Tema: Re: Kaip darot gira ?
Autorius: dichlofosas
Data: 2009-05-25 20:15:31
On Thu, 5 Mar 2009 15:44:56 +0200, gopas wrote:

> visad darau su duona, visad buna koshe ir niekad nebuvo problemu ja
> nukoshti.
> per keliu sluoksniu merle. aisku, terliotis reikia...bet ka padarysi.

Visų pirma - dėkui tau ir pablui už receptus. Pasiskaičiau vieno ir kito,
daugmaž primečiau kiekius ir procedūrą, pasidariau pirmą kartą giros.

Vandens 10 l puodas, juodos duonos vienas kepaliukas ("Gardėsio" "Bočių"),
medaus turėjau likučių įvairiose puodynėse, tad tikslaus svorio net
nežinau, turbūt suėjo virš puslitriuko. Gavosi gerai, saldumas toks, kokio
norisi.

Duoną (sudžiovintą prieš tai orkaitėje) laikiau sumestą į karštą vandenį
(šiek tiek ataušusį po užvirinimo) kelias valandas. Ji nesutižo, liko
riekeles, nuskendusios ant dugno - taigi jokios košės, beveik be marlės
buvo galima švariai nupilti. Nežinia, nuo ko tai priklauso - pačios duonos,
jos džiovinimo (greitai džiovinau, kai kurios riekės net apskrudo truputį),
ar to, kad mano atveju ji kelias dienas pastovėjo duoninėje. Ir iš pradinių
10 litrų vandens nusipylė beveik tiek patys 10 l giros (iš pirmo karto, be
jokių dapylimų, kaip tu darai) - liko dugne tiktai šlapios riekės.

Beje, klausimas dėl rauginimo. pablo recepte rašoma apie pastatymą šaltai
jau kitą dieną (aš irgi taip padariau, kai dar gerai girdėjosi
burbuliavimas). Pas tave - į šaldytuvą kišimas tik po 2-3 dienų.
Nepasidarys jinai per tas dienas, šiltai laikoma, tokia gerokai su
laipsniu?

O gira gavosi - skanumėlis, nesinori jokių parduotuvinių. :) Dabar žinosiu,
kokį bambalį reikia neštis į pirtį. :)