na man atrodo kalbame beveik apie ta pati.... "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:h2vlec$6d9$1@trimpas.omnitel.net... > Suomis OOOO rašė: >> na del keliu + / - laipsniu nesigincysiu, taciau didesne esme (virimo >> arba ne) yra slegyje ir "judejime" kuri sudaro vandens pompa, o ne >> stebuklingo skyscio buvimas. >> teoriskai supylus koncentrata gali "sukelti" virimo temperatura, taciau >> uzsalimo rodikliai gali smarkiai sumazeti. > > Stebuklingo skysčio (*tirpalo*) esmė yra _aukštesnė_virimo_temperatūra_ > (matuojama prie 1 absoliučios at., t.y. atmosferiniame slėgyje). Lygiai > taip pat kaip ir gerokai žemesnė užšalimo temperatūra. > Gerokai aukštesnė (10-60+°C; priklauso nuo koncentracijos), nei gryno > vandens. > Aušinimo skystis (tirpalas) slėgyje elgiasi labai „proporcingai panašiai“ > kaip ir vanduo (nes ir sudarytas iš vandens): virimo temperatūra kylant > slėgiui didėja. Tad jei grynas vanduo prie dviejų *absoliučių* arba > _vienos_diferencinės_ atfosferos (2 at. viduje, 1 at. išorėje: tada > įsijungia apsauginis vožtuvas, ar ne, t.y. iki 1+ diferencinės at. yra > normalus, darbinis aušinimo sistemos slėgis?) dar neverda, nors > temperatūra siekia (110-120°C), tai kito skysčio, kurio virimo temperatūra > (atmosferiniame slėgyje) yra 110°C, dar neužvirinsi ir esant 130-140°C) > temperatūroje. > O sugedęs vožtuvas (ar pramuštas, kiauras radiatorius, t.y. nesandari > sistema) čia labai gerai iliustruoja, kad/kaip skystis užverda: kai > vožtuvas neveikia, tai užkilus slėgiui ir galų gale pramušus kokią skylutę > (staigiai) krenta slėgis ir vanduo (ar labai jau atmieštas aušinimo > skysčio koncentratas) gali užvirti (ir neretai užverda), arba, kai sistema > nesandari, vidinis slėgis yra (gal tik kiek didesnis arba net ir mažesnis > nei) atmosferinis, todėl (toks pats atmieštas aušinimo skystis arba grynas > vanduo) užvirs jau ir normalioje variklio temperatūroje (sakykime 100+). > > Todėl, krapštant marmūzę po šnypščiančiu kapotu, reikia dar gerai > pagalvoti kas čia iš tikrųjų kaltas: gerokai užkaitęs variklis, dėl ko > užvirė aušinimo skystis (nors normalus aušinimo skystis paprastai tikrai > negali užvirti, nes tai reikštų, manau, temperatūras link/virš 150°C) ar > nesandari sistema arba sugedęs apsauginis vožtuvas.