Tema: Re: mokesciu ispekcija atsibudo
Autorius: Saulius L
Data: 2011-08-08 17:08:13
> Teisinė kalba yra specifinė, bet geriau 5-is kart tą patį sakinį
> perskaityti tūlam lietuviui lietuviškai, kol pagaliau "daeis", nei
> bandyti panašius sakinius išsiversti iš kokios nors užsienio kalbos.
> Plius dar neužmirštant, jog ir teisinės sistemos gali skirtis, pvz. UK.
> Ten sėdintiems tai aplamai common sense gali negausiai padėti
> neužsirauti ant kokių nors teisinių problemų, nes negyvenant toje šalyje
> nuo mažens, daug, labai daug ko gali būti negirdėjęs ir nesuvoksi net ką
> darai blogai ir ko griebtis atsitikus problemoms. Ten netgi įstatymų
> [...]

 Aš nesiginčiju, jog gimtąja kalba skaityti suprantamiau, tačiau teisinė
literatūra kaip ir betkuri specifinė literatūra reikalauja atitinkamo
pasiruošimo ir išsimokslinimo. Man teko rasti ne vieną įstatymą, kurio
nesupratau skaitydamas nei pirmą nei dešimtą kartą. Tiesa, šiek tiek
padėdavo išaiškinimai, tačiau dažnu atveju kildavo ikyri mintis, jog norint
pilnavertiškai suprasti ką skaitai būtina teisinis išsilavinimas.

--
Saulius
www.lukse.lt