Tema: Re: Ruginė duona duonkepėj
Autorius: Ruta
Data: 2009-12-13 12:58:21
Povilas schrieb:
> Pats niekaip iki duonkepes isigyjimo nedaaugu moraliskai o fiziskai jau
> baigiu praaugti lesitina svorio cenza, todel labai nekvarsinau galvos
> kaip ten ka kepti. Bet tikrai esu ragaves duonkepeje kepta rugine ir
> ganetinai rupia duona. Ji gal ir nera visiskai tradicine lietuviska
> kaimiska duona, bet i rugeli kazkuom buvo panasi.
> O gal ja reik ilgai raugint, kad ji paklitu? Turbut ne veltui tas mano
> pazystamas, turintis Radviliskio ir Utenos duonos kepyklas + kepykleles
> Norfoje, sake, kad Prezidentine duona rugsta kubiluose apie savaite.

Manau, kad tas tavo pažįstamas iš principo teisus :) Viena iš
priežasčių, kodėl taip mažai beliko "teisingos" juodos lietuviškos
duonos ir yra, kad 1)ji daroma su raugu, be jokiu ten kėlimo miltelių ir
(čia jau bijau pameluoti, bet man atrodo) be papildomų mielių 2) tešla
rauginama _ilgai_ . Na, dėl savaitės tai jis gal kiek užrietė (arba tu
ką nors ne visiškai taip supratai, raugą gal savaitę laiko, nebent kepa
ne nuolat ir kiekvienai partijai raugą iš naujo ruošia), bet kad kažkur
apie parą - tai tikrai. Palyginimui: visokie batonai ir duonos su
mielėmis, o dar pridėjus kėliklių, "išrūgsta" per 2-3 valandas. Kas
atseina pigiau, turūtų būti aišku :))