Tema: Re: delfis idomiai
Autorius: mumumčik zergatronas
Data: 2009-05-26 13:12:46
jis  - piltu.
nes homo usa-ticus

Herkus wrote:
> o tu piltumkava ant klyno jei ant puodelio neparasyta, kad ji karsta?
> 
> 
> Signalizacija rašė:
>> tu garantuotas, kad mentukai o teisnigiau bybiai parase draudima yra 
>> teisus? Kiek pamenu esam ES nariai jau kazkoki niekingi 5 metai. Kiek 
>> uztruks kol kas nors padarys LR Strasbure?
>> Pasiskaitykit laisvalaikiu
>>
>> p.s. orginalas namau dauguma zino is kur mano pajamtas
>>
>> SPRENDIMAS
>>
>> 2008 m. balandzio 10 d.(*)
>>
>> "Valstybes isipareigojimu neivykdymas - Laisvas prekiu judejimas - EB 
>> 28 ir 30 straipsniai - EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniai - 
>> Kiekybiniai importo ribojimai - Lygiavercio poveikio priemones - 
>> Variklines transporto priemones - Spalvotu pleveliu klijavimas ant 
>> stiklu"
>>
>> Byloje C‑265/06
>>
>> del 2006 m. birzelio 16 d. pagal EB 226 straipsni pareiksto ieskinio 
>> del isipareigojimu neivykdymo
>>
>> Europos Bendriju Komisija, atstovaujama A. Caeiros ir P. Guerra e 
>> Andrade, taip pat M. Patakia, nurodziusi adresa dokumentams iteikti 
>> Liuksemburge,
>>
>> ieskove,
>>
>> pries
>>
>> Portugalijos Respublika, atstovaujama L. Fernandes, padedamo advokato 
>> A. Duarte de Almeida,
>>
>> atsakove,
>>
>> TEISINGUMO TEISMAS (trecioji kolegija),
>>
>> kuri sudaro kolegijos pirmininkas A. Rosas, teisejai U. Lõhmus, J. 
>> Klucka, P. Lindh (praneseja) ir A. Arabadjiev,
>>
>> generaline advokate V. Trstenjak,
>>
>> posedzio sekretore M. Ferreira, vyriausioji administratore,
>>
>> atsizvelges i rasytine proceso dali ir ivykus 2007 m. lapkricio 7 d. 
>> posedziui,
>>
>> susipazines su 2007 m. gruodzio 13 d. posedyje pateikta generalines 
>> advokates isvada,
>>
>> priima si
>>
>> Sprendima
>>
>> 1 Ieskiniu Europos Bendriju Komisija praso Teisingumo Teismo 
>> pripazinti, kad, 2003 m. kovo 11 d. Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 
>> (Diário da República I, A serija, Nr. 59, 2003 m. kovo 11 
>> d.) 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant 
>> varikliniu transporto priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika 
>> neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 
>> m. geguzes 2 d. Europos ekonomines erdves susitarimo (OL L 1 1994, p. 
>> 3, toliau - EEE susitarimas) 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> Teisinis pagrindas
>>
>> Bendrijos teises aktai
>>
>> 2 Bendrijos teises aktu leidejas neprieme teises akto del spalvotu 
>> pleveliu, skirtu klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 3 Taciau yra Bendrijos teises aktu, susijusiu su varikliniu transporto 
>> priemoniu apsauginiu stiklu, imontuotu gamykloje, kitaip tariant, 
>> pries pradedant naudoti tas transporto priemones, patvirtinimu, 
>> kuriuose taip pat kalbama apie stiklo spalva. Tarp tokiu teises aktu 
>> yra 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyva 92/22/EEB del motoriniu 
>> transporto priemoniu ir ju priekabu apsauginiu stiklu bei stiklinimo 
>> medziagu (OL L 129, p. 11) su pakeitimais, padarytais 2001 m. spalio 
>> 30 d. Komisijos direktyva 2001/92/EB (OL L 291, p. 24, toliau - 
>> Direktyva 92/22).
>>
>> 4 Direktyvos 2001/92 trecioje konstatuojamojoje dalyje ir II B priede 
>> daroma nuoroda i Jungtiniu Tautu Europos ekonomines komisijos taisykle 
>> Nr. 43, kurios pavadinimas yra "Suvienodinti reikalavimai del 
>> apsauginiu stiklu patvirtinimo ir ju montavimo transporto priemonese" 
>> (E/ECE/324-E/ECE/TRANS/505/Rev.1/Add 42/Rev.2, toliau - taisykle Nr. 43).
>>
>> 5 Sios taisykles 4 straipsnyje nustatyta, kad priekinio stiklo iprasto 
>> sviesos pralaidumo rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 75 %. Kalbant 
>> apie kitus apsauginius stiklus, esancius vairuotojo matymo i prieki 
>> lauke, sis rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 70 %. Kalbant apie 
>> apsaugini stikla, esanti vairuotojo matymo atgal lauke, sviesos 
>> pralaidumo rodiklis gali buti mazesnis nei 70 %, jei transporto 
>> priemoneje imontuoti du isoriniai galinio vaizdo veidrodeliai.
>>
>> Nacionalines teises aktai
>>
>> 6 Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta:
>>
>> "Ant keleiviams arba prekems skirtu transporto priemoniu stiklu 
>> draudziama klijuoti spalvotas pleveles, isskyrus teises aktuose 
>> nustatytas lipnias pleveles ir nepersvieciamas pleveles ant transporto 
>> priemoniu, skirtu prekems vezti, kroviniu skyriaus".
>>
>> Ikiteismine procedura
>>
>> 7 2004 m. balandzio 1 d. Komisija Portugalijos Respublikai issiunte 
>> oficialu pranesima, kuriame ji padare isvada, kad 
>> Dekreto‑istatymo Nr.‑40/2003 2 straipsnio 1 dalimi 
>> uzdraudusi ant keleiviams arba prekems skirtu varikliniu transporto 
>> priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles, isskyrus istatymuose 
>> nustatytas lipnias pleveles ir nepersvieciamas pleveles ant transporto 
>> priemoniu, skirtu prekems vezti, kroviniu skyriaus, ir nepateikusi 
>> Komisijai mineto dekreto‑istatymo projekto, si valstybe nare 
>> neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 straipsnius, EEE susitarimo 
>> 11 ir 13 straipsnius bei 1988 m. birzelio 22 d. Europos Parlamento ir 
>> Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatancios informacijos apie techninius 
>> standartus ir reglamentus teikimo tvarka (OL L 204, p. 37), 8 straipsni.
>>
>> 8 2004 m. birzelio 28 d. laisku Portugalijos respublika atsake i si 
>> oficialu pranesima.
>>
>> 9 Kadangi sis atsakymas Komisijos neitikino, 2004 m. gruodzio 22 d., 
>> ji Portugalijos Respublikai issiunte pagrista nuomone, kurioje 
>> paragino per du menesius nuo jos gavimo tinkamai i ja atsizvelgti.
>>
>> 10 Atsakydama i pagrista nuomone, Portugalijos Respublika 2005 m. 
>> liepos 22 d. laisku pranese, kad panaikins nuostata, kuria draudziama 
>> ant varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas 
>> pleveles, t. y. Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dali.
>>
>> 11 Ji taip pat informavo Komisija, kad rengiamas techniniu 
>> reikalavimu, kurie tures buti itraukti i teises akta, projektas del 
>> spalvotu pleveliu klijavimo ant tokiu stiklu. Remiantis Direktyva 
>> 98/34, 2005 m. gruodzio men. Komisijai buvo pranesta apie dekreta, 
>> kuriuo nustatomi sie reikalavimai.
>>
>> 12 Atsizvelgdama i si pranesima, Komisija nusprende nebereiksti 
>> pretenziju del Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 
>> dalies projekto nepateikimo.
>>
>> 13 Taciau Komisija neatsisake pretenziju del sios nuostatos 
>> priestaravimo EB 28 ir 30 straipsniams bei EEE susitarimo 11 ir 13 
>> straipsniams, ir 2006 m. birzelio 16 d. pareiske si ieskini.
>>
>> Del ieskinio
>>
>> Saliu argumentai
>>
>> 14 Komisija laikosi nuomones, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalimi, pagal kuria draudziama ant visu varikliniu 
>> transporto priemoniu priekiniu stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu 
>> sedyniu klijuoti bet kokios rusies sviesos pralaiduma mazinancias 
>> spalvotas pleveles, Portugalijoje praktiskai trukdoma prekiauti kitoje 
>> valstybeje nareje arba valstybeje, kuri yra EEE susitarimo salis, 
>> teisetai pagaminta ir (arba) parduodama spalvota plevele, taip 
>> pazeidziant EB 28 ir 30 straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir 13 
>> straipsnius.
>>
>> 15 Is tiesu, pasak Komisijos, suinteresuotosios salys, prekybininkai 
>> arba privatus asmenys tokiu pleveliu galbut nepirks, zinodami, kad 
>> negales ju klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 16 Komisija primena, kad, remiantis pagal Direktyva 92/22 taikoma 
>> taisykle Nr. 43, priekinis stiklas ir kiti stiklai, esantys vairuotojo 
>> matymo i prieki lauke pries taska, kuris joje vadinamas "B 
>> statramsciu", turi atitikti iprasta sviesos pralaidumo rodikli, kuris 
>> atitinkamai yra ne mazesnis kaip 75 % ir 70 %. Taigi sie stiklai gali 
>> buti dengiami spalva, jei laikomasi siu reikalavimu.
>>
>> 17 Be to, Komisija pabrezia, kad kalbant apie stiklus, kurie yra uz B 
>> statramscio, nenurodytas joks maziausias iprasto sviesos pralaidumo 
>> rodiklis, jei sie stiklai nedaro esmines itakos vairuotojo matymui. 
>> Praktiskai tai reikstu, kad variklineje transporto priemoneje uz sio 
>> statramscio gali buti imontuoti spalvoti stiklai, kuriu iprasto 
>> sviesos pralaidumo rodiklis yra labai mazas, jei transporto priemoneje 
>> yra du isoriniai galinio vaizdo veidrodeliai.
>>
>> 18 Taigi Komisija priekaistauja Portugalijos Respublikai, kad si 
>> draudzia ant keleiviniu ar krovininiu varikliniu transporto priemoniu 
>> priekiniu stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti bet 
>> kokias spalvotas pleveles, net jei ju iprasto sviesos pralaidumo 
>> rodiklis atitinka taisykleje Nr. 43 nustatytas maziausias leistinas 
>> vertes.
>>
>> 19 Komisija pabrezia, kad nesant derinimo nuostatu Bendrijos mastu 
>> valstybes nares is tikro gali nustatyti keliu eismo saugumo lygi, 
>> kuris atrodo tinkamas ju teritorijoje, ir priimti priemones visuomenes 
>> saugumui uztikrinti. Taciau Komisija mano, kad Portugalijos Respublika 
>> nepateike informacijos, is kurios butu galima spresti, kad bet kokios 
>> spalvotos pleveles naudojimas, nepaisant jos spalvos ir savybiu, visu 
>> pirma sviesos pralaidumo rodiklio, kelia pavoju visuomenes ir (arba) 
>> keliu eismo saugumui. Gincijama nuostata nera nei reikalinga, nei 
>> proporcinga siekiamiems tikslams.
>>
>> 20 Portugalijos Respublika negincija ieskinyje pateiktu faktu. Taciau 
>> ji nesutinka del kai kuriu faktu aiskinimo, vertes ir reiksmes.
>>
>> 21 Visu pirma Portugalijos Respublika teigia, kad Komisijai nereikejo 
>> pareiksti pries ja ieskinio, nes si valstybe nare per ikiteismine 
>> procedura pranese, kad is dalies keis teises aktus atsizvelgdama i 
>> Komisijos pastabas. Pasak Portugalijos Respublikos, Komisijai 
>> pateiktas pakeitimo projektas reiskia, kad si valstybe nare panaikino 
>> Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta 
>> draudima.
>>
>> 22 Antra, sutikdama, kad sia nuostata ribojamas laisvas prekiu 
>> judejimas, Portugalijos Respublika teigia, kad bet kuriuo atveju ji 
>> yra pateisinama keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslais.
>>
>> 23 Portugalijos Respublika taip pat pabrezia, kad draudimu siekiama 
>> kompetentingoms institucijoms sudaryti salygas greitai is isores 
>> pamatyti, kas yra varikliniu transporto priemoniu viduje ju 
>> nesustabdant, kad butu galima, pirma, patikrinti, ar laikomasi 
>> reikalavimo uzsisegti saugos dirzus, ir, antra, nustatyti galimus 
>> nusikaltelius kovojant su nusikalstamumu.
>>
>> 24 Galiausiai Portugalijos Respublika nemano, kad yra maziau 
>> ribojanciu priemoniu, kuriomis butu galima uztikrinti, kad bus 
>> siekiama jos nustatytu keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo 
>> tikslu. Siuo klausimu ji atkreipia demesi, kad draudimas ant 
>> transporto priemoniu klijuoti spalvotas pleveles nera absoliutus, o 
>> tik dalinis, nes jis netaikomas prekems vezti skirtu varikliniu 
>> transporto priemoniu kroviniu skyriams ir nevariklinems transporto 
>> priemonems, kaip antai laivams.
>>
>> Teisingumo Teismo vertinimas
>>
>> 25 Reikia priminti, kad pagal nusistovejusia teismo praktika, kai 
>> pareiskiamas ieskinys pagal EB 226 straipsni, isipareigojimo 
>> neivykdymas turi buti vertinamas atsizvelgiant i padeti, buvusia 
>> pasibaigus pagristoje nuomoneje nustatytam terminui, o i velesnius 
>> pakeitimus Teisingumo Teismas atsizvelgti negali (zr. 2002 m. sausio 
>> 17 d. Sprendimo Komisija pries Belgija, C‑423/00, Rink. p. 
>> I‑593, 14 punkta ir 2007 m. birzelio 7 d. Sprendimo Komisija 
>> pries Belgija, C‑254/05, Rink. p. I‑4269, 39 punkta).
>>
>> 26 Taigi siuo atveju yra aisku, kad pasibaigus pagristoje nuomoneje 
>> nustatytam dvieju menesiu terminui Portugalijos Respublika nepanaikino 
>> Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies, kuria 
>> draudziama ant varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti 
>> spalvotas pleveles. Aplinkybe, kad si valstybe nare veliau pranese 
>> apie teises akto projekta, kuriame nera gincytinos nuostatos, nieko 
>> nekeicia sios nuostatos egzistavimo atitinkamu momentu atzvilgiu.
>>
>> 27 Todel reiketu issiaiskinti, ar minetoji nuostata, cituota sio 
>> sprendimo 6 punkte, yra suderinama su Komisijos nurodytomis Bendrijos 
>> teises ir Europos Ekonomines Erdves teises nuostatomis.
>>
>> 28 Reikia pabrezti, kad Direktyva 92/22 reglamentuojamos ne spalvotos 
>> pleveles, skirtos klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, 
>> o tik stiklai, kurie i variklines transporto priemones montuojami 
>> gamykloje, t. y. tamsinti stiklai.
>>
>> 29 Taciau nesant suderinimo Bendrijos mastu, Dekreto‑istatymo 
>> Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalis turi buti nagrinejama atsizvelgiant i 
>> su laisvu prekiu judejimu susijusias EB sutarties nuostatas ir i 
>> atitinkamas EEE susitarimo nuostatas.
>>
>> 30 Kadangi pastarosios yra suformuluotos beveik taip pat kaip 
>> Sutartyje, toliau pateikiami argumentai, susije su EB 28 ir 30 
>> straipsniais, turi buti suvokiami kaip taikytini atitinkamoms EEE 
>> susitarimo nuostatoms, t. y. sio susitarimo 11 ir 13 straipsniams.
>>
>> - Del esamu laisvo prekiu judejimo apribojimu
>>
>> 31 Pagal nusistovejusia teismo praktika bet kokie valstybiu nariu 
>> komercines teises aktai, galintys tiesiogiai ar netiesiogiai, is 
>> tikruju ar potencialiai varzyti Bendrijos vidaus prekyba, laikytini 
>> priemone, savo poveikiu lygiaverte kiekybiniams apribojimams, kurie 
>> draudziami pagal EB 28 straipsni (zr. 1974 m. liepos 11 d. Sprendimo 
>> Dassonville, 8/74, Rink. p. 837, 5 punkta; 2003 m. birzelio 19 d. 
>> Sprendimo Komisija pries Italija, C‑420/01, Rink. p. 
>> I‑6445, 25 punkta ir 2007 m. lapkricio 8 d. Sprendimo 
>> Ludwigs‑Apotheke, C‑143/06, dar nepaskelbto Rinkinyje, 25 
>> punkta).
>>
>> 32 Siuo atveju Portugalijos Respublika sutinka, kad 
>> Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatytu 
>> draudimu ant varikliniu transporto priemoniu priekiniu stiklu ir 
>> stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti spalvotas pleveles Portugalijoje 
>> ribojama prekyba siais gaminiais.
>>
>> 33 Is tiesu galima konstatuoti, jog suinteresuotosios salys, 
>> prekybininkai ir privatus asmenys, zinodami, kad draudziama tokias 
>> pleveles klijuoti ant priekiniu ir soniniu stiklu prie varikliniu 
>> transporto priemoniu keleiviu sedyniu, galbut praktiskai visiskai 
>> nesuinteresuoti ju pirkti.
>>
>> 34 Vienintele isimtis Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 
>> 1 dalyje nustatytam draudimui yra susijusi su spalvotu pleveliu 
>> klijavimu ant prekems vezti skirtu varikliniu transporto priemoniu 
>> kroviniu skyriaus ir ant nevarikliniu transporto priemoniu stiklu.
>>
>> 35 Taigi gincytina nuostata daro itaka beveik visu kitose valstybese 
>> narese ar EEE susitarimo salimis esanciose valstybese teisetai 
>> gaminamu ir parduodamu spalvotu pleveliu, skirtu klijuoti ant 
>> varikliniu transporto priemoniu stiklu, pardavimui Portugalijoje.
>>
>> 36 Is to galima spresti, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalyje nustatytas draudimas yra kiekybiniams apribojimams 
>> lygiavercio poveikio priemone pagal EB 28 straipsni ir EEE susitarimo 
>> 11 straipsni. Si priemone nesuderinama su siose nuostatose 
>> isdestytomis pareigomis, nebent ji gali buti objektyviai pateisinama.
>>
>> - Del pateisinimo buvimo
>>
>> 37 Remiantis nusistovejusia teismo praktika, kiekybiniam importo 
>> ribojimui lygiaverte priemone gali buti pateisinama tik vienu is EB 30 
>> straipsnyje isvardytu bendrojo intereso pagrindu arba vienu is 
>> Teisingumo Teismo praktikoje nustatytu imperatyviuju reikalavimu (zr. 
>> 1979 m. vasario 20 d. sprendimo Rewe‑Zentral, vadinamojo Cassis 
>> de Dijon, 120/78, Rink. p. 649, 8 punkta) su salyga, kad ir vienu, ir 
>> kitu atveju si priemone butu tinkama siekiamo tikslo igyvendinimui 
>> uztikrinti ir nevirsytu to, kas butina tam tikslui pasiekti (2003 m. 
>> geguzes 8 d. Sprendimo ATRAL, C‑14/02, Rink. p. I‑4431, 64 
>> punktas; 2005 m. lapkricio 10 d. Sprendimo Komisija pries Portugalija, 
>> C‑432/03, Rink. p. I‑9665, 42 punktas ir mineto 2007 m. 
>> birzelio 7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija 33 punktas).
>>
>> 38 Siuo atveju Portugalijos Respublikos pateikti pateisinimai yra 
>> susije, pirma, su kova su nusikalstamumu siekiant uztikrinti 
>> visuomenes sauguma ir, antra, su tikrinimu, ar segimi saugos dirzai, o 
>> tai susije su keliu eismo saugumo sritimi. Kova su nusikalstamumu ir 
>> keliu eismo saugumas gali buti imperatyvieji su viesuoju interesu 
>> susije reikalavimai, kuriais galetu buti grindziamos kliutys laisvam 
>> prekiu judejimui (del keliu eismo saugumo zr. 2007 m. kovo 15 d. 
>> Sprendimo Komisija pries Suomija, C‑54/05, Rink. p. 
>> I‑2473, 40 punkta ir nurodyta teismo praktika).
>>
>> 39 Taciau valstybes nares privalo irodyti, kad ju teises aktai yra 
>> tinkami tokiems tikslams pasiekti ir nepriestarauja proporcingumo 
>> principui (zr. 2007 m. rugsejo 20 d. Sprendimo Komisija pries 
>> Nyderlandus, C‑297/05, dar nepaskelbto Rinkinyje, 76 punkta ir 
>> nurodyta teismo praktika).
>>
>> 40 Siuo atveju Portugalijos Respublika, grisdama gincijama nuostata, 
>> pateike tik viena fakta, t. y. kad ja remiantis imanoma nedelsiant 
>> patikrinti varikliniu transporto priemoniu salona, paprasciausia ji 
>> apziurint is isores.
>>
>> 41 Nors is tiesu atrodytu, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
>> straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu palengvinama tokia apziura ir 
>> del to jis yra tinkamas siekti kovos su nusikalstamumu bei keliu eismo 
>> saugumo tikslu, vien is to negalima spresti, kad jis yra butinas siems 
>> tikslams siekti ir kad nera kitu maziau ribojanciu priemoniu jiems 
>> pasiekti.
>>
>> 42 Is tiesu aptariamas vizualus tikrinimas yra tik viena kompetentingu 
>> instituciju turimu priemoniu kovai su nusikalstamumu ir reikalavimo 
>> privalomai segeti saugos dirzus pazeidimais.
>>
>> 43 Tariamas gincijamos priemones reikalingumas yra juo labiau 
>> nepateisinamas atsizvelgiant i tai, jog per teismo posedi Portugalijos 
>> Respublika pripazino, kad jos teritorijoje leidziama parduoti 
>> variklines transporto priemones su gamykloje imontuotais tamsintais 
>> stiklais laikantis Direktyvoje 92/22 nustatytu ribojimu. Taciau 
>> tamsinti stiklai, kaip ir aptariamos spalvotos pleveles, gali trukdyti 
>> atlikti transporto priemoniu vidaus vizualini tikrinima is isores.
>>
>> 44 Todel tenka konstatuoti, kad kompetentingos institucijos turi imtis 
>> kitu metodu nusikalteliams ir galimiems reikalavimo segeti saugos 
>> dirzus pazeidejams nustatyti, nebent, jei kalbetume apie variklines 
>> transporto priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais, 
>> butu nustatyta, kad jos nusprende nebekovoti su nusikalstamumu ir 
>> nebeuztikrinti keliu eismo saugumo.
>>
>> 45 Be to, Portugalijos Respublika neirode, kad visoms spalvotoms 
>> plevelems taikomas draudimas yra reikalingas siekiant uztikrinti keliu 
>> eismo sauguma ir kovojant su nusikalstamumu.
>>
>> 46 Tiesa sakant, kaip per teismo posedi pabreze Komisija, spalvotu 
>> pleveliu gama yra plati - nuo skaidriu iki beveik nepersvieciamu 
>> pleveliu. Remiantis sia informacija, kurios Portugalijos Respublika 
>> neuzgincijo, galima daryti isvada, kad naudojant bent kai kurias 
>> pleveles, t. y. tas, kuriu skaidrumo lygis pakankamas, imanoma 
>> vizualiai tikrinti varikliniu transporto priemoniu salona.
>>
>> 47 Galima daryti isvada, kad sis draudimas turi buti laikomas 
>> pertekliniu ir del to neproporcingu siekiamiems tikslams.
>>
>> 48 Atsizvelgiant i isdestytus argumentus, reikia konstatuoti, kad 
>> Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi 
>> klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto priemoniu 
>> stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 
>> 30 straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> Del bylinejimosi islaidu
>>
>> 49 Pagal Proceduros reglamento 69 straipsnio 2 dali pralaimejusiai 
>> saliai nurodoma padengti bylinejimosi islaidas, jei laimejusi salis to 
>> reikalavo. Kadangi Komisija reikalavo priteisti bylinejimosi islaidas 
>> is Portugalijos Respublikos, o pastaroji pralaimejo byla, ji turi jas 
>> padengti.
>>
>> Remdamasis siais motyvais, Teisingumo Teismas (trecioji kolegija) 
>> nusprendzia:
>>
>> 1. 2003 m. kovo 11 d. Dekreto-istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 
>> dalimi uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu 
>> transporto priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika neivykde 
>> isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 
>> 2 d. Europos ekonomines erdves susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
>>
>> 2. Priteisti is Portugalijos Respublikos bylinejimosi islaidas.
>>
>> Parasai.
>>
>>
>> ----------------------------------------------------------------------
>> ----------
>> * Proceso kalba: portugalu.
>> P.S. Nevisai susipratusiems paaiskinu: Lietuvoje esantis draudimas 
>> niaukti langus yra niekinis teisine prasme.
>> "xfanas" <paklausk@manes.lt> wrote in message 
>> news:gvg4m0$mp7$1@trimpas.omnitel.net...
>>> uz lentas ++ :)
>>>
>>> -- 
>>> xfanas
>>>
>>> "Herkus" <herkus@herkus.lt> wrote in message 
>>> news:gvg3kd$kt1$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> ir priekini langa uzsitamsint;)
>>>>
>>>> pries keleta dienu priesais Vilniaus stotele policajai 
>>>> demonstratyviai sustabe BNV pizona ir israse popieruka. Senai buvau 
>>>> bemates taip stipriai priekini stikla uztamsinta... Soniai pa 
>>>> default lentom uzkalti praktiskai:)
>>>>
>>>>
>>>> Tvarka bus:)
>>>>
>>>> darbra@work rašė:
>>>>> galiniu zibintu dengimui yra bauda?
>>>>> nes uzkniso juodai.
>>>>>
>>>>>
>>>>> "asistentas" <subas___@tomas.lt> wrote in message 
>>>>> news:gvg12u$gfd$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>> vel visi shauks, kad DELFIS rase kad galima!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=22336132
>>>>>>
>>>>>>
>>
>>