Tema: Re: delfis idomiai
Autorius: Signalizacija
Data: 2009-05-26 11:24:08
tu garantuotas, kad mentukai o teisnigiau bybiai parase draudima yra teisus? 
Kiek pamenu esam ES nariai jau kazkoki niekingi 5 metai. Kiek uztruks kol 
kas nors padarys LR Strasbure?
Pasiskaitykit laisvalaikiu

p.s. orginalas namau dauguma zino is kur mano pajamtas

SPRENDIMAS

2008 m. balandzio 10 d.(*)

"Valstybes isipareigojimu neivykdymas - Laisvas prekiu judejimas - EB 28 ir 
30 straipsniai - EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniai - Kiekybiniai importo 
ribojimai - Lygiavercio poveikio priemones - Variklines transporto 
priemones - Spalvotu pleveliu klijavimas ant stiklu"

Byloje C‑265/06

del 2006 m. birzelio 16 d. pagal EB 226 straipsni pareiksto ieskinio del 
isipareigojimu neivykdymo

Europos Bendriju Komisija, atstovaujama A. Caeiros ir P. Guerra e Andrade, 
taip pat M. Patakia, nurodziusi adresa dokumentams iteikti Liuksemburge,

ieskove,

pries

Portugalijos Respublika, atstovaujama L. Fernandes, padedamo advokato A. 
Duarte de Almeida,

atsakove,

TEISINGUMO TEISMAS (trecioji kolegija),

kuri sudaro kolegijos pirmininkas A. Rosas, teisejai U. Lõhmus, J. Klucka, 
P. Lindh (praneseja) ir A. Arabadjiev,

generaline advokate V. Trstenjak,

posedzio sekretore M. Ferreira, vyriausioji administratore,

atsizvelges i rasytine proceso dali ir ivykus 2007 m. lapkricio 7 d. 
posedziui,

susipazines su 2007 m. gruodzio 13 d. posedyje pateikta generalines 
advokates isvada,

priima si

Sprendima

1 Ieskiniu Europos Bendriju Komisija praso Teisingumo Teismo pripazinti, 
kad, 2003 m. kovo 11 d. Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 (Diário da 
República I, A serija, Nr. 59, 2003 m. kovo 11 d.) 2 straipsnio 1 
dalimi uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto 
priemoniu stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 
28 ir 30 straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines 
erdves susitarimo (OL L 1 1994, p. 3, toliau - EEE susitarimas) 11 ir 13 
straipsnius.

Teisinis pagrindas

Bendrijos teises aktai

2 Bendrijos teises aktu leidejas neprieme teises akto del spalvotu pleveliu, 
skirtu klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.

3 Taciau yra Bendrijos teises aktu, susijusiu su varikliniu transporto 
priemoniu apsauginiu stiklu, imontuotu gamykloje, kitaip tariant, pries 
pradedant naudoti tas transporto priemones, patvirtinimu, kuriuose taip pat 
kalbama apie stiklo spalva. Tarp tokiu teises aktu yra 1992 m. kovo 31 d. 
Tarybos direktyva 92/22/EEB del motoriniu transporto priemoniu ir ju 
priekabu apsauginiu stiklu bei stiklinimo medziagu (OL L 129, p. 11) su 
pakeitimais, padarytais 2001 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 2001/92/EB 
(OL L 291, p. 24, toliau - Direktyva 92/22).

4 Direktyvos 2001/92 trecioje konstatuojamojoje dalyje ir II B priede daroma 
nuoroda i Jungtiniu Tautu Europos ekonomines komisijos taisykle Nr. 43, 
kurios pavadinimas yra "Suvienodinti reikalavimai del apsauginiu stiklu 
patvirtinimo ir ju montavimo transporto priemonese" 
(E/ECE/324-E/ECE/TRANS/505/Rev.1/Add 42/Rev.2, toliau - taisykle Nr. 43).

5 Sios taisykles 4 straipsnyje nustatyta, kad priekinio stiklo iprasto 
sviesos pralaidumo rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 75 %. Kalbant apie 
kitus apsauginius stiklus, esancius vairuotojo matymo i prieki lauke, sis 
rodiklis turi buti ne mazesnis kaip 70 %. Kalbant apie apsaugini stikla, 
esanti vairuotojo matymo atgal lauke, sviesos pralaidumo rodiklis gali buti 
mazesnis nei 70 %, jei transporto priemoneje imontuoti du isoriniai galinio 
vaizdo veidrodeliai.

Nacionalines teises aktai

6 Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatyta:

"Ant keleiviams arba prekems skirtu transporto priemoniu stiklu draudziama 
klijuoti spalvotas pleveles, isskyrus teises aktuose nustatytas lipnias 
pleveles ir nepersvieciamas pleveles ant transporto priemoniu, skirtu 
prekems vezti, kroviniu skyriaus".

Ikiteismine procedura

7 2004 m. balandzio 1 d. Komisija Portugalijos Respublikai issiunte oficialu 
pranesima, kuriame ji padare isvada, kad Dekreto‑istatymo 
Nr.‑40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi ant keleiviams arba 
prekems skirtu varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas 
pleveles, isskyrus istatymuose nustatytas lipnias pleveles ir 
nepersvieciamas pleveles ant transporto priemoniu, skirtu prekems vezti, 
kroviniu skyriaus, ir nepateikusi Komisijai mineto dekreto‑istatymo 
projekto, si valstybe nare neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 
straipsnius, EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius bei 1988 m. birzelio 22 d. 
Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/34/EB, nustatancios informacijos 
apie techninius standartus ir reglamentus teikimo tvarka (OL L 204, p. 37), 
8 straipsni.

8 2004 m. birzelio 28 d. laisku Portugalijos respublika atsake i si oficialu 
pranesima.

9 Kadangi sis atsakymas Komisijos neitikino, 2004 m. gruodzio 22 d., ji 
Portugalijos Respublikai issiunte pagrista nuomone, kurioje paragino per du 
menesius nuo jos gavimo tinkamai i ja atsizvelgti.

10 Atsakydama i pagrista nuomone, Portugalijos Respublika 2005 m. liepos 22 
d. laisku pranese, kad panaikins nuostata, kuria draudziama ant varikliniu 
transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles, t. y. 
Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dali.

11 Ji taip pat informavo Komisija, kad rengiamas techniniu reikalavimu, 
kurie tures buti itraukti i teises akta, projektas del spalvotu pleveliu 
klijavimo ant tokiu stiklu. Remiantis Direktyva 98/34, 2005 m. gruodzio men. 
Komisijai buvo pranesta apie dekreta, kuriuo nustatomi sie reikalavimai.

12 Atsizvelgdama i si pranesima, Komisija nusprende nebereiksti pretenziju 
del Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies projekto 
nepateikimo.

13 Taciau Komisija neatsisake pretenziju del sios nuostatos priestaravimo EB 
28 ir 30 straipsniams bei EEE susitarimo 11 ir 13 straipsniams, ir 2006 m. 
birzelio 16 d. pareiske si ieskini.

Del ieskinio

Saliu argumentai

14 Komisija laikosi nuomones, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
straipsnio 1 dalimi, pagal kuria draudziama ant visu varikliniu transporto 
priemoniu priekiniu stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti 
bet kokios rusies sviesos pralaiduma mazinancias spalvotas pleveles, 
Portugalijoje praktiskai trukdoma prekiauti kitoje valstybeje nareje arba 
valstybeje, kuri yra EEE susitarimo salis, teisetai pagaminta ir (arba) 
parduodama spalvota plevele, taip pazeidziant EB 28 ir 30 straipsnius bei 
EEE susitarimo 11 ir 13 straipsnius.

15 Is tiesu, pasak Komisijos, suinteresuotosios salys, prekybininkai arba 
privatus asmenys tokiu pleveliu galbut nepirks, zinodami, kad negales ju 
klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu.

16 Komisija primena, kad, remiantis pagal Direktyva 92/22 taikoma taisykle 
Nr. 43, priekinis stiklas ir kiti stiklai, esantys vairuotojo matymo i 
prieki lauke pries taska, kuris joje vadinamas "B statramsciu", turi 
atitikti iprasta sviesos pralaidumo rodikli, kuris atitinkamai yra ne 
mazesnis kaip 75 % ir 70 %. Taigi sie stiklai gali buti dengiami spalva, jei 
laikomasi siu reikalavimu.

17 Be to, Komisija pabrezia, kad kalbant apie stiklus, kurie yra uz B 
statramscio, nenurodytas joks maziausias iprasto sviesos pralaidumo 
rodiklis, jei sie stiklai nedaro esmines itakos vairuotojo matymui. 
Praktiskai tai reikstu, kad variklineje transporto priemoneje uz sio 
statramscio gali buti imontuoti spalvoti stiklai, kuriu iprasto sviesos 
pralaidumo rodiklis yra labai mazas, jei transporto priemoneje yra du 
isoriniai galinio vaizdo veidrodeliai.

18 Taigi Komisija priekaistauja Portugalijos Respublikai, kad si draudzia 
ant keleiviniu ar krovininiu varikliniu transporto priemoniu priekiniu 
stiklu ir soniniu stiklu prie keleiviu sedyniu klijuoti bet kokias spalvotas 
pleveles, net jei ju iprasto sviesos pralaidumo rodiklis atitinka taisykleje 
Nr. 43 nustatytas maziausias leistinas vertes.

19 Komisija pabrezia, kad nesant derinimo nuostatu Bendrijos mastu valstybes 
nares is tikro gali nustatyti keliu eismo saugumo lygi, kuris atrodo 
tinkamas ju teritorijoje, ir priimti priemones visuomenes saugumui 
uztikrinti. Taciau Komisija mano, kad Portugalijos Respublika nepateike 
informacijos, is kurios butu galima spresti, kad bet kokios spalvotos 
pleveles naudojimas, nepaisant jos spalvos ir savybiu, visu pirma sviesos 
pralaidumo rodiklio, kelia pavoju visuomenes ir (arba) keliu eismo saugumui. 
Gincijama nuostata nera nei reikalinga, nei proporcinga siekiamiems 
tikslams.

20 Portugalijos Respublika negincija ieskinyje pateiktu faktu. Taciau ji 
nesutinka del kai kuriu faktu aiskinimo, vertes ir reiksmes.

21 Visu pirma Portugalijos Respublika teigia, kad Komisijai nereikejo 
pareiksti pries ja ieskinio, nes si valstybe nare per ikiteismine procedura 
pranese, kad is dalies keis teises aktus atsizvelgdama i Komisijos pastabas. 
Pasak Portugalijos Respublikos, Komisijai pateiktas pakeitimo projektas 
reiskia, kad si valstybe nare panaikino Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
straipsnio 1 dalyje nustatyta draudima.

22 Antra, sutikdama, kad sia nuostata ribojamas laisvas prekiu judejimas, 
Portugalijos Respublika teigia, kad bet kuriuo atveju ji yra pateisinama 
keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslais.

23 Portugalijos Respublika taip pat pabrezia, kad draudimu siekiama 
kompetentingoms institucijoms sudaryti salygas greitai is isores pamatyti, 
kas yra varikliniu transporto priemoniu viduje ju nesustabdant, kad butu 
galima, pirma, patikrinti, ar laikomasi reikalavimo uzsisegti saugos dirzus, 
ir, antra, nustatyti galimus nusikaltelius kovojant su nusikalstamumu.

24 Galiausiai Portugalijos Respublika nemano, kad yra maziau ribojanciu 
priemoniu, kuriomis butu galima uztikrinti, kad bus siekiama jos nustatytu 
keliu eismo saugumo ir visuomenes saugumo tikslu. Siuo klausimu ji atkreipia 
demesi, kad draudimas ant transporto priemoniu klijuoti spalvotas pleveles 
nera absoliutus, o tik dalinis, nes jis netaikomas prekems vezti skirtu 
varikliniu transporto priemoniu kroviniu skyriams ir nevariklinems 
transporto priemonems, kaip antai laivams.

Teisingumo Teismo vertinimas

25 Reikia priminti, kad pagal nusistovejusia teismo praktika, kai 
pareiskiamas ieskinys pagal EB 226 straipsni, isipareigojimo neivykdymas 
turi buti vertinamas atsizvelgiant i padeti, buvusia pasibaigus pagristoje 
nuomoneje nustatytam terminui, o i velesnius pakeitimus Teisingumo Teismas 
atsizvelgti negali (zr. 2002 m. sausio 17 d. Sprendimo Komisija pries 
Belgija, C‑423/00, Rink. p. I‑593, 14 punkta ir 2007 m. birzelio 
7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija, C‑254/05, Rink. p. 
I‑4269, 39 punkta).

26 Taigi siuo atveju yra aisku, kad pasibaigus pagristoje nuomoneje 
nustatytam dvieju menesiu terminui Portugalijos Respublika nepanaikino 
Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalies, kuria draudziama 
ant varikliniu transporto priemoniu stiklu klijuoti spalvotas pleveles. 
Aplinkybe, kad si valstybe nare veliau pranese apie teises akto projekta, 
kuriame nera gincytinos nuostatos, nieko nekeicia sios nuostatos egzistavimo 
atitinkamu momentu atzvilgiu.

27 Todel reiketu issiaiskinti, ar minetoji nuostata, cituota sio sprendimo 6 
punkte, yra suderinama su Komisijos nurodytomis Bendrijos teises ir Europos 
Ekonomines Erdves teises nuostatomis.

28 Reikia pabrezti, kad Direktyva 92/22 reglamentuojamos ne spalvotos 
pleveles, skirtos klijuoti ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, o tik 
stiklai, kurie i variklines transporto priemones montuojami gamykloje, t. y. 
tamsinti stiklai.

29 Taciau nesant suderinimo Bendrijos mastu, Dekreto‑istatymo Nr. 
40/2003 2 straipsnio 1 dalis turi buti nagrinejama atsizvelgiant i su laisvu 
prekiu judejimu susijusias EB sutarties nuostatas ir i atitinkamas EEE 
susitarimo nuostatas.

30 Kadangi pastarosios yra suformuluotos beveik taip pat kaip Sutartyje, 
toliau pateikiami argumentai, susije su EB 28 ir 30 straipsniais, turi buti 
suvokiami kaip taikytini atitinkamoms EEE susitarimo nuostatoms, t. y. sio 
susitarimo 11 ir 13 straipsniams.

- Del esamu laisvo prekiu judejimo apribojimu

31 Pagal nusistovejusia teismo praktika bet kokie valstybiu nariu komercines 
teises aktai, galintys tiesiogiai ar netiesiogiai, is tikruju ar 
potencialiai varzyti Bendrijos vidaus prekyba, laikytini priemone, savo 
poveikiu lygiaverte kiekybiniams apribojimams, kurie draudziami pagal EB 28 
straipsni (zr. 1974 m. liepos 11 d. Sprendimo Dassonville, 8/74, Rink. p. 
837, 5 punkta; 2003 m. birzelio 19 d. Sprendimo Komisija pries Italija, 
C‑420/01, Rink. p. I‑6445, 25 punkta ir 2007 m. lapkricio 8 d. 
Sprendimo Ludwigs‑Apotheke, C‑143/06, dar nepaskelbto Rinkinyje, 
25 punkta).

32 Siuo atveju Portugalijos Respublika sutinka, kad Dekreto‑istatymo 
Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu ant varikliniu 
transporto priemoniu priekiniu stiklu ir stiklu prie keleiviu sedyniu 
klijuoti spalvotas pleveles Portugalijoje ribojama prekyba siais gaminiais.

33 Is tiesu galima konstatuoti, jog suinteresuotosios salys, prekybininkai 
ir privatus asmenys, zinodami, kad draudziama tokias pleveles klijuoti ant 
priekiniu ir soniniu stiklu prie varikliniu transporto priemoniu keleiviu 
sedyniu, galbut praktiskai visiskai nesuinteresuoti ju pirkti.

34 Vienintele isimtis Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 
dalyje nustatytam draudimui yra susijusi su spalvotu pleveliu klijavimu ant 
prekems vezti skirtu varikliniu transporto priemoniu kroviniu skyriaus ir 
ant nevarikliniu transporto priemoniu stiklu.

35 Taigi gincytina nuostata daro itaka beveik visu kitose valstybese narese 
ar EEE susitarimo salimis esanciose valstybese teisetai gaminamu ir 
parduodamu spalvotu pleveliu, skirtu klijuoti ant varikliniu transporto 
priemoniu stiklu, pardavimui Portugalijoje.

36 Is to galima spresti, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 
1 dalyje nustatytas draudimas yra kiekybiniams apribojimams lygiavercio 
poveikio priemone pagal EB 28 straipsni ir EEE susitarimo 11 straipsni. Si 
priemone nesuderinama su siose nuostatose isdestytomis pareigomis, nebent ji 
gali buti objektyviai pateisinama.

- Del pateisinimo buvimo

37 Remiantis nusistovejusia teismo praktika, kiekybiniam importo ribojimui 
lygiaverte priemone gali buti pateisinama tik vienu is EB 30 straipsnyje 
isvardytu bendrojo intereso pagrindu arba vienu is Teisingumo Teismo 
praktikoje nustatytu imperatyviuju reikalavimu (zr. 1979 m. vasario 20 d. 
sprendimo Rewe‑Zentral, vadinamojo Cassis de Dijon, 120/78, Rink. p. 
649, 8 punkta) su salyga, kad ir vienu, ir kitu atveju si priemone butu 
tinkama siekiamo tikslo igyvendinimui uztikrinti ir nevirsytu to, kas butina 
tam tikslui pasiekti (2003 m. geguzes 8 d. Sprendimo ATRAL, C‑14/02, 
Rink. p. I‑4431, 64 punktas; 2005 m. lapkricio 10 d. Sprendimo 
Komisija pries Portugalija, C‑432/03, Rink. p. I‑9665, 42 
punktas ir mineto 2007 m. birzelio 7 d. Sprendimo Komisija pries Belgija 33 
punktas).

38 Siuo atveju Portugalijos Respublikos pateikti pateisinimai yra susije, 
pirma, su kova su nusikalstamumu siekiant uztikrinti visuomenes sauguma ir, 
antra, su tikrinimu, ar segimi saugos dirzai, o tai susije su keliu eismo 
saugumo sritimi. Kova su nusikalstamumu ir keliu eismo saugumas gali buti 
imperatyvieji su viesuoju interesu susije reikalavimai, kuriais galetu buti 
grindziamos kliutys laisvam prekiu judejimui (del keliu eismo saugumo zr. 
2007 m. kovo 15 d. Sprendimo Komisija pries Suomija, C‑54/05, Rink. p. 
I‑2473, 40 punkta ir nurodyta teismo praktika).

39 Taciau valstybes nares privalo irodyti, kad ju teises aktai yra tinkami 
tokiems tikslams pasiekti ir nepriestarauja proporcingumo principui (zr. 
2007 m. rugsejo 20 d. Sprendimo Komisija pries Nyderlandus, C‑297/05, 
dar nepaskelbto Rinkinyje, 76 punkta ir nurodyta teismo praktika).

40 Siuo atveju Portugalijos Respublika, grisdama gincijama nuostata, pateike 
tik viena fakta, t. y. kad ja remiantis imanoma nedelsiant patikrinti 
varikliniu transporto priemoniu salona, paprasciausia ji apziurint is 
isores.

41 Nors is tiesu atrodytu, kad Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 
straipsnio 1 dalyje nustatytu draudimu palengvinama tokia apziura ir del to 
jis yra tinkamas siekti kovos su nusikalstamumu bei keliu eismo saugumo 
tikslu, vien is to negalima spresti, kad jis yra butinas siems tikslams 
siekti ir kad nera kitu maziau ribojanciu priemoniu jiems pasiekti.

42 Is tiesu aptariamas vizualus tikrinimas yra tik viena kompetentingu 
instituciju turimu priemoniu kovai su nusikalstamumu ir reikalavimo 
privalomai segeti saugos dirzus pazeidimais.

43 Tariamas gincijamos priemones reikalingumas yra juo labiau nepateisinamas 
atsizvelgiant i tai, jog per teismo posedi Portugalijos Respublika 
pripazino, kad jos teritorijoje leidziama parduoti variklines transporto 
priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais laikantis Direktyvoje 
92/22 nustatytu ribojimu. Taciau tamsinti stiklai, kaip ir aptariamos 
spalvotos pleveles, gali trukdyti atlikti transporto priemoniu vidaus 
vizualini tikrinima is isores.

44 Todel tenka konstatuoti, kad kompetentingos institucijos turi imtis kitu 
metodu nusikalteliams ir galimiems reikalavimo segeti saugos dirzus 
pazeidejams nustatyti, nebent, jei kalbetume apie variklines transporto 
priemones su gamykloje imontuotais tamsintais stiklais, butu nustatyta, kad 
jos nusprende nebekovoti su nusikalstamumu ir nebeuztikrinti keliu eismo 
saugumo.

45 Be to, Portugalijos Respublika neirode, kad visoms spalvotoms plevelems 
taikomas draudimas yra reikalingas siekiant uztikrinti keliu eismo sauguma 
ir kovojant su nusikalstamumu.

46 Tiesa sakant, kaip per teismo posedi pabreze Komisija, spalvotu pleveliu 
gama yra plati - nuo skaidriu iki beveik nepersvieciamu pleveliu. Remiantis 
sia informacija, kurios Portugalijos Respublika neuzgincijo, galima daryti 
isvada, kad naudojant bent kai kurias pleveles, t. y. tas, kuriu skaidrumo 
lygis pakankamas, imanoma vizualiai tikrinti varikliniu transporto priemoniu 
salona.

47 Galima daryti isvada, kad sis draudimas turi buti laikomas pertekliniu ir 
del to neproporcingu siekiamiems tikslams.

48 Atsizvelgiant i isdestytus argumentus, reikia konstatuoti, kad 
Dekreto‑istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi uzdraudusi klijuoti 
spalvotas pleveles ant varikliniu transporto priemoniu stiklu, Portugalijos 
Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 straipsnius bei EEE 
susitarimo 11 ir 13 straipsnius.

Del bylinejimosi islaidu

49 Pagal Proceduros reglamento 69 straipsnio 2 dali pralaimejusiai saliai 
nurodoma padengti bylinejimosi islaidas, jei laimejusi salis to reikalavo. 
Kadangi Komisija reikalavo priteisti bylinejimosi islaidas is Portugalijos 
Respublikos, o pastaroji pralaimejo byla, ji turi jas padengti.

Remdamasis siais motyvais, Teisingumo Teismas (trecioji kolegija) 
nusprendzia:

1. 2003 m. kovo 11 d. Dekreto-istatymo Nr. 40/2003 2 straipsnio 1 dalimi 
uzdraudusi klijuoti spalvotas pleveles ant varikliniu transporto priemoniu 
stiklu, Portugalijos Respublika neivykde isipareigojimu pagal EB 28 ir 30 
straipsnius bei pagal 1992 m. geguzes 2 d. Europos ekonomines erdves 
susitarimo 11 ir 13 straipsnius.

2. Priteisti is Portugalijos Respublikos bylinejimosi islaidas.

Parasai.


----------------------------------------------------------------------
---------- 

* Proceso kalba: portugalu.
P.S. Nevisai susipratusiems paaiskinu: Lietuvoje esantis draudimas niaukti 
langus yra niekinis teisine prasme.
"xfanas" <paklausk@manes.lt> wrote in message 
news:gvg4m0$mp7$1@trimpas.omnitel.net...
> uz lentas ++ :)
>
> --
> xfanas
>
> "Herkus" <herkus@herkus.lt> wrote in message 
> news:gvg3kd$kt1$1@trimpas.omnitel.net...
>> ir priekini langa uzsitamsint;)
>>
>> pries keleta dienu priesais Vilniaus stotele policajai demonstratyviai 
>> sustabe BNV pizona ir israse popieruka. Senai buvau bemates taip stipriai 
>> priekini stikla uztamsinta... Soniai pa default lentom uzkalti 
>> praktiskai:)
>>
>>
>> Tvarka bus:)
>>
>> darbra@work rašė:
>>> galiniu zibintu dengimui yra bauda?
>>> nes uzkniso juodai.
>>>
>>>
>>> "asistentas" <subas___@tomas.lt> wrote in message 
>>> news:gvg12u$gfd$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> vel visi shauks, kad DELFIS rase kad galima!
>>>>
>>>>
>>>> http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=22336132
>>>>
>>>>
>>>
>