Tema: Re: klausimelis del variklio temperaturos?
Autorius: Suomis OOOO
Data: 2009-07-07 17:43:10
na man atrodo kalbame beveik apie ta pati....

"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message 
news:h2vlec$6d9$1@trimpas.omnitel.net...
> Suomis OOOO rašė:
>> na del keliu + / - laipsniu nesigincysiu, taciau didesne esme (virimo 
>> arba ne) yra slegyje ir "judejime" kuri sudaro vandens pompa, o ne 
>> stebuklingo skyscio buvimas.
>> teoriskai supylus koncentrata gali "sukelti" virimo temperatura, taciau 
>> uzsalimo rodikliai gali smarkiai sumazeti.
>
> Stebuklingo skysčio (*tirpalo*) esmė yra _aukštesnė_virimo_temperatūra_ 
> (matuojama prie 1 absoliučios at., t.y. atmosferiniame slėgyje). Lygiai 
> taip pat kaip ir gerokai žemesnė užšalimo temperatūra.
> Gerokai  aukštesnė (10-60+°C; priklauso nuo koncentracijos), nei gryno 
> vandens.
> Aušinimo skystis (tirpalas) slėgyje elgiasi labai „proporcingai panašiai“ 
> kaip ir vanduo (nes ir sudarytas iš vandens): virimo temperatūra kylant 
> slėgiui didėja. Tad jei grynas vanduo prie dviejų *absoliučių* arba 
> _vienos_diferencinės_ atfosferos (2 at. viduje, 1 at. išorėje: tada 
> įsijungia apsauginis vožtuvas, ar ne, t.y. iki 1+ diferencinės at. yra 
> normalus, darbinis aušinimo sistemos slėgis?) dar neverda, nors 
> temperatūra siekia (110-120°C), tai kito skysčio, kurio virimo temperatūra 
> (atmosferiniame slėgyje) yra 110°C, dar neužvirinsi ir esant 130-140°C) 
> temperatūroje.
> O sugedęs vožtuvas (ar pramuštas, kiauras radiatorius, t.y. nesandari 
> sistema) čia labai gerai iliustruoja, kad/kaip skystis užverda: kai 
> vožtuvas neveikia, tai užkilus slėgiui ir galų gale pramušus kokią skylutę 
> (staigiai) krenta slėgis ir vanduo (ar labai jau atmieštas aušinimo 
> skysčio koncentratas) gali užvirti (ir neretai užverda), arba, kai sistema 
> nesandari, vidinis slėgis yra (gal tik kiek didesnis arba net ir mažesnis 
> nei) atmosferinis, todėl (toks pats atmieštas aušinimo skystis arba grynas 
> vanduo) užvirs jau ir normalioje variklio temperatūroje (sakykime 100+).
>
> Todėl, krapštant marmūzę po šnypščiančiu kapotu, reikia dar gerai 
> pagalvoti kas čia iš tikrųjų kaltas: gerokai užkaitęs variklis, dėl ko 
> užvirė aušinimo skystis (nors normalus aušinimo skystis paprastai tikrai 
> negali užvirti, nes tai reikštų, manau, temperatūras link/virš 150°C) ar 
> nesandari sistema arba sugedęs apsauginis vožtuvas.