Tema: Re: TPVCA ir regresas
Autorius: MRT
Data: 2018-10-24 20:32:58
> Nu bet tai jei pats sustabdei galiojima = ivykio metu neturi galiojancio
> pazymejimo, pofig realaus, ar virtualaus :)

Bet sustabde dokumento galiojima, o ne specialiaja teise..
Tipo jei TA negalioja, tai dar automatiskai nereiskia regreso.

http://eteismai.lt/byla/15169610183338/e2-846-570/2018

Šiuo konkrečiu atveju atsakovė eismo įvykio metu galiojančio vairuotojo
pažymėjimo neturėjo, nes anksčiau išduoto pažymėjimo laikas jau buvo
pasibaigęs. Dėl kokių priežasčių jai nebuvo išduotas galiojantis
pažymėjimas, atsakovė nepateikė. Teismo reikalavimu pateikti duomenis
apie išduotą sveikatos pažymėjimą pateikti negalėjo, todėl neaišku, ar
ji gauti vairuotojo pažymėjimo negalėjo dėl sveikatos būklės ar kitų
nenustatytų priežasčių. <..>

bet

Todėl įrodžius aplinkybę, kad eismo įvykio metu atsakovė neturėjo
galiojančio vairuotojo pažymėjimo, ieškovas įgijo teisę atgręžtinio
reikalavimo tvarka reikalauti iš atsakovės sugrąžinti išmokėtą draudimo
išmoką (TPVCAPDĮ 22 straipsnio 1 dalies 3 punktas, LAT 2015 vasario 20
d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-82-916/2015). Kaip matyti iš
Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo formuojamos teismų praktikos
(2017 lapkričio 29 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e2A-1431-794/2017),
vairavimas neturint teisės vairuoti transporto priemones Lietuvos
Respublikoje, sukelia pasekmes pagal TPVCAPD įstatymo 22 str. 1 d. 3p.
nustatyta tvarka. Įstatymų nežinojimas ar netinkamas jų suvokimas
neatleidžia nuo sankcijų taikymo (CK 1.6 str.). Prieš vairuodamas,
vairuotojas privalo įsitikinti, kad jis turi teisę valdyti transporto
priemonę, t.y. turi galiojantį vairuotojo pažymėjimą.

o dar durniau:

Kaip teisingai pastebėjo ieškovas, teisė vairuoti transporto priemones
nėra įgyjama automatiškai, ji yra suteikiama teisės aktų nustatyta
tvarka (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartys bylose Nr.
N444–59/2009, Nr. N444-1227/2010). LR Saugaus eismo automobilių keliais
įstatymo 22 str. 1 d. nurodyta, kad teisė vairuoti motorines transporto
priemones, traktorius, savaeiges mašinas suteikiama Lietuvos
Respublikoje gyvenantiems, ne jaunesniems kaip šio įstatymo 23
straipsnyje nustatyto amžiaus asmenims, kurių sveikatos būklė ir
psichofiziologiniai gebėjimai yra tinkami vairuoti tam tikros
kategorijos motorinę transporto priemonę, mokantiems KET, išmanantiems
kitus teisės aktus, reglamentuojančius kelių eismą, mokantiems vairuoti
ir nustatyta tvarka išlaikiusiems egzaminus. Pagal to paties įstatymo 2
str., vairuotojo pažymėjimas yra teisės aktų nustatyta tvarka išduotas
dokumentas, kuriuo ***patvirtinama*** asmens teisė vairuoti tam tikros
kategorijos motorinę transporto priemonę (priemones) ir nurodomos
vairavimo sąlygos. Minėto straipsnio 3 p. nustato, kad ***asmens teisę
vairuoti*** tam tikrų kategorijų motorines transporto priemones
patvirtina ***įrašas Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių
vairuotojų registre*** IR valstybės įmonės „Regitra“ ***išduotas
vairuotojo pažymėjimas***, taip pat policijos įstaigų išduoti vairuotojo
pažymėjimai. Tokiu būdu asmuo, siekiantis įrodyti, jog turi teisę
vairuoti tam tikros kategorijos transporto priemones, privalo tenkinti
***ABU*** įstatyme numatytus kriterijus: būti ne tik įrašytas į Lietuvos
Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registrą, BET IR
turėti valstybės įmonės „Regitra“ išduotą vairuotojo pažymėjimą, kurio
išdavimo data nurodoma minėtame dokumente.

-----

Tik idomu kaip dabar.. juk gali galvoti, kad turi pazymejima, pasidejai
saugiai i pirma saldytuvo stalciu, taciau kai prireike - nu niekur
nerandi.. tai turi ar neturi, jei nerandi?.. o jei taip debiliskai,
tai turiu - bet palikau Vokietijos kabokej su visa pinigine.
Tai neturi.. kodel?.. turiu, bet ne su savimi..
Tada kita korta - tai jis negalioja, nes sustabdei..
Taip, taciau jo isdavimo data + 10 metu yra daugiau nei siandien.

Zmoniskai imant - praziopsotas laikas prasitesti nera
visiskai identiska situacija, kai ji pametei ar tau ji kas pavoge.
Taciau pritaikius "protingumo" kriteriju - tas pats bbs tik i kita aki.