Tema: Re: klausimelis del variklio temperaturos?
Autorius: Dainiushas
Data: 2009-07-07 18:02:37
jo, apie ta pati - temperatura. Tik apie skirtingus laipsnius :D

-- 
Dainius


"Suomis OOOO" <suomis@bar.lt> wrote in message 
news:h2vmts$888$1@trimpas.omnitel.net...
> na man atrodo kalbame beveik apie ta pati....
>
> "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message 
> news:h2vlec$6d9$1@trimpas.omnitel.net...
>> Suomis OOOO rašė:
>>> na del keliu + / - laipsniu nesigincysiu, taciau didesne esme (virimo 
>>> arba ne) yra slegyje ir "judejime" kuri sudaro vandens pompa, o ne 
>>> stebuklingo skyscio buvimas.
>>> teoriskai supylus koncentrata gali "sukelti" virimo temperatura, taciau 
>>> uzsalimo rodikliai gali smarkiai sumazeti.
>>
>> Stebuklingo skysčio (*tirpalo*) esmė yra _aukštesnė_virimo_temperatūra_ 
>> (matuojama prie 1 absoliučios at., t.y. atmosferiniame slėgyje). Lygiai 
>> taip pat kaip ir gerokai žemesnė užšalimo temperatūra.
>> Gerokai  aukštesnė (10-60+°C; priklauso nuo koncentracijos), nei gryno 
>> vandens.
>> Aušinimo skystis (tirpalas) slėgyje elgiasi labai „proporcingai panašiai“ 
>> kaip ir vanduo (nes ir sudarytas iš vandens): virimo temperatūra kylant 
>> slėgiui didėja. Tad jei grynas vanduo prie dviejų *absoliučių* arba 
>> _vienos_diferencinės_ atfosferos (2 at. viduje, 1 at. išorėje: tada 
>> įsijungia apsauginis vožtuvas, ar ne, t.y. iki 1+ diferencinės at. yra 
>> normalus, darbinis aušinimo sistemos slėgis?) dar neverda, nors 
>> temperatūra siekia (110-120°C), tai kito skysčio, kurio virimo 
>> temperatūra (atmosferiniame slėgyje) yra 110°C, dar neužvirinsi ir esant 
>> 130-140°C) temperatūroje.
>> O sugedęs vožtuvas (ar pramuštas, kiauras radiatorius, t.y. nesandari 
>> sistema) čia labai gerai iliustruoja, kad/kaip skystis užverda: kai 
>> vožtuvas neveikia, tai užkilus slėgiui ir galų gale pramušus kokią 
>> skylutę (staigiai) krenta slėgis ir vanduo (ar labai jau atmieštas 
>> aušinimo skysčio koncentratas) gali užvirti (ir neretai užverda), arba, 
>> kai sistema nesandari, vidinis slėgis yra (gal tik kiek didesnis arba net 
>> ir mažesnis nei) atmosferinis, todėl (toks pats atmieštas aušinimo 
>> skystis arba grynas vanduo) užvirs jau ir normalioje variklio 
>> temperatūroje (sakykime 100+).
>>
>> Todėl, krapštant marmūzę po šnypščiančiu kapotu, reikia dar gerai 
>> pagalvoti kas čia iš tikrųjų kaltas: gerokai užkaitęs variklis, dėl ko 
>> užvirė aušinimo skystis (nors normalus aušinimo skystis paprastai tikrai 
>> negali užvirti, nes tai reikštų, manau, temperatūras link/virš 150°C) ar 
>> nesandari sistema arba sugedęs apsauginis vožtuvas.
>
>