Tema: Re: delfis idomiai
Autorius: Signalizacija
Data: 2009-05-26 17:16:25
Tu perskaitei kas parasyta?
Kas negerai su tamsintais langais?

"Herkus" <herkus@herkus.lt> wrote in message 
news:gvgab5$an$1@trimpas.omnitel.net...
>o tu piltumkava ant klyno jei ant puodelio neparasyta, kad ji karsta?
>
>
> Signalizacija rašė:
>> tu garantuotas, kad mentukai o teisnigiau bybiai parase draudima yra 
>> teisus? Kiek pamenu esam ES nariai jau kazkoki niekingi 5 metai. Kiek 
>> uztruks kol kas nors padarys LR Strasbure?
>> Pasiskaitykit laisvalaikiu
>>
>> p.s. orginalas namau dauguma zino is kur mano pajamtas
>>
>> SPRENDIMAS
>>
>> 2008 m. balandzio 10 d.(*)
>>
>> "Valstybes isipareigojimu neivykdymas - Laisvas prekiu judejimas - EB 28 
>> ir 30 straipsniai - EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniai - Kiekybiniai 
>> importo ribojimai - Lygiavercio poveikio priemones - Variklines 
>> transporto priemones - Spalvotu pleveliu klijavimas ant stiklu"
>>
>> Byloje C&#8209;265/06
>>
>> del 2006 m. birzelio 16 d. pagal EB 226 straipsni pareiksto ieskinio del 
>> isipareigojimu neivykdymo
>>
>> Europos Bendriju Komisija, atstovaujama A. Caeiros ir P. Guerra e 
>> Andrade, taip pat M. Patakia, nurodziusi adresa dokumentams iteikti 
>> Liuksemburge,
>>
>> ieskove,
>>
>> pries
>>
>> Portugalijos Respublika, atstovaujama L. Fernandes, padedamo advokato A. 
>> Duarte de Almeida,
>>
>> atsakove,
>>
>> TEISINGUMO TEISMAS (trecioji kolegija),
>>
>> kuri sudaro kolegijos pirmininkas A. Rosas, teisejai U. Lõhmus, J. 
>> Klucka, P. Lindh (praneseja) ir A. Arabadjiev,
>>
>> generaline advokate V. Trstenjak,
>>
>> posedzio sekretore M. Ferreira, vyriausioji administratore,
>>
>> atsizvelges i rasytine proceso dali ir ivykus 2007 m. lapkricio 7 d. 
>> posedziui,
>>
>> susipazines su 2007 m. gruodzio 13 d. posedyje pateikta generalines 
>> advokates isvada,
>>
>> priima si
>>
>> Sprendima
>>
>> 1 Ieskiniu Europos Bendriju Komisija praso Teisingumo Teismo pripazinti, 
>> kad, 2003 m. kovo 11 d. Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 (Di&#225;rio 
>> da Rep&#250;blica I, A serija, Nr. 59, 2003 m. kovo 11 d.) 2 straipsnio 1 
>> dalimi uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto 
>> priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal 
>> EB 28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines 
>> erdves susitarimo (OL L 1 1994, p. 3, toliau - EEE susitarimas) 11 ir 13 
>> straipsnius.
>>
>> Teisinis pagrindas
>>
>> Bendrijos teises aktai
>>
>> 2 Bendrijos teises aktu leidejas neprieme teises akto del spalvotu 
>> pleveliu, skirtu klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 3 Taciau yra Bendrijos teises aktu, susijusiu su varikliniu transporto 
>> priemoniu apsauginiu stiklu, imontuotu gamykloje, kitaip tariant, pries 
>> pradedant naudoti tas transporto priemones, patvirtinimu, kuriuose taip 
>> pat kalbama apie stiklo spalva. Tarp tokiu teises aktu yra 1992 m. kovo 
>> 31 d. Tarybos direktyva 92/22/EEB del motoriniu transporto priemoniu ir 
>> ju priekabu apsauginiu stiklu bei stiklinimo medziagu (OL L 129, p. 11) 
>> su pakeitimais, padarytais 2001 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 
>> 2001/92/EB (OL L 291, p. 24, toliau - Direktyva 92/22).
>>
>> 4 Direktyvos 2001/92 trecioje konstatuojamojoje dalyje ir II B priede 
>> daroma nuoroda i Jungtiniu Tautu Europos ekonomines komisijos taisykle 
>> Nr. 43, kurios pavadinimas yra "Suvienodinti reikalavimai del apsauginiu 
>> stiklu patvirtinimo ir ju montavimo transporto priemonese" 
>> (E/ECE/324-E/ECE/TRANS/505/Rev.1/Add 42/Rev.2, toliau - taisykle Nr. 43).
>>
>> 5 Sios taisykles 4 straipsnyje nustatyta, kad priekinio stiklo iprasto 
>> sviesos pralaidumo rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 75 %. Kalbant apie 
>> kitus apsauginius stiklus, esancius vairuotojo matymo i prieki lauke, sis 
>> rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 70 %. Kalbant apie apsaugini stikla, 
>> esanti vairuotojo matymo atgal lauke, sviesos pralaidumo rodiklis gali 
>> buti mazesnis nei 70 %, jei transporto priemoneje imontuoti du isoriniai 
>> galinio vaizdo veidrodeliai.
>>
>> Nacionalines teises aktai
>>
>> 6 Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta:
>>
>> "Ant keleiviams arba prekems skirtu transporto priemoniu stiklu 
>> draudziama klijuoti spalvotas pleveles, isskyrus teises aktuose 
>> nustatytas lipnias pleveles ir nepersvieciamas pleveles ant transporto 
>> priemoniu, skirtu prekems vezti, kroviniu skyriaus".
>>
>> Ikiteismine procedura
>>
>> 7 2004 m. balandzio 1 d. Komisija Portugalijos Respublikai issiunte 
>> oficialu pranesima, kuriame ji padare isvada, kad Dekreto&#8209;istatymo 
>> Nr.&#8209;40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi ant keleiviams arba 
>> prekems skirtu varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas 
>> pleveles, isskyrus istatymuose nustatytas lipnias pleveles ir 
>> nepersvieciamas pleveles ant transporto priemoniu, skirtu prekems vezti, 
>> kroviniu skyriaus, ir nepateikusi Komisijai mineto dekreto&#8209;istatymo 
>> projekto, si valstybe nare neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 
>> straipsnius, EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius bei 1988 m. birzelio 22 
>> d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatancios 
>> informacijos apie techninius standartus ir reglamentus teikimo tvarka (OL 
>> L 204, p. 37), 8 straipsni.
>>
>> 8 2004 m. birzelio 28 d. laisku Portugalijos respublika atsake i si 
>> oficialu pranesima.
>>
>> 9 Kadangi sis atsakymas Komisijos neitikino, 2004 m. gruodzio 22 d., ji 
>> Portugalijos Respublikai issiunte pagrista nuomone, kurioje paragino per 
>> du menesius nuo jos gavimo tinkamai i ja atsizvelgti.
>>
>> 10 Atsakydama i pagrista nuomone, Portugalijos Respublika 2005 m. liepos 
>> 22 d. laisku pranese, kad panaikins nuostata, kuria draudziama ant 
>> varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles, t. y. 
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dali.
>>
>> 11 Ji taip pat informavo Komisija, kad rengiamas techniniu reikalavimu, 
>> kurie tures buti itraukti i teises akta, projektas del spalvotu pleveliu 
>> klijavimo ant tokiu stiklu. Remiantis Direktyva 98/34, 2005 m. gruodzio 
>> men. Komisijai buvo pranesta apie dekreta, kuriuo nustatomi sie 
>> reikalavimai.
>>
>> 12 Atsizvelgdama i si pranesima, Komisija nusprende nebereiksti 
>> pretenziju del Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies 
>> projekto nepateikimo.
>>
>> 13 Taciau Komisija neatsisake pretenziju del sios nuostatos priestaravimo 
>> EB 28 ir 30 straipsniams bei EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniams, ir 
>> 2006 m. birzelio 16 d. pareiske si ieskini.
>>
>> Del ieskinio
>>
>> Saliu argumentai
>>
>> 14 Komisija laikosi nuomones, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalimi, pagal kuria draudziama ant visu varikliniu 
>> transporto priemoniu priekiniu stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu 
>> sedyniu klijuoti bet kokios rusies sviesos pralaiduma mazinancias 
>> spalvotas pleveles, Portugalijoje praktiskai trukdoma prekiauti kitoje 
>> valstybeje nareje arba valstybeje, kuri yra EEE susitarimo salis, 
>> teisetai pagaminta ir (arba) parduodama spalvota plevele, taip 
>> pazeidziant EB 28 ir 30 straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir 13 
>> straipsnius.
>>
>> 15 Is tiesu, pasak Komisijos, suinteresuotosios salys, prekybininkai arba 
>> privatus asmenys tokiu pleveliu galbut nepirks, zinodami, kad negales ju 
>> klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 16 Komisija primena, kad, remiantis pagal Direktyva 92/22 taikoma 
>> taisykle Nr. 43, priekinis stiklas ir kiti stiklai, esantys vairuotojo 
>> matymo i prieki lauke pries taska, kuris joje vadinamas "B statramsciu", 
>> turi atitikti iprasta sviesos pralaidumo rodikli, kuris atitinkamai yra 
>> ne mazesnis kaip 75 % ir 70 %. Taigi sie stiklai gali buti dengiami 
>> spalva, jei laikomasi siu reikalavimu.
>>
>> 17 Be to, Komisija pabrezia, kad kalbant apie stiklus, kurie yra uz B 
>> statramscio, nenurodytas joks maziausias iprasto sviesos pralaidumo 
>> rodiklis, jei sie stiklai nedaro esmines itakos vairuotojo matymui. 
>> Praktiskai tai reikstu, kad variklineje transporto priemoneje uz sio 
>> statramscio gali buti imontuoti spalvoti stiklai, kuriu iprasto sviesos 
>> pralaidumo rodiklis yra labai mazas, jei transporto priemoneje yra du 
>> isoriniai galinio vaizdo veidrodeliai.
>>
>> 18 Taigi Komisija priekaistauja Portugalijos Respublikai, kad si draudzia 
>> ant keleiviniu ar krovininiu varikliniu transporto priemoniu priekiniu 
>> stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti bet kokias 
>> spalvotas pleveles, net jei ju iprasto sviesos pralaidumo rodiklis 
>> atitinka taisykleje Nr. 43 nustatytas maziausias leistinas vertes.
>>
>> 19 Komisija pabrezia, kad nesant derinimo nuostatu Bendrijos mastu 
>> valstybes nares is tikro gali nustatyti keliu eismo saugumo lygi, kuris 
>> atrodo tinkamas ju teritorijoje, ir priimti priemones visuomenes saugumui 
>> uztikrinti. Taciau Komisija mano, kad Portugalijos Respublika nepateike 
>> informacijos, is kurios butu galima spresti, kad bet kokios spalvotos 
>> pleveles naudojimas, nepaisant jos spalvos ir savybiu, visu pirma sviesos 
>> pralaidumo rodiklio, kelia pavoju visuomenes ir (arba) keliu eismo 
>> saugumui. Gincijama nuostata nera nei reikalinga, nei proporcinga 
>> siekiamiems tikslams.
>>
>> 20 Portugalijos Respublika negincija ieskinyje pateiktu faktu. Taciau ji 
>> nesutinka del kai kuriu faktu aiskinimo, vertes ir reiksmes.
>>
>> 21 Visu pirma Portugalijos Respublika teigia, kad Komisijai nereikejo 
>> pareiksti pries ja ieskinio, nes si valstybe nare per ikiteismine 
>> procedura pranese, kad is dalies keis teises aktus atsizvelgdama i 
>> Komisijos pastabas. Pasak Portugalijos Respublikos, Komisijai pateiktas 
>> pakeitimo projektas reiskia, kad si valstybe nare panaikino 
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta 
>> draudima.
>>
>> 22 Antra, sutikdama, kad sia nuostata ribojamas laisvas prekiu judejimas, 
>> Portugalijos Respublika teigia, kad bet kuriuo atveju ji yra pateisinama 
>> keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslais.
>>
>> 23 Portugalijos Respublika taip pat pabrezia, kad draudimu siekiama 
>> kompetentingoms institucijoms sudaryti salygas greitai is isores 
>> pamatyti, kas yra varikliniu transporto priemoniu viduje ju nesustabdant, 
>> kad butu galima, pirma, patikrinti, ar laikomasi reikalavimo uzsisegti 
>> saugos dirzus, ir, antra, nustatyti galimus nusikaltelius kovojant su 
>> nusikalstamumu.
>>
>> 24 Galiausiai Portugalijos Respublika nemano, kad yra maziau ribojanciu 
>> priemoniu, kuriomis butu galima uztikrinti, kad bus siekiama jos 
>> nustatytu keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslu. Siuo klausimu 
>> ji atkreipia demesi, kad draudimas ant transporto priemoniu klijuoti 
>> spalvotas pleveles nera absoliutus, o tik dalinis, nes jis netaikomas 
>> prekems vezti skirtu varikliniu transporto priemoniu kroviniu skyriams ir 
>> nevariklinems transporto priemonems, kaip antai laivams.
>>
>> Teisingumo Teismo vertinimas
>>
>> 25 Reikia priminti, kad pagal nusistovejusia teismo praktika, kai 
>> pareiskiamas ieskinys pagal EB 226 straipsni, isipareigojimo neivykdymas 
>> turi buti vertinamas atsizvelgiant i padeti, buvusia pasibaigus 
>> pagristoje nuomoneje nustatytam terminui, o i velesnius pakeitimus 
>> Teisingumo Teismas atsizvelgti negali (zr. 2002 m. sausio 17 d. Sprendimo 
>> Komisija pries Belgija, C&#8209;423/00, Rink. p. I&#8209;593, 14 punkta 
>> ir 2007 m. birzelio 7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija, 
>> C&#8209;254/05, Rink. p. I&#8209;4269, 39 punkta).
>>
>> 26 Taigi siuo atveju yra aisku, kad pasibaigus pagristoje nuomoneje 
>> nustatytam dvieju menesiu terminui Portugalijos Respublika nepanaikino 
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies, kuria 
>> draudziama ant varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas 
>> pleveles. Aplinkybe, kad si valstybe nare veliau pranese apie teises akto 
>> projekta, kuriame nera gincytinos nuostatos, nieko nekeicia sios 
>> nuostatos egzistavimo atitinkamu momentu atzvilgiu.
>>
>> 27 Todel reiketu issiaiskinti, ar minetoji nuostata, cituota sio 
>> sprendimo 6 punkte, yra suderinama su Komisijos nurodytomis Bendrijos 
>> teises ir Europos Ekonomines Erdves teises nuostatomis.
>>
>> 28 Reikia pabrezti, kad Direktyva 92/22 reglamentuojamos ne spalvotos 
>> pleveles, skirtos klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, o 
>> tik stiklai, kurie i variklines transporto priemones montuojami 
>> gamykloje, t. y. tamsinti stiklai.
>>
>> 29 Taciau nesant suderinimo Bendrijos mastu, Dekreto&#8209;istatymo Nr. 
>> 40/2003 2 straipsnio 1 dalis turi buti nagrinejama atsizvelgiant i su 
>> laisvu prekiu judejimu susijusias EB sutarties nuostatas ir i atitinkamas 
>> EEE susitarimo nuostatas.
>>
>> 30 Kadangi pastarosios yra suformuluotos beveik taip pat kaip Sutartyje, 
>> toliau pateikiami argumentai, susije su EB 28 ir 30 straipsniais, turi 
>> buti suvokiami kaip taikytini atitinkamoms EEE susitarimo nuostatoms, t. 
>> y. sio susitarimo 11 ir 13 straipsniams.
>>
>> - Del esamu laisvo prekiu judejimo apribojimu
>>
>> 31 Pagal nusistovejusia teismo praktika bet kokie valstybiu nariu 
>> komercines teises aktai, galintys tiesiogiai ar netiesiogiai, is tikruju 
>> ar potencialiai varzyti Bendrijos vidaus prekyba, laikytini priemone, 
>> savo poveikiu lygiaverte kiekybiniams apribojimams, kurie draudziami 
>> pagal EB 28 straipsni (zr. 1974 m. liepos 11 d. Sprendimo Dassonville, 
>> 8/74, Rink. p. 837, 5 punkta; 2003 m. birzelio 19 d. Sprendimo Komisija 
>> pries Italija, C&#8209;420/01, Rink. p. I&#8209;6445, 25 punkta ir 2007 
>> m. lapkricio 8 d. Sprendimo Ludwigs&#8209;Apotheke, C&#8209;143/06, dar 
>> nepaskelbto Rinkinyje, 25 punkta).
>>
>> 32 Siuo atveju Portugalijos Respublika sutinka, kad 
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatytu 
>> draudimu ant varikliniu transporto priemoniu priekiniu stiklu ir stiklu 
>> prie keleiviu sedyniu klijuoti spalvotas pleveles Portugalijoje ribojama 
>> prekyba siais gaminiais.
>>
>> 33 Is tiesu galima konstatuoti, jog suinteresuotosios salys, 
>> prekybininkai ir privatus asmenys, zinodami, kad draudziama tokias 
>> pleveles klijuoti ant priekiniu ir soniniu stiklu prie varikliniu 
>> transporto priemoniu keleiviu sedyniu, galbut praktiskai visiskai 
>> nesuinteresuoti ju pirkti.
>>
>> 34 Vienintele isimtis Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 
>> dalyje nustatytam draudimui yra susijusi su spalvotu pleveliu klijavimu 
>> ant prekems vezti skirtu varikliniu transporto priemoniu kroviniu 
>> skyriaus ir ant nevarikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 35 Taigi gincytina nuostata daro itaka beveik visu kitose valstybese 
>> narese ar EEE susitarimo salimis esanciose valstybese teisetai gaminamu 
>> ir parduodamu spalvotu pleveliu, skirtu klijuoti ant varikliniu 
>> transporto priemoniu stiklu, pardavimui Portugalijoje.
>>
>> 36 Is to galima spresti, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalyje nustatytas draudimas yra kiekybiniams apribojimams 
>> lygiavercio poveikio priemone pagal EB 28 straipsni ir EEE susitarimo 11 
>> straipsni. Si priemone nesuderinama su siose nuostatose isdestytomis 
>> pareigomis, nebent ji gali buti objektyviai pateisinama.
>>
>> - Del pateisinimo buvimo
>>
>> 37 Remiantis nusistovejusia teismo praktika, kiekybiniam importo 
>> ribojimui lygiaverte priemone gali buti pateisinama tik vienu is EB 30 
>> straipsnyje isvardytu bendrojo intereso pagrindu arba vienu is Teisingumo 
>> Teismo praktikoje nustatytu imperatyviuju reikalavimu (zr. 1979 m. 
>> vasario 20 d. sprendimo Rewe&#8209;Zentral, vadinamojo Cassis de Dijon, 
>> 120/78, Rink. p. 649, 8 punkta) su salyga, kad ir vienu, ir kitu atveju 
>> si priemone butu tinkama siekiamo tikslo igyvendinimui uztikrinti ir 
>> nevirsytu to, kas butina tam tikslui pasiekti (2003 m. geguzes 8 d. 
>> Sprendimo ATRAL, C&#8209;14/02, Rink. p. I&#8209;4431, 64 punktas; 2005 
>> m. lapkricio 10 d. Sprendimo Komisija pries Portugalija, C&#8209;432/03, 
>> Rink. p. I&#8209;9665, 42 punktas ir mineto 2007 m. birzelio 7 d. 
>> Sprendimo Komisija pries Belgija 33 punktas).
>>
>> 38 Siuo atveju Portugalijos Respublikos pateikti pateisinimai yra susije, 
>> pirma, su kova su nusikalstamumu siekiant uztikrinti visuomenes sauguma 
>> ir, antra, su tikrinimu, ar segimi saugos dirzai, o tai susije su keliu 
>> eismo saugumo sritimi. Kova su nusikalstamumu ir keliu eismo saugumas 
>> gali buti imperatyvieji su viesuoju interesu susije reikalavimai, kuriais 
>> galetu buti grindziamos kliutys laisvam prekiu judejimui (del keliu eismo 
>> saugumo zr. 2007 m. kovo 15 d. Sprendimo Komisija pries Suomija, 
>> C&#8209;54/05, Rink. p. I&#8209;2473, 40 punkta ir nurodyta teismo 
>> praktika).
>>
>> 39 Taciau valstybes nares privalo irodyti, kad ju teises aktai yra 
>> tinkami tokiems tikslams pasiekti ir nepriestarauja proporcingumo 
>> principui (zr. 2007 m. rugsejo 20 d. Sprendimo Komisija pries 
>> Nyderlandus, C&#8209;297/05, dar nepaskelbto Rinkinyje, 76 punkta ir 
>> nurodyta teismo praktika).
>>
>> 40 Siuo atveju Portugalijos Respublika, grisdama gincijama nuostata, 
>> pateike tik viena fakta, t. y. kad ja remiantis imanoma nedelsiant 
>> patikrinti varikliniu transporto priemoniu salona, paprasciausia ji 
>> apziurint is isores.
>>
>> 41 Nors is tiesu atrodytu, kad Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu palengvinama tokia apziura ir del 
>> to jis yra tinkamas siekti kovos su nusikalstamumu bei keliu eismo 
>> saugumo tikslu, vien is to negalima spresti, kad jis yra butinas siems 
>> tikslams siekti ir kad nera kitu maziau ribojanciu priemoniu jiems 
>> pasiekti.
>>
>> 42 Is tiesu aptariamas vizualus tikrinimas yra tik viena kompetentingu 
>> instituciju turimu priemoniu kovai su nusikalstamumu ir reikalavimo 
>> privalomai segeti saugos dirzus pazeidimais.
>>
>> 43 Tariamas gincijamos priemones reikalingumas yra juo labiau 
>> nepateisinamas atsizvelgiant i tai, jog per teismo posedi Portugalijos 
>> Respublika pripazino, kad jos teritorijoje leidziama parduoti variklines 
>> transporto priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais 
>> laikantis Direktyvoje 92/22 nustatytu ribojimu. Taciau tamsinti stiklai, 
>> kaip ir aptariamos spalvotos pleveles, gali trukdyti atlikti transporto 
>> priemoniu vidaus vizualini tikrinima is isores.
>>
>> 44 Todel tenka konstatuoti, kad kompetentingos institucijos turi imtis 
>> kitu metodu nusikalteliams ir galimiems reikalavimo segeti saugos dirzus 
>> pazeidejams nustatyti, nebent, jei kalbetume apie variklines transporto 
>> priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais, butu nustatyta, 
>> kad jos nusprende nebekovoti su nusikalstamumu ir nebeuztikrinti keliu 
>> eismo saugumo.
>>
>> 45 Be to, Portugalijos Respublika neirode, kad visoms spalvotoms 
>> plevelems taikomas draudimas yra reikalingas siekiant uztikrinti keliu 
>> eismo sauguma ir kovojant su nusikalstamumu.
>>
>> 46 Tiesa sakant, kaip per teismo posedi pabreze Komisija, spalvotu 
>> pleveliu gama yra plati - nuo skaidriu iki beveik nepersvieciamu 
>> pleveliu. Remiantis sia informacija, kurios Portugalijos Respublika 
>> neuzgincijo, galima daryti isvada, kad naudojant bent kai kurias 
>> pleveles, t. y. tas, kuriu skaidrumo lygis pakankamas, imanoma vizualiai 
>> tikrinti varikliniu transporto priemoniu salona.
>>
>> 47 Galima daryti isvada, kad sis draudimas turi buti laikomas pertekliniu 
>> ir del to neproporcingu siekiamiems tikslams.
>>
>> 48 Atsizvelgiant i isdestytus argumentus, reikia konstatuoti, kad 
>> Dekreto&#8209;istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi 
>> klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, 
>> Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 
>> straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> Del bylinejimosi islaidu
>>
>> 49 Pagal Proceduros reglamento 69 straipsnio 2 dali pralaimejusiai saliai 
>> nurodoma padengti bylinejimosi islaidas, jei laimejusi salis to 
>> reikalavo. Kadangi Komisija reikalavo priteisti bylinejimosi islaidas is 
>> Portugalijos Respublikos, o pastaroji pralaimejo byla, ji turi jas 
>> padengti.
>>
>> Remdamasis siais motyvais, Teisingumo Teismas (trecioji kolegija) 
>> nusprendzia:
>>
>> 1. 2003 m. kovo 11 d. Dekreto-istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi 
>> uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto 
>> priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal 
>> EB 28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines 
>> erdves susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> 2. Priteisti is Portugalijos Respublikos bylinejimosi islaidas.
>>
>> Parasai.
>>
>>
>> ----------------------------------------------------------------------
>> ---------- 
>>
>> * Proceso kalba: portugalu.
>> P.S. Nevisai susipratusiems paaiskinu: Lietuvoje esantis draudimas 
>> niaukti langus yra niekinis teisine prasme.
>> "xfanas" <paklausk@manes.lt> wrote in message 
>> news:gvg4m0$mp7$1@trimpas.omnitel.net...
>>> uz lentas ++ :)
>>>
>>> --
>>> xfanas
>>>
>>> "Herkus" <herkus@herkus.lt> wrote in message 
>>> news:gvg3kd$kt1$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> ir priekini langa uzsitamsint;)
>>>>
>>>> pries keleta dienu priesais Vilniaus stotele policajai demonstratyviai 
>>>> sustabe BNV pizona ir israse popieruka. Senai buvau bemates taip 
>>>> stipriai priekini stikla uztamsinta... Soniai pa default lentom uzkalti 
>>>> praktiskai:)
>>>>
>>>>
>>>> Tvarka bus:)
>>>>
>>>> darbra@work rašė:
>>>>> galiniu zibintu dengimui yra bauda?
>>>>> nes uzkniso juodai.
>>>>>
>>>>>
>>>>> "asistentas" <subas___@tomas.lt> wrote in message 
>>>>> news:gvg12u$gfd$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>> vel visi shauks, kad DELFIS rase kad galima!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=22336132
>>>>>>
>>>>>>
>>