Tema: Re: Peilis is uzsienio
Autorius: Laimis
Data: 2009-03-30 20:11:27
Linas Petkevičius rašė:

> Taip. Kortikas druadziamas.

Nes tai (nešaunamasis) *ginklas*, pagal ginklo apibrėžimą ginklų įstatyme:
„įrenginys ar daiktas, sukonstruotas ar pritaikytas gyviesiems ar
kitiems objektams, taikiniams naikinti, žaloti ar kitaip jiems paveikti.“

O „nešaunamaisiais ginklais *nelaikomi* ūkinės ar buitinės paskirties
įrankiai“.

Tad viena yra tiek pat (kiek kortikas) Yyylgas ir Dyyydelis virtuvinis
peilis ar peilis laiškų vokams atplėšti, o visai kas kita medžioklinis
ar karinis peilis, durtuvas su briaunom, kriaunos ir t.t. (tikslinė
paskirtis ir/ar pritaikymas -- kraujui nuleisti ir pan.).

> Taip, jei atitinka nors viena ish istatyme ishvardintu punktu. T.y.
> "Swiss knife" nedraudziamas, "silke" draudziama.

Tikrasis interpretavimas, mano galva, prasideda nuo sąvokos „ginklas“,
nes gali juk (teoriškai ir praktiškai) būti automatiškai atlenkiamas
virtuvinis peilis (įrankis) mėsai pjaustyti, kuris ginklu nebūtų
laikomas, nors ir automatiškai atlenkiamas ir ilgesnis nei leidžiama)...

Na, čia mano 3 centai ir tai, kaip aš skaitau/suprantu įstatymą.