Tema: Re: Kiauliu gripas
Autorius: bzik
Data: 2009-04-29 11:22:13
Dažniausios galimos gripo komplikacijos – bakterinės (pūlingos) infekcijos,
plaučių ir ausies uždegimai, lėtinių (plaučių, širdies, inkstų ir kt.) ligų
paūmėjimai, sinusitas, meningitas, tonzilitas (angina). Ypatingai gripas
pavojingas sergantiems širdies ligomis. Sergantiems širdies yda gripas gali
komplikuotis bakteriniu endokarditu (širdies vožtuvų pažeidimu), gali
paūmėti koronarinės širdies liga, širdies infarktas.
Retesnės komplikacijos – encefalitas (smegenų uždegimas), rabdomiolizė
(raumenų uždegimas ir nekrozė), miokarditas (širdies raumens uždegimas).
Viena iš baisiausių gripo komplikacijų, kuri būna pandemijų metu, – virusinė
(žaibinė) pneumonija (plaučių uždegimas), dažnai pasibaigianti mirtimi.
Rizika, kad gripas komplikuosis į pneumoniją, padidėja epidemijų metu, po
organų persodinimo, taip pat sergantiems kraujo vėžiu žmonėms. Dažniau gripo
komplikacijų gali būti pagyvenusiems žmonėms, taip pat sergantiems lėtinėmis
plaučių, širdies, inkstų, onkologinėmis ligomis, cukriniu diabetu, AIDS.
Pagal statistiką vienam iš 2000 susirgimų vienam tenka mirtis.