Tema: Re: Dažyvė?
Autorius: Ruta
Data: 2011-11-14 14:00:06
Kas liečia rūpinimąsi rinka ir kokybe, slystam į esminius, kaip čia
pasakius, ekonominės pasaulėžiūros ir moralės, principus - labai plati
tema :))) Bet prieš deduojant, kad niekas ta Lietuvos rinka nesirūpina,
reikėtų sąžiningai pasižiūrėti į veidrodį ir atsakyti į klausimą
"kodėl?". Žinoma, standartinis atsakymas yra "kad maža", ir tai nėra
visiškai neesminis punktas. Bet, mano manymu, yra dar du svarbūs
dalykai, dėl kurių lietuviai patys kalti. Vienas iš jų - matyt dar iš
tarybinių laikų atėjęs įgąsdinimas reikalauti, kad būtų kokybiškas
produktas. a, perskaitei tu tą instrukciją, nesupratai, pasipiktinai, o
toliau? Lygtai kažką pamenu, jog sakei, kad ėmeisi kažkokių veiksmų, bet
labai didelė dalis vartotojų bando išsisukti patys - kaip viena mano
pažįstama moteriškė, gavus prie buitinio prietaiso instrukciją TIK danų
kalba (iš parduotuvės, beje), ne kėlė skandalą parduotuvėj, bet tyliai
ieškojo pažįstamų, kas jai paaiškins.... Tiesa, tai buvo jau prieš daug
metų ir iš tos pusės ledai šiek tiek juda. Ir šituo klausimu tai tikrai
tik lašas po lašo...

Bet su tuo susijusi kita problema - pajutę, kad gali kažko reikalauti,
daug žmonių ėmė reikalauti kokybės, bet.... visai nenori už tą kokybę
atitinkamai mokėti. Čia, beje, ne tik lietuvių problema, o visuotinė
tendencija, tačiau Lietuvoj man ekstremaliai atrodo: garsiai reikalaujam
120% kokybės (prekių, meistrų darbo ir pan.), bet mokėti pasiruošę tik
50% kainos, ir tai dar raukydamiesi, nes juk "o kas čia tokio, galėčiau
ir pats, tik "nėra kada" arba "aš tokiems (pa)prastiems darbams rankų
netepu". Pvz., Vokietijoj šūkis "duokit kuo pigiau" irgi labai garsus,
tačiau burbėjimas nusipirkus pigią prekę dėl kokybės - daug daug tylesnis.

Taip kad mes patys, vartotojai, ieškodami kur pigiau ir dar pigiau,
kertam kokybiškų prekių ir paslaugų šaką. Nes "pigiai, greitai ir gerai"
nebūna. Ir kadangi vartotojas labai garsiai šaukia "norim pigiai ir
tuojau pat", tai akivaizdu, kenčia "gerai". Juo labiau, kad tai
lengviausia užmaskuoti, "uždažant ant rūdžių", taip sakant.

Nu gerai, gana filosofijų, reikia darbą dirbt :) :)