Tema: Re: delfis idomiai
Autorius: Signalizacija
Data: 2009-05-31 18:46:58
O dar pamascius kiek kainuos ismoket kazkam kompensacija uz bylinejimasi 
Starsbure.
Uz vertima babkes sumoketos, bet geniai kurie turetu is to padaryti isvadas 
apsimeta struciais.

"kewle migyje" <wmi@vmi.lt> wrote in message 
news:gvrt48$2no$1@trimpas.omnitel.net...
> ble, kad jūs bent įtartumėt, kiek Lietuvai šito teksto vertėja 
> kainuoja.... bet px, aišku, kadangi ne iš savo kišeniaus, o iš mistinio 
> "biudžeto"
>
> -- 
> '(oo)'
>
>
> "Signalizacija" <signalizacija.master@gmail.com> wrote in message 
> news:gvg8v8$tln$1@trimpas.omnitel.net...
>> tu garantuotas, kad mentukai o teisnigiau bybiai parase draudima yra 
>> teisus?
>> Kiek pamenu esam ES nariai jau kazkoki niekingi 5 metai. Kiek uztruks kol
>> kas nors padarys LR Strasbure?
>> Pasiskaitykit laisvalaikiu
>>
>> p.s. orginalas namau dauguma zino is kur mano pajamtas
>>
>> SPRENDIMAS
>>
>> 2008 m. balandzio 10 d.(*)
>>
>> "Valstybes isipareigojimu neivykdymas - Laisvas prekiu judejimas - EB 28 
>> ir
>> 30 straipsniai - EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniai - Kiekybiniai 
>> importo
>> ribojimai - Lygiavercio poveikio priemones - Variklines transporto
>> priemones - Spalvotu pleveliu klijavimas ant stiklu"
>>
>> Byloje C&#8209;265/06
>>
>> del 2006 m. birzelio 16 d. pagal EB 226 straipsni pareiksto ieskinio del
>> isipareigojimu neivykdymo
>>
>> Europos Bendriju Komisija, atstovaujama A. Caeiros ir P. Guerra e 
>> Andrade,
>> taip pat M. Patakia, nurodziusi adresa dokumentams iteikti Liuksemburge,
>>
>> ieskove,
>>
>> pries
>>
>> Portugalijos Respublika, atstovaujama L. Fernandes, padedamo advokato A.
>> Duarte de Almeida,
>>
>> atsakove,
>>
>> TEISINGUMO TEISMAS (trecioji kolegija),
>>
>> kuri sudaro kolegijos pirmininkas A. Rosas, teisejai U. Lõhmus, J. 
>> Klucka,
>> P. Lindh (praneseja) ir A. Arabadjiev,
>>
>> generaline advokate V. Trstenjak,
>>
>> posedzio sekretore M. Ferreira, vyriausioji administratore,
>>
>> atsizvelges i rasytine proceso dali ir ivykus 2007 m. lapkricio 7 d.
>> posedziui,
>>
>> susipazines su 2007 m. gruodzio 13 d. posedyje pateikta generalines
>> advokates isvada,
>>
>> priima si
>>
>> Sprendima
>>
>> 1 Ieskiniu Europos Bendriju Komisija praso Teisingumo Teismo pripazinti,
>> kad, 2003 m. kovo 11 d. Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 (Di&#225;rio 
>> da
>> Rep&#250;blica I, A serija, Nr. 59, 2003 m. kovo 11 d.) 2 straipsnio 1
>> dalimi uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto
>> priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal 
>> EB
>> 28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines
>> erdves susitarimo (OL L 1 1994, p. 3, toliau - EEE susitarimas) 11 ir 13
>> straipsnius.
>>
>> Teisinis pagrindas
>>
>> Bendrijos teises aktai
>>
>> 2 Bendrijos teises aktu leidejas neprieme teises akto del spalvotu 
>> pleveliu,
>> skirtu klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 3 Taciau yra Bendrijos teises aktu, susijusiu su varikliniu transporto
>> priemoniu apsauginiu stiklu, imontuotu gamykloje, kitaip tariant, pries
>> pradedant naudoti tas transporto priemones, patvirtinimu, kuriuose taip 
>> pat
>> kalbama apie stiklo spalva. Tarp tokiu teises aktu yra 1992 m. kovo 31 d.
>> Tarybos direktyva 92/22/EEB del motoriniu transporto priemoniu ir ju
>> priekabu apsauginiu stiklu bei stiklinimo medziagu (OL L 129, p. 11) su
>> pakeitimais, padarytais 2001 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 
>> 2001/92/EB
>> (OL L 291, p. 24, toliau - Direktyva 92/22).
>>
>> 4 Direktyvos 2001/92 trecioje konstatuojamojoje dalyje ir II B priede 
>> daroma
>> nuoroda i Jungtiniu Tautu Europos ekonomines komisijos taisykle Nr. 43,
>> kurios pavadinimas yra "Suvienodinti reikalavimai del apsauginiu stiklu
>> patvirtinimo ir ju montavimo transporto priemonese"
>> (E/ECE/324-E/ECE/TRANS/505/Rev.1/Add 42/Rev.2, toliau - taisykle Nr. 43).
>>
>> 5 Sios taisykles 4 straipsnyje nustatyta, kad priekinio stiklo iprasto
>> sviesos pralaidumo rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 75 %. Kalbant apie
>> kitus apsauginius stiklus, esancius vairuotojo matymo i prieki lauke, sis
>> rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 70 %. Kalbant apie apsaugini stikla,
>> esanti vairuotojo matymo atgal lauke, sviesos pralaidumo rodiklis gali 
>> buti
>> mazesnis nei 70 %, jei transporto priemoneje imontuoti du isoriniai 
>> galinio
>> vaizdo veidrodeliai.
>>
>> Nacionalines teises aktai
>>
>> 6 Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta:
>>
>> "Ant keleiviams arba prekems skirtu transporto priemoniu stiklu 
>> draudziama
>> klijuoti spalvotas pleveles, isskyrus teises aktuose nustatytas lipnias
>> pleveles ir nepersvieciamas pleveles ant transporto priemoniu, skirtu
>> prekems vezti, kroviniu skyriaus".
>>
>> Ikiteismine procedura
>>
>> 7 2004 m. balandzio 1 d. Komisija Portugalijos Respublikai issiunte 
>> oficialu
>> pranesima, kuriame ji padare isvada, kad Dekreto&#8209;istatymo
>> Nr.&#8209;40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi ant keleiviams arba
>> prekems skirtu varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas
>> pleveles, isskyrus istatymuose nustatytas lipnias pleveles ir
>> nepersvieciamas pleveles ant transporto priemoniu, skirtu prekems vezti,
>> kroviniu skyriaus, ir nepateikusi Komisijai mineto dekreto&#8209;istatymo
>> projekto, si valstybe nare neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30
>> straipsnius, EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius bei 1988 m. birzelio 22 
>> d.
>> Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatancios 
>> informacijos
>> apie techninius standartus ir reglamentus teikimo tvarka (OL L 204, p. 
>> 37),
>> 8 straipsni.
>>
>> 8 2004 m. birzelio 28 d. laisku Portugalijos respublika atsake i si 
>> oficialu
>> pranesima.
>>
>> 9 Kadangi sis atsakymas Komisijos neitikino, 2004 m. gruodzio 22 d., ji
>> Portugalijos Respublikai issiunte pagrista nuomone, kurioje paragino per 
>> du
>> menesius nuo jos gavimo tinkamai i ja atsizvelgti.
>>
>> 10 Atsakydama i pagrista nuomone, Portugalijos Respublika 2005 m. liepos 
>> 22
>> d. laisku pranese, kad panaikins nuostata, kuria draudziama ant 
>> varikliniu
>> transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles, t. y.
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dali.
>>
>> 11 Ji taip pat informavo Komisija, kad rengiamas techniniu reikalavimu,
>> kurie tures buti itraukti i teises akta, projektas del spalvotu pleveliu
>> klijavimo ant tokiu stiklu. Remiantis Direktyva 98/34, 2005 m. gruodzio 
>> men.
>> Komisijai buvo pranesta apie dekreta, kuriuo nustatomi sie reikalavimai.
>>
>> 12 Atsizvelgdama i si pranesima, Komisija nusprende nebereiksti 
>> pretenziju
>> del Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies projekto
>> nepateikimo.
>>
>> 13 Taciau Komisija neatsisake pretenziju del sios nuostatos priestaravimo 
>> EB
>> 28 ir 30 straipsniams bei EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniams, ir 2006 
>> m.
>> birzelio 16 d. pareiske si ieskini.
>>
>> Del ieskinio
>>
>> Saliu argumentai
>>
>> 14 Komisija laikosi nuomones, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2
>> straipsnio 1 dalimi, pagal kuria draudziama ant visu varikliniu 
>> transporto
>> priemoniu priekiniu stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu 
>> klijuoti
>> bet kokios rusies sviesos pralaiduma mazinancias spalvotas pleveles,
>> Portugalijoje praktiskai trukdoma prekiauti kitoje valstybeje nareje arba
>> valstybeje, kuri yra EEE susitarimo salis, teisetai pagaminta ir (arba)
>> parduodama spalvota plevele, taip pazeidziant EB 28 ir 30 straipsnius bei
>> EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> 15 Is tiesu, pasak Komisijos, suinteresuotosios salys, prekybininkai arba
>> privatus asmenys tokiu pleveliu galbut nepirks, zinodami, kad negales ju
>> klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 16 Komisija primena, kad, remiantis pagal Direktyva 92/22 taikoma 
>> taisykle
>> Nr. 43, priekinis stiklas ir kiti stiklai, esantys vairuotojo matymo i
>> prieki lauke pries taska, kuris joje vadinamas "B statramsciu", turi
>> atitikti iprasta sviesos pralaidumo rodikli, kuris atitinkamai yra ne
>> mazesnis kaip 75 % ir 70 %. Taigi sie stiklai gali buti dengiami spalva, 
>> jei
>> laikomasi siu reikalavimu.
>>
>> 17 Be to, Komisija pabrezia, kad kalbant apie stiklus, kurie yra uz B
>> statramscio, nenurodytas joks maziausias iprasto sviesos pralaidumo
>> rodiklis, jei sie stiklai nedaro esmines itakos vairuotojo matymui.
>> Praktiskai tai reikstu, kad variklineje transporto priemoneje uz sio
>> statramscio gali buti imontuoti spalvoti stiklai, kuriu iprasto sviesos
>> pralaidumo rodiklis yra labai mazas, jei transporto priemoneje yra du
>> isoriniai galinio vaizdo veidrodeliai.
>>
>> 18 Taigi Komisija priekaistauja Portugalijos Respublikai, kad si draudzia
>> ant keleiviniu ar krovininiu varikliniu transporto priemoniu priekiniu
>> stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti bet kokias 
>> spalvotas
>> pleveles, net jei ju iprasto sviesos pralaidumo rodiklis atitinka 
>> taisykleje
>> Nr. 43 nustatytas maziausias leistinas vertes.
>>
>> 19 Komisija pabrezia, kad nesant derinimo nuostatu Bendrijos mastu 
>> valstybes
>> nares is tikro gali nustatyti keliu eismo saugumo lygi, kuris atrodo
>> tinkamas ju teritorijoje, ir priimti priemones visuomenes saugumui
>> uztikrinti. Taciau Komisija mano, kad Portugalijos Respublika nepateike
>> informacijos, is kurios butu galima spresti, kad bet kokios spalvotos
>> pleveles naudojimas, nepaisant jos spalvos ir savybiu, visu pirma sviesos
>> pralaidumo rodiklio, kelia pavoju visuomenes ir (arba) keliu eismo 
>> saugumui.
>> Gincijama nuostata nera nei reikalinga, nei proporcinga siekiamiems
>> tikslams.
>>
>> 20 Portugalijos Respublika negincija ieskinyje pateiktu faktu. Taciau ji
>> nesutinka del kai kuriu faktu aiskinimo, vertes ir reiksmes.
>>
>> 21 Visu pirma Portugalijos Respublika teigia, kad Komisijai nereikejo
>> pareiksti pries ja ieskinio, nes si valstybe nare per ikiteismine 
>> procedura
>> pranese, kad is dalies keis teises aktus atsizvelgdama i Komisijos 
>> pastabas.
>> Pasak Portugalijos Respublikos, Komisijai pateiktas pakeitimo projektas
>> reiskia, kad si valstybe nare panaikino Dekreto&#8209;istatymo Nr. 
>> 40/2003 2
>> straipsnio 1 dalyje nustatyta draudima.
>>
>> 22 Antra, sutikdama, kad sia nuostata ribojamas laisvas prekiu judejimas,
>> Portugalijos Respublika teigia, kad bet kuriuo atveju ji yra pateisinama
>> keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslais.
>>
>> 23 Portugalijos Respublika taip pat pabrezia, kad draudimu siekiama
>> kompetentingoms institucijoms sudaryti salygas greitai is isores 
>> pamatyti,
>> kas yra varikliniu transporto priemoniu viduje ju nesustabdant, kad butu
>> galima, pirma, patikrinti, ar laikomasi reikalavimo uzsisegti saugos 
>> dirzus,
>> ir, antra, nustatyti galimus nusikaltelius kovojant su nusikalstamumu.
>>
>> 24 Galiausiai Portugalijos Respublika nemano, kad yra maziau ribojanciu
>> priemoniu, kuriomis butu galima uztikrinti, kad bus siekiama jos 
>> nustatytu
>> keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslu. Siuo klausimu ji 
>> atkreipia
>> demesi, kad draudimas ant transporto priemoniu klijuoti spalvotas 
>> pleveles
>> nera absoliutus, o tik dalinis, nes jis netaikomas prekems vezti skirtu
>> varikliniu transporto priemoniu kroviniu skyriams ir nevariklinems
>> transporto priemonems, kaip antai laivams.
>>
>> Teisingumo Teismo vertinimas
>>
>> 25 Reikia priminti, kad pagal nusistovejusia teismo praktika, kai
>> pareiskiamas ieskinys pagal EB 226 straipsni, isipareigojimo neivykdymas
>> turi buti vertinamas atsizvelgiant i padeti, buvusia pasibaigus 
>> pagristoje
>> nuomoneje nustatytam terminui, o i velesnius pakeitimus Teisingumo 
>> Teismas
>> atsizvelgti negali (zr. 2002 m. sausio 17 d. Sprendimo Komisija pries
>> Belgija, C&#8209;423/00, Rink. p. I&#8209;593, 14 punkta ir 2007 m. 
>> birzelio
>> 7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija, C&#8209;254/05, Rink. p.
>> I&#8209;4269, 39 punkta).
>>
>> 26 Taigi siuo atveju yra aisku, kad pasibaigus pagristoje nuomoneje
>> nustatytam dvieju menesiu terminui Portugalijos Respublika nepanaikino
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies, kuria 
>> draudziama
>> ant varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles.
>> Aplinkybe, kad si valstybe nare veliau pranese apie teises akto projekta,
>> kuriame nera gincytinos nuostatos, nieko nekeicia sios nuostatos 
>> egzistavimo
>> atitinkamu momentu atzvilgiu.
>>
>> 27 Todel reiketu issiaiskinti, ar minetoji nuostata, cituota sio 
>> sprendimo 6
>> punkte, yra suderinama su Komisijos nurodytomis Bendrijos teises ir 
>> Europos
>> Ekonomines Erdves teises nuostatomis.
>>
>> 28 Reikia pabrezti, kad Direktyva 92/22 reglamentuojamos ne spalvotos
>> pleveles, skirtos klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, o 
>> tik
>> stiklai, kurie i variklines transporto priemones montuojami gamykloje, t. 
>> y.
>> tamsinti stiklai.
>>
>> 29 Taciau nesant suderinimo Bendrijos mastu, Dekreto&#8209;istatymo Nr.
>> 40/2003 2 straipsnio 1 dalis turi buti nagrinejama atsizvelgiant i su 
>> laisvu
>> prekiu judejimu susijusias EB sutarties nuostatas ir i atitinkamas EEE
>> susitarimo nuostatas.
>>
>> 30 Kadangi pastarosios yra suformuluotos beveik taip pat kaip Sutartyje,
>> toliau pateikiami argumentai, susije su EB 28 ir 30 straipsniais, turi 
>> buti
>> suvokiami kaip taikytini atitinkamoms EEE susitarimo nuostatoms, t. y. 
>> sio
>> susitarimo 11 ir 13 straipsniams.
>>
>> - Del esamu laisvo prekiu judejimo apribojimu
>>
>> 31 Pagal nusistovejusia teismo praktika bet kokie valstybiu nariu 
>> komercines
>> teises aktai, galintys tiesiogiai ar netiesiogiai, is tikruju ar
>> potencialiai varzyti Bendrijos vidaus prekyba, laikytini priemone, savo
>> poveikiu lygiaverte kiekybiniams apribojimams, kurie draudziami pagal EB 
>> 28
>> straipsni (zr. 1974 m. liepos 11 d. Sprendimo Dassonville, 8/74, Rink. p.
>> 837, 5 punkta; 2003 m. birzelio 19 d. Sprendimo Komisija pries Italija,
>> C&#8209;420/01, Rink. p. I&#8209;6445, 25 punkta ir 2007 m. lapkricio 8 
>> d.
>> Sprendimo Ludwigs&#8209;Apotheke, C&#8209;143/06, dar nepaskelbto 
>> Rinkinyje,
>> 25 punkta).
>>
>> 32 Siuo atveju Portugalijos Respublika sutinka, kad 
>> Dekreto&#8209;istatymo
>> Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu ant varikliniu
>> transporto priemoniu priekiniu stiklu ir stiklu prie keleiviu sedyniu
>> klijuoti spalvotas pleveles Portugalijoje ribojama prekyba siais 
>> gaminiais.
>>
>> 33 Is tiesu galima konstatuoti, jog suinteresuotosios salys, 
>> prekybininkai
>> ir privatus asmenys, zinodami, kad draudziama tokias pleveles klijuoti 
>> ant
>> priekiniu ir soniniu stiklu prie varikliniu transporto priemoniu keleiviu
>> sedyniu, galbut praktiskai visiskai nesuinteresuoti ju pirkti.
>>
>> 34 Vienintele isimtis Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1
>> dalyje nustatytam draudimui yra susijusi su spalvotu pleveliu klijavimu 
>> ant
>> prekems vezti skirtu varikliniu transporto priemoniu kroviniu skyriaus ir
>> ant nevarikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 35 Taigi gincytina nuostata daro itaka beveik visu kitose valstybese 
>> narese
>> ar EEE susitarimo salimis esanciose valstybese teisetai gaminamu ir
>> parduodamu spalvotu pleveliu, skirtu klijuoti ant varikliniu transporto
>> priemoniu stiklu, pardavimui Portugalijoje.
>>
>> 36 Is to galima spresti, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio
>> 1 dalyje nustatytas draudimas yra kiekybiniams apribojimams lygiavercio
>> poveikio priemone pagal EB 28 straipsni ir EEE susitarimo 11 straipsni. 
>> Si
>> priemone nesuderinama su siose nuostatose isdestytomis pareigomis, nebent 
>> ji
>> gali buti objektyviai pateisinama.
>>
>> - Del pateisinimo buvimo
>>
>> 37 Remiantis nusistovejusia teismo praktika, kiekybiniam importo 
>> ribojimui
>> lygiaverte priemone gali buti pateisinama tik vienu is EB 30 straipsnyje
>> isvardytu bendrojo intereso pagrindu arba vienu is Teisingumo Teismo
>> praktikoje nustatytu imperatyviuju reikalavimu (zr. 1979 m. vasario 20 d.
>> sprendimo Rewe&#8209;Zentral, vadinamojo Cassis de Dijon, 120/78, Rink. 
>> p.
>> 649, 8 punkta) su salyga, kad ir vienu, ir kitu atveju si priemone butu
>> tinkama siekiamo tikslo igyvendinimui uztikrinti ir nevirsytu to, kas 
>> butina
>> tam tikslui pasiekti (2003 m. geguzes 8 d. Sprendimo ATRAL, 
>> C&#8209;14/02,
>> Rink. p. I&#8209;4431, 64 punktas; 2005 m. lapkricio 10 d. Sprendimo
>> Komisija pries Portugalija, C&#8209;432/03, Rink. p. I&#8209;9665, 42
>> punktas ir mineto 2007 m. birzelio 7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija 
>> 33
>> punktas).
>>
>> 38 Siuo atveju Portugalijos Respublikos pateikti pateisinimai yra susije,
>> pirma, su kova su nusikalstamumu siekiant uztikrinti visuomenes sauguma 
>> ir,
>> antra, su tikrinimu, ar segimi saugos dirzai, o tai susije su keliu eismo
>> saugumo sritimi. Kova su nusikalstamumu ir keliu eismo saugumas gali buti
>> imperatyvieji su viesuoju interesu susije reikalavimai, kuriais galetu 
>> buti
>> grindziamos kliutys laisvam prekiu judejimui (del keliu eismo saugumo zr.
>> 2007 m. kovo 15 d. Sprendimo Komisija pries Suomija, C&#8209;54/05, Rink. 
>> p.
>> I&#8209;2473, 40 punkta ir nurodyta teismo praktika).
>>
>> 39 Taciau valstybes nares privalo irodyti, kad ju teises aktai yra 
>> tinkami
>> tokiems tikslams pasiekti ir nepriestarauja proporcingumo principui (zr.
>> 2007 m. rugsejo 20 d. Sprendimo Komisija pries Nyderlandus, 
>> C&#8209;297/05,
>> dar nepaskelbto Rinkinyje, 76 punkta ir nurodyta teismo praktika).
>>
>> 40 Siuo atveju Portugalijos Respublika, grisdama gincijama nuostata, 
>> pateike
>> tik viena fakta, t. y. kad ja remiantis imanoma nedelsiant patikrinti
>> varikliniu transporto priemoniu salona, paprasciausia ji apziurint is
>> isores.
>>
>> 41 Nors is tiesu atrodytu, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2
>> straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu palengvinama tokia apziura ir del 
>> to
>> jis yra tinkamas siekti kovos su nusikalstamumu bei keliu eismo saugumo
>> tikslu, vien is to negalima spresti, kad jis yra butinas siems tikslams
>> siekti ir kad nera kitu maziau ribojanciu priemoniu jiems pasiekti.
>>
>> 42 Is tiesu aptariamas vizualus tikrinimas yra tik viena kompetentingu
>> instituciju turimu priemoniu kovai su nusikalstamumu ir reikalavimo
>> privalomai segeti saugos dirzus pazeidimais.
>>
>> 43 Tariamas gincijamos priemones reikalingumas yra juo labiau 
>> nepateisinamas
>> atsizvelgiant i tai, jog per teismo posedi Portugalijos Respublika
>> pripazino, kad jos teritorijoje leidziama parduoti variklines transporto
>> priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais laikantis 
>> Direktyvoje
>> 92/22 nustatytu ribojimu. Taciau tamsinti stiklai, kaip ir aptariamos
>> spalvotos pleveles, gali trukdyti atlikti transporto priemoniu vidaus
>> vizualini tikrinima is isores.
>>
>> 44 Todel tenka konstatuoti, kad kompetentingos institucijos turi imtis 
>> kitu
>> metodu nusikalteliams ir galimiems reikalavimo segeti saugos dirzus
>> pazeidejams nustatyti, nebent, jei kalbetume apie variklines transporto
>> priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais, butu nustatyta, 
>> kad
>> jos nusprende nebekovoti su nusikalstamumu ir nebeuztikrinti keliu eismo
>> saugumo.
>>
>> 45 Be to, Portugalijos Respublika neirode, kad visoms spalvotoms 
>> plevelems
>> taikomas draudimas yra reikalingas siekiant uztikrinti keliu eismo 
>> sauguma
>> ir kovojant su nusikalstamumu.
>>
>> 46 Tiesa sakant, kaip per teismo posedi pabreze Komisija, spalvotu 
>> pleveliu
>> gama yra plati - nuo skaidriu iki beveik nepersvieciamu pleveliu. 
>> Remiantis
>> sia informacija, kurios Portugalijos Respublika neuzgincijo, galima 
>> daryti
>> isvada, kad naudojant bent kai kurias pleveles, t. y. tas, kuriu 
>> skaidrumo
>> lygis pakankamas, imanoma vizualiai tikrinti varikliniu transporto 
>> priemoniu
>> salona.
>>
>> 47 Galima daryti isvada, kad sis draudimas turi buti laikomas pertekliniu 
>> ir
>> del to neproporcingu siekiamiems tikslams.
>>
>> 48 Atsizvelgiant i isdestytus argumentus, reikia konstatuoti, kad
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi 
>> klijuoti
>> spalvotas pleveles ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, 
>> Portugalijos
>> Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 straipsnius bei EEE
>> susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> Del bylinejimosi islaidu
>>
>> 49 Pagal Proceduros reglamento 69 straipsnio 2 dali pralaimejusiai saliai
>> nurodoma padengti bylinejimosi islaidas, jei laimejusi salis to 
>> reikalavo.
>> Kadangi Komisija reikalavo priteisti bylinejimosi islaidas is 
>> Portugalijos
>> Respublikos, o pastaroji pralaimejo byla, ji turi jas padengti.
>>
>> Remdamasis siais motyvais, Teisingumo Teismas (trecioji kolegija)
>> nusprendzia:
>>
>> 1. 2003 m. kovo 11 d. Dekreto-istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi
>> uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto 
>> priemoniu
>> stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30
>> straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines erdves
>> susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> 2. Priteisti is Portugalijos Respublikos bylinejimosi islaidas.
>>
>> Parasai.
>>
>>
>> ----------------------------------------------------------------------
>> ---------- 
>>
>> * Proceso kalba: portugalu.
>> P.S. Nevisai susipratusiems paaiskinu: Lietuvoje esantis draudimas 
>> niaukti
>> langus yra niekinis teisine prasme.
>> "xfanas" <paklausk@manes.lt> wrote in message
>> news:gvg4m0$mp7$1@trimpas.omnitel.net...
>>> uz lentas ++ :)
>>>
>>> --
>>> xfanas
>>>
>>> "Herkus" <herkus@herkus.lt> wrote in message
>>> news:gvg3kd$kt1$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> ir priekini langa uzsitamsint;)
>>>>
>>>> pries keleta dienu priesais Vilniaus stotele policajai demonstratyviai
>>>> sustabe BNV pizona ir israse popieruka. Senai buvau bemates taip 
>>>> stipriai
>>>> priekini stikla uztamsinta... Soniai pa default lentom uzkalti
>>>> praktiskai:)
>>>>
>>>>
>>>> Tvarka bus:)
>>>>
>>>> darbra@work rašė:
>>>>> galiniu zibintu dengimui yra bauda?
>>>>> nes uzkniso juodai.
>>>>>
>>>>>
>>>>> "asistentas" <subas___@tomas.lt> wrote in message
>>>>> news:gvg12u$gfd$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>> vel visi shauks, kad DELFIS rase kad galima!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=22336132
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>
>>
>>