Tema: Re: kroatija
Autorius: ISa
Data: 2010-03-09 15:37:24
Nežinau, man bent jau pietinė Kroatija labai patiko. Buvau du kartus, prieš
kokius 8 metus ir pernai. Abu kartus važiavom rugsėjo mėn. tai nepasakyčiau,
kad tų žmonių ten tiek, kad ant šaligatvių gulėtų. Nebūtina rinktis
Makarskos, ten aplinkui daugybė mažų miestelių, kuriuose tikrai galima
ramiai paatostogauti. Pernai gyvenom miestelyje Tučepi, normaliuose
apartamentuose kelios minutės ėjimo nuo pliažo. Mokėjom po 12 eurų žmogui už
parą (šiaurinėje dalyje mokėjom po 15 eurų žmogui). Didesnėse parduotuvėse
maisto kainos panašiai kaip ir pas mus, nėra jau ten tokio didelio skirtumo,
kai kas brangiau, kai kas pigiau. Va prieš 8 metus tai kainos tikrai atrodė
nepadoriai didelės. Kainos restoranuose, baruose tikrai didesnės nei pas
mus, ypač brangi mėsa, žuvis. Bet visada gali rinktis picas, makaronus,
kurie ten tikrai labai skanūs (ypač lazanijos) ir kainuoja tikrai ne ką
brangiau nei pas mus. Kas dėl kelių, tai autostrados tikrai nepigiai
atsieina (moki už nuvažiuotą atstumą), tačiau susitaupo daug laiko ir
nereikia važinėti serpantinais. Jei kalbėt apie šiukšles, tai kas ką nori,
tas tą mato. Bent jau man nepasirodė kad jų ten būtų daugiau nei Lietuvoje.
Vienu žodžiu nėr ten taip pigu ir idealu, bet necivilizuota ir šiukšlina
šalimi, į kurią neverta važiuoti, Kroatijos tikrai nedrįsčiau pavadinti.
Taip, kas nori važiuoti tik pagulinėti prie jūros, tai tikrai geriau rinktis
kokią Turkiją. Bus ir pigiau ir servisas gersnis. Bet bent jau man viską
atperka Kroatijos gamta, t.y. ta augmenijos žaluma, jūros mėlynumas ir
kalnai. Vien jau vaizdas nuo Biokovo kalnų ko vertas, kai vienoje pusėje
matosi jūra su visais miesteliais pakrantėje ir salomis, o kitoje pusėje
matosi skersai visa Kroatija iki pat Bosnijos ir Hercogovinos ir dar toliau.
Be to ir Dubrovnikas manau kad pakankamai įspūdingas, kad būtų verta nors
kartą pamatyti. Nenoriu čia plėstis, daug ten gražių vietų, parašiau tik
todėl, kad negaliu patikėt kad dauguma tokie neigiami atsiliepimai.

P.S. 1 metų vaiko nesivežčiau kartu į tokią tolimą kelionę automobiliu. Jau
geriau tada planuotis kur nors skristi lėktuvu. Antras dalykas,
neįsivaizduoju, kaip dar nevaikščiojantį ar vos pradedantį vaikščioti vaiką
nešiotis po kalnus ar kur kitur, kur reikia nemažai pavaikščioti. Netgi ne
kalnuose, o pvz. Dubrovnike, kur gali aplink senamiestį apeiti gynybinės
sienos viršumi ir iš kur matosi viso senamiesčio stogai ir gatvelės, mes
suaugusieji į galą jau šnopavom ir braukėm 9 prakaitą, nes temperatūra buvo
virš 34 (čia rugsėjo mėn.) o nuo saulės pasislėpt nelabai ten yra kur. Vienu
žodžiu, į Kroatiją verta važiuot tam, kad kažką pamatytum, kad nuvažiuotum į
kalnus, nuplauktum į salas, aplankytum senovinius miestelius (kuriuose
paprastai daugybė laiptukų ir su vežimėliu nelabai toli pavažinėsi). O jei
niekur neiti ir nevažiuot, t.y. tik gulėt prie jūros, gal tada ir nelabai
verta rinktis Kroatijos, kad ir kaip už ją būčiau.