Tema: Ats.: Del visatos pradzios.
Autorius: siGis
Data: 2012-02-24 19:15:20
Siaip jau zinomos schemos. Jos padeda, palengvina kokio nors atskiro
reiskinio supratima. Bet i visuma nenoriai limpa. Mes trimates erdves
gyventojai lyg ir suprantame dvimate  erdve ir isivaizduojame kad
dvimates erdves gyventojas nepajegs suprasti trimates erdves. Kodel
mes ji laikome kvailiu :)?  Tuo pat metu mes isivaizduojame, kad
suprantame ir net formulemis aprasinejame keturmate ir n-mate erdves.
Is kur jau mes cia taip stipriai protingesni uz dvimati zmogeliuka?
Visame tame yra vienas labai didelis trimacio zmogaus (t.y. musu)
kvailumas kuri taip noriai praleidziame. Reikalas tame kad realybeje
nerasta, nera dviamates erdves tai tikrai ir nepanasu kad bus atrasta
daugiau nei tris matus turinti erdve. Tai tik teorines schemos
padedancios prisitaikyti savo reikmems musu gyvenimo aplinka.

Pavyzdys apie pirmoka su akmeniu gali buti naudojamas tik kaip
paaiskinantis sistemos dali nes iskarto kyla klausimas is kur atsirado
pats pirmokas. Mes taigi kalbame apie VISKO pradzia.

"Vilkas Pilkas"  parašė naujienų

Na tai del laiko matau nuomones panasios.
Neturiu ka veikti, tai galvoju toliau.
Turim va pruda su stovinciu vandeniu. Nagrinesim jo pavirsiu.  Sakykim
neveikia jo isorines jegos - pavirsius stiklinis. Ir tik pyst - akmuo
pareina i ta vandeni (turim isorines energijos impulsa, ne esme -
vienas
akmuo ar daugiau, nuo to tik bangos pavirsiuje skirtingai plis ir
interferuos). Na ir uzverda veiksmas  - bangos eina nuo centro,
pleciasi,
slopsta. Paimam pacios pirmos (nors nebutinai) bangos nuo epicentro
(sakykim
ji apskritimo formos ziurint i pruda is virsaus) virsune. Dedam ant
jos du
taskus netoli vienas kito. Na ir gaunasi, kad tie taskai, tolstant
bangai
nuo epicentro - taip pat tolsta ne tik nuo epicentro, bet ir vienas
nuo kito
(didysis sprogimas). O vat paziurejus atidziau matome, kad tame
vandens
pavirsiuje buvo daugybe smulkiu sakykime ziedadulkiu ir nuo tu bangu
jos
pajudejo aukstyn-zemyn, kairen-desinen, gal kai kurios kazkiek ir
pakeite
savo koordinates epicentro atzvilgiu, kai kurios - gal ir ne, nors ir
judejo. Taciau tas ju judejimas - nieko bendro su tasku, lekianciu ant
bangos keteros judejimu neturi.
Tai vat idomiai vedant analogijas tada gaunas - ikrites akmuo (ir jis
juk
yra nesuvokiamas to dvimacio pavirsiaus gyventojui, nes yra trimatis)
suteike energijos, kuri pasireiskia skirtingai skirtingiems objektams.
Musu
Visatai akmens analogas galetu but kazkoks objektas is aukstesniu
matavimu
erdves. Taskai, tolstantys vienas nuo kito ant bangos keteros -
materija
(didysis sprogimas). Ziedadulkes - ka as zinau, sugalvokit patys :)
Sakykim
tai stygos (cia as apie stygu teorija viena akimi kazka skaites pezu).
Na ir gaunasi, kad va bangos tolsta nuo epicentro, judejimas (tiek
bangu,
tiek ziedadulkiu) rimsta, materija issilaksto kazkokioje tai erdveje
(prudas
tai juk gali but ir didziuuulis :) )
Ir stai po kazkiek laiko vel turim singuliarini taska (vel idealu
vandens
pavirsiu be bangu) ir vel laukiam naujo pirmoko griztancio po pamoku
su
akmeniu kiseneje... :) Kiek lauksim - paskaiciuot neimanoma, judejimo
juk
jau jokio nebera, tai vat ir kaip matuot (laiko) - nebeliko. Vat jums
ir nei
erdves, nei laiko - kol neistars kazkas "tebunie sviesa!" :))