Tema: Re: Tokio saldaus straipsnio jau seniai nemaciau :)
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2011-11-24 13:08:05
> tarp kitko, kad palaikyt pokalbi: 2000kWh elektros metams ar 1000Lt
> malkoms yra vienas ir tas pats kainos paziuriu, tik kad nebereik nei
> vamzdynu, nei zindinio ar katilo

Na cia neatsargei pasiulei pokalbi palaikyti.

2000kW ir 1000 litu tycia parasiau palyginimui. Tik niekas nesuskubo
paklausti kodel reikia statyti pasyvu nama ir moketi uz elektrini
sildyma tiek kiek sildantis malkomis iprastame name? Jeigu taip tai kiek
sunaudosi malku iprastame name, jeigu ji apsiltinsi i pasyvu?

Kur logika, jeigu statai pasyvu nama, kisi pinigus, bes neskiri 2-5
tukstancius, kad isirengti grindini sildyma. Sildymo saltinis
reikalingas ir jis visada bus, nes visada yra karsto vandens poreikis.
Jeigu turi standartiskai 300 litru 2kW galingumo ismetamo oro SS tai ir
jis per para pagamina 800 litru karsto vandens tai kodel 75% jo
nenukreipti i grindis. Tai yra 1,5kW silumos kas visiskai tenkina net
iprasto namo silumos poreikius kai uz lango nedidelis minusas. Tokiu
budu elektros poreiki pasyvaus namo sildymui maziname daugiau kaip 2
kartus.
Elektra ne tik sildymui ir karstam vandeniui naudoji. Valgyti verdi,
orkaite naudoji. Mano zidinys/krosnis dar ir orkaite turi. Iskurenus
gali sioje orkaiteje issikepti bet ka. O duona gaunasi tokio skonio kaip
pas mociute kaime is duonkepio. Tai irgi 2-5kW galingumas... Vat jeigu
pasyvus namas ir per metus 2,000 kW bendras elektros sunaudojimas butu,
iskaitant skalbianke, lygintuvus, apsvietima, centrus...

dabar isivaizduoju tave prie 30 laipsniu salcio, puga, elektros tinkluse
su didele tikimybe, kad avarija... As name turiu signalizacija, draudima
ir kad neturecaiu zidinio neisivaizduoju. Na pavadinkim tai interjero
elementu. Apsizvalgyk kiek aplink tave nereikalingu daiktu, del ko ir
kiek sumoketa pinigu. Nenoreciau tiketi, kad esi leninietis cekistas,
kurio kambariuke kede, stalas ir gelezine lova, o apsirenges su fufaike.
Tuomet ir tavo namas turetu buti 2x3. Padaryti ji pasyvu butu pigiau uz
zidini. Net elektros tokiam bustui nereiketu ivedineti.