Tema: Re: Padiskutuokime: kokius perkate produktus?
Autorius: Dautarte
Data: 2010-11-09 22:26:38
"Edvinas" <edvinas@darbe.lt> wrote in message
news:14oqujdsmu7xl.zvu5grpkp4vk.dlg@40tude.net...

| Beje, jei norime tureti pilnaverti semenu alieju, tai jis turi bqti
| spaud¾iamas tik ¹altuoju budu, turivalo nekontaktuoti su oru, buti
saugomas
| tamsoje ir ¹aldytuve.

Plus galiojimo laikas maks. 3 men.

Ar Lietuvoje yra pirkti tokio teisingo aliejaus? Mamai uzsisakyciau.

Del semenu aliejaus valgymo, tai pries kelerius metus teko skaityti tyrimu
rezultatus (dabar net nepamenu, kur), kuriuose buvo parasyta taip: saltais
spaustas linu semenu aliejus vartojamas "laisvai" (salotose arba siaip
geriamas) yra isisavinamas apie 75%, bet jei ji suderinsime su produktais,
turinciais seros, ir suplaksime iki vientisos emulsijos, organizmas
isisavins beveik 100% aliejaus. Tuose rezultatuose buvo rekomenduojama pvz.
maisyti su liesa varske ir jogurtu ar kefyru (smulkintuvo su peiliais
pagalba, pagal konsistencija iseina toks a la majonezas). Be to tam, kad
organizmas galetu ne tik isisavinti bet ir pilnai isnaudoti visas tas geras
riebalu rugstis, jam butinai reikia duoti daug antioksidantu - svieziu
darzoviu, svieziai spaustu sulciu arba pvz. raugintu kopustu sulciu (grynas
geris) ir t.t. Vartojant alieju buvo rekomenduojama sumazinti kitu riebalu
kieki, kad nebutu pertekliaus ir papildomu kilogramu "jautriose" vietose.
Plius aisku gerai yra sveikai gyventi ir sveikai maitintis. Kas idomu buvo
parasyta, kad siaip grynas aliejus yra labai nestabilus - kaip auksciau rase
Edvinas - visiskai neatsparus net neaukstai temperaturai, orui ir sviesai, o
toks junginis su pvz. varske jau gali laisvai isbuti net kelias valandas.

Beveik metus reguliariai dariau sau toki "sureli" su skirtingais vaisiais ar
uogenemis (toks variantas man labiausiai patinka - jokio aliejaus skonio -
normalus vaisinis desertas, nors galima ir su darzovemis ar prieskoniais),
kartais iberdavau svieziai maltu semenu (auksines rusies) - labai skanus ir
sveikas valgis 2 pusryciams. Pastebejau (ir drauges pastebejo ;)), kad
nerealiai pagerejo oda (buvo labai sausa, linkusi i AD - visi pozymiai
dingo, tapo lygi, minksta, lyg pajaunejo :)), plaukai, nagai; buvau daug
energingese t.y. "norejosi noreti" (lapkriti ar gruodi - tai stebuklas);
mano manymu pagerejo imunitetas ir atsparumas belekokiam gyvenimui bei
stresams (bet cia aisku subjektyvus ivertinimas). Sveiko gyvenimo nebuvo nei
kvapo, o maitintis ir siaip stengiuosi kuo sveikiau ir geriau (geri
produktai, saikingai ir t.t.).
Zodziu visiems labai, labai rekomenduoju. Pati vel jau kuri laika bandau
grizti prie reguliaraus "surelio" ruosimo.

| Kas idomiausia, pas mus prekyboje stovis sau semenu aliejus lentynose,
nors
| ant buteliuku para¹yta, kad turi buti saugomas iki +6... Ir visiems
| visi¹kai pofig.

True. O pirkejai neskaito, perka, valgo sugedusi alieju ir dar galvoja, kad
bus sveikesni... :/