Tema: Re: del motinystes pasalpos
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-14 12:10:37
0.5 B schrieb:

> vat cia ir problema. ji turi 12 men staza per 2 pask. metus, BET: pasalpos
> davimo salygos - iseinant motinystes atostogu, zmogus turi buti dirbantis,
> t.y. mokantis imokas sodrai. Jei ji nedirba, kokiu dar "atostogu" gali
> tiketis? taip man paaiskino sodros darbuotoja; gaunasi, kad net jei keletas
> darbo menesiu pakliuna i tuos paskutinius 12 men., pagal kuriuos
> skaiciuojasi stazas, jei ta 30a savaite ar pan. ji nedirbo, gaus spyga...
> vat ar tikrai taip?

Dar kartą: yra ne vienos "motinystės atostogos", bet

1. Nėštumo ir gimdymo atostogos, kurios yra, kalbant ūkiškai, tam tikros
rūšies biuletenis. Atitinkamai, jeigu nedirbi, tai ir biuletenio (t.y.,
  pateisinamos priežasties neiti į darbą + atlyginimo, kurį vietoj
darbdavio tau moka SODRA), negausi.

2. Atostogos vaikui prižiūrėti: tai yra laikas, kai gali neiti į darbą,
bet privalomai išlaikoma tavo teisė į buvusią darbo vietą.

3. Motinystės (tėvystės) pašalpa. Ją SODRA privalo mokėti
nepriklausomai, ar buvo darbo santykiai tuo momentu, bet priklausomai
nuo jų pislapyje laba aiškiai nurodytų sąlygų: t.y., skaičiuojant nuo
pirmos teisės gauti pašlpą dienos atgal 24 mėnesius, iš jų 12 (nesvarbu
kurie, ir ar iš eilės) turi būti SODROS prasme "stažas", t.y., vienu iš
būdų mokami SODROS draudimo įnašai. Ir kaip aš tau paskaičiavau, ji tų
12 mėnesių stažo NETURI, nes skaičiuoti reikia ne nuo nėštumo pradžios
ir net ne nuo gimdymo, o nuo teorinių (kadangi nedirba) gimdymo atostogų
pabaigos, o tai yra 56 dienos.

Pagal 1 ir 2 punktą ji šiuo metu nieko tikėtis negali, o va dėl trečio
punkto - reikia žiūrėti.