Tema: Re: Yamaha RX-V673 ar Denon AVR2113?
Autorius: psw
Data: 2013-01-14 20:33:57
Žemų dažnių problemas ir jų valdymą reikia išsskirti į kelis aspektus,
teorinį ir praktinius - profesionalų ir buitinį. Teorijas, dažnai net
teisingas, bet pats nepatikrinęs ir nelabai ką suprasdamas, propaguoja
"kietas kaip ledas", bet "teorija yra sausa šaka", ją reikia tikrinti.
Profesionalūs sprendimai naudojami ten, kur reikia spręsti tikrai
egzistuojančias problemas, kurių buitinėm sąlygom nebūna arba jos
faktiškai neaktualios.
Kad namų kino resyverių kalibratoriams, namų sąlygomis, žemuose
dažniuose būtų ką veikti, reikia kad tuose žemuose būtų problemų. Žiūrim
ką turim:
1. Labai žemo dažnio girdimumas, kaip ir labai žemo dažnio problema -
rezonansas ir stovinti banga, uždaroje stačiakampėje patalpoje gali
atsirasti tik tam tikram atstume tarp lygiagrečių sienų. Grubiai
šnekant, 20'čiai Hz reikia minimum 74kv.m kambario, 30Hz - 32kv.m, 35Hz
- 24kv.m., 40Hz - 16kv.m.. Dažniausiai buityje sutinkamos (20-30)kv.m.
patalpos, todėl problemos daug kam baigiasi max. iki 30Hz.
2. Naminiai subwoofer'iai ir garso kolonėlės labai retai kada tuo pačiu,
kaip auštesnių dažnių, slėgiu atkuria žemiau (30-35)Hz, dažnai neatkuria
net -3dB mažesniu slėgiu.
3. Muzikos garsų žemiau (30-40)Hz faktiškai nėra, namų kino garsų
kartais gali būti, bet subwoofer'iai dažniausia jų net neatkurs arba dėl
kambario dydžio nebus ir pačių bėdų su tokiu dažniu.

Taigi, namų sąlygomis, dažniausiai, reikia koreguoti dažnius iki
(35-40)Hz, kartais iki 30Hz, žemesnius dažnius, labai retai, tiems, kas
namų sąlygomis įsirenginėja tikrus kino teatro kambarius. Pastarieji,
dažniausiai, naudoja profesionalius procesorius, o kas išgali, ir
atitinkamą kambario paruošimą. Profesionaliai iki galo įrengus kambario
akustiką, manau, nėra reikalo dar kažką koreguoti EQ pagalba.

Šiek tiek apie kalibravimo sistemas.
Senokai nieko nesukiojau ir nederinau, tai nepatingėjau nueiti iki
salono ir atsišviežinti. Norėjau apginti ne Audysse derinimo sistemas,
bet dėl laiko trūkumo liko nebandyti YPAO su Yamaha RX-V673 ir RX-A1020,
apsiribojom Pioneer SC-LX56 MCACC Advanced ir VSX-922 MCACC. Su jomis
matavimus galima daryti vienai klausymo pozicijai arba, iš meniu,
pasirinkus Professional variantą, 9 pozicijose. Viskas padaroma ir po to
atvaizduojama labai paprastai ir aiškiai. Be MCACC derinimo, pas abu
aparatus, papildomai, rankiniu būdu dar galima koreguoti taip vadinamą
X-Curve - bendrą ADCH pakilimą/kritimą aukštuose dažniuose.

Nuoseklus MCACC derinimo eigos aprašymas:
1. Nustato kurios kolonėlės yra, kurių nėra
2. Klausymo pozicijai(joms) suvienodina visų kanalų lygius. Galima
koreguoti.
3. Klausymo pozicijai(joms), priklausomai nuo atstumo iki kolonėlių,
suvienodina visų kanalų signalų fazes. Galima koreguoti.
4. Šitas punktas apie tai, kaip MCACC sistema nevaldo žemų dažniu. :))

(16-250)Hz diapazone su 1Hz žingsniu surandama stovinti banga
(suderinamas dažnis), kiek reikia sumažinamas lygis ir parenkama filtro
kokybė (Q). Jei reikia, tai padaroma viso trim stovinčių bangų modom,
tam naudojant tris atskirus filtrus. Galima viską koreguoti, bet geriau
prie šitų nustatymų nelysti. Aišku, kaip "kietas ledinis " rekomendavo,
parūkius žolės, galima įsigyti super Pro analizatorių, juo pamatuoti,
tada atlikti rankinius nustatymus pagal Pro parodymus ir pamatyti, kad
viskas gavosi taip pat, kaip jau buvo padaryta be Pro pagalbos. :)
Ką dar naudingo būtų galima sureguliuoti žemuose dažniuose, aš nežinau.
Garsumo lygis suderintas (2p.), ADCH sureguliuota (5p.) fazė
sureguliuota (3p.), stovinčių bangų žala preziciškai išskirta ir
sumažinta(4p.).
Paprotinkit, nes neužmigsiu.

5. Pagrindinis ADCH suderinimas su 9 juostų grafiniu EQ. Galima koreguoti.
6. Atskirų kanalų signalų grupinio vėlavimo suderinimas diapazone 200Hz
- 20kHz (yra tik pas MCACC Advanced su SC-LX56).

Daugiau šia tema nerašysiu, nes nenoriu nieko įrodinėti, o pešiojimuisi
su karštakošiu "plikiu", kuris vistiek maikę plėšys iki begalybės,
neturiu noro ir laiko.

On 2013.01.12 19:06, Icetom wrote:

> Turi alternatyvų su žemo dažnio valdymo ruožu kalbant apie resiverius už
> 1,5-2 k Lt :)? Laukiu atsakymo, labai įdomu...

Žinau tokį, Pioneer VSX-922, mačiau akcija, kainuoja 1500Lt, paaiškinimą
rasi 4 punkte aukščiau.

> Tai jo ir prisiperka Antimode su mikrofonais ... :)

Tokių nžinau, bet jei proto kam trūksta, tegul perka, man negaila.

> Taip, vienintelis Audysey ypatumas, bet jei nori kapstytis tam yra
> Audyssey Pro komplektas. Ir tai spėju, tas negalėjimas koreguoti
> rankiniu būdu pagrinde susijęs su DSP apskaičiavimo pajėgumais. Neveltui
> tiek Audyssey Pro, tiek Anthem ARC skaičiavimus atlieka kompiuteryje ir
> tik tada išsaugoma kalibravimo faile.

Na va, jei ko "idealusis" negali, tai jau tada reikia pirkti Pro versiją
arba ir visą kompą paleisti į darbą :)))

> Kaip minėjau, alterntyvą MutlEQ, matau tik iš Anthem stovyklos su jų
> ARC. YPYAO ir MCACC man neįdomu.

Kaip vienintelės tiesos skleidėjui viskas turi būti įdomu, nes priešą
reikia pažinti labiau, nei draugą, kitaip gali likti kvailio vietoje.

> :D Eureka serialas tęsiasi. Ir dar man buvo adresuota apie "rožinius
> akinius"... :(

Taip sutinku, tęsiasi, nes taip ir neparašei ką ten įžiūrėjai iš tų
nuotraukų, nors minėjai, kad viskas matosi, kas gerai, kas blogai, kas
kokybiška, kas ne. Todėl dėstyk, laukiu, nes mano kvalifikacija tiek
neneša, bus įdomu praplėsti akiratį.