Tema: Re: Prasau paramos rinkimuose
Autorius: Valdas Vilutis
Data: 2011-02-25 01:52:57
O kas tai yra "tikroji partijos esme"? Ar jau pasikeite klasikiniai
partijos apibrezimai? Klasikine prasme partijos yra organizuotos
pilieciu grupes, atstovaujancios tam tikrai visuomenes klasei ir
ginanciai jos interesus arba propaguojancios tam tikra ideologine
pakraipa - kairieji, desinieji, liberalai ir pan. Bet jus ir placioji
visuomene siuo metu mato ir suteikia daugiau reiksmes atskiriems
individams, o ne paciai organizacijai kaip partijai. Bet kuris
dabartinis partijos lyderis gali buti laisvai patrauktas is priekiniu
poziciju ar is vis pasitraukti is politines veiklos, taciau partija ir
jos ideologija kaip tokia liks is esmes nepakitusi. Socdemai neseniai
pakeite lyderi, konservatoriai anksciau pakeite Landsbergi i Kubiliu,
niekas nepasikeistu klasikine ideologine prasme ir TT, jei pasitrauktu
R.Paksas ir jo vieta uzimtu, pvz., V.Mazuronis. Beje, apie pastaraji
lyderi per visa partijos egzistavimo laikotarpi nebuvo paaiskeje jokiu
"kompromatu"...

As matau beda kitame - siuo metu "tikraja partijos esme" visuomenes
akyse daugiau formuoja ne partijos kaip tokios veikla, o ivairiu
suinteresuotuju asmenu viesuju rysiu akcijos is vienos puses ir visiskai
nedirbanti teisesauga is kitos puses. Prisiminkime, pavyzdziui,
E.Lementausko skandala Vilniaus savivaldybeje. Kiek METU jau praejo nuo
skandalo pradzios? Daugiau nei du? Zmogus prasedejo kelis menesius
tardymo izoliatoriuje, bet iki siol dar visiskai neaisku, ar tai buvo
kazkieno inspiruota juodoji viesuju rysiu akcija, ar is tiesu buvo
padaryti kazkokie nusikaltimai. Veiktu teisesauga tokiais atvejais
efektyviai - jau seniai butu nuspresta, ar buvo nusikaltimas, ar ne. Jei
buvo, partijos butu priverstos "apsivalyti" tokiais atvejais, o jei ne -
tai butu aiskus pavyzdys, kaip juodosios politines technologijos
formuoja dabartines "tikrasias partijos esmes"...

Valdas Vilutis