Tema: Re: vopros na zasypku
Autorius: Vasaris
Data: 2011-02-05 20:56:49
"Toxis" <toxis@nt_lietuvisko.tako> wrote in message news:iijltv$a4b$1@trimpas.omnitel.net...
> shita ash savo blaiviu protu suprantu, ale kazhkur giliai uzh ausies
> gyvenantis fantastas sako, nea... kaipgi be zhmoniu - juk.. juk... tai chia
> tas pats kas marso roveriai.. 'vau, mes tyrinejaum marsa - fukit, ash taip
> pat galesiu tyrinet koki tatuina ateinanchiam star warsu mmo'..

Reikia skirti popsą nuo realaus gyvenimo. Tatuinas - ne asmeninė kiekvieno fantazija, o labai konkreti religija, padėjusi susikrauti kažkam nemažus pinigus. Asmeninė kiekvieno fantazija - tai, kad jo galimybės būtų neribotos (kiekvienam - po planetą), o atsakomybė - niekinė (gyvenu dykumoje ir visus šaudau). Šita tema nuolatos ir banaliai eksploatuojama, atitraukiant nuo gerokai sudėtingesnės realybės.

"Persikraustymas" yra virtualią realybę primityviai indikuoja į itin paprastą dalyką - žmonių per daug ploto vienete, jie neišsitenka. Po to džedajai pradeda mokyklose mosuoti švinu, supainioję aplinkas. Kiekvienas gyvas padaras turi savo psichologines komforto zonas, tampriai susijusias jį supančia aplinka ir pritaikytas išlikimo optimizavimui.

> t.y. robotai
> nuasmenintas dalykas - ash nemanau, kad begale mokinuku sakys - mmm, tai
> mano svajone - sedet kedeje floridoje, zhiuret I low res paveiksliukus ir
> uzhsiuntinet komandas I roveri...

Tai rodo, kaip stipriai paikinami mokinukai iliuzijomis. Ne fantastika, o būtent iliuzijomis. Iliuzija - iš esmės kantrybės, valios priimti esamą, mus supančią, realybę trūkumas. Todėl tikroji fantastika, menas ir įkvėpimas atsiskleidžia, kai Tukas, Polaris ir kiti, po ilgų ekspozicijų, nušalusių nagų, nemiegotų naktų, nepatenkintų kitų poreikių atskleidžia neišpasakytą grožį.

Sėdėt Floridoj kėdėj ir sukinėt roverio baranką gali turbūt kiekvienas mulkis taip su 120-130 IQ (kas nėra itin reta). Bet padaryt, kad roveris ten nusigautų, nusigautų sėkmingai, kažką dar parodytų ir pan. - tai jau ne kiekvienam, ir tik jau ne individui, o komandai, nacijai.

> Nera ikvepimo - zhiurek ka padare moon landingas

Nusileidimas mėnulyje, per-se, dabartiniam žmogui, kaip asmenybei padarė labai mažai. Išeik į gatvę ir paklausk apie tai nuomonės praeivio. Kad padarė per technologijų bumą, paradigmas ir pan. - reikalas jau kitas, bet vėlgi, ar žmogaus civilizacijos raidoje mes matome kertinių lūžių? Kuo daugiau aš žvelgiu į dangų ir juo žaviuosi, tuo labiau pradedu mylėti mane supančią aplinką ir gyvąją gamtą, kuri yra neišpasakytai įvairi, įstabi ir dosni. Man asmeniškai įkvėpimas būtų mano kartoje nustoti ją niokoti ir rasti ilgalaikį balansą, kuriame būtų vietos ir kosmoso tyrinėjimams, tegu ir neintensyviems, ir juo labiau ne kaip panikos auksiniam parašiutui, kai tėvų namuose viskas eina propkėm.

> - fuckit, star trekas daugiau itakos padare nei marso roveriai -

Bandai pasėkmę supainioti su priežastimi. Jei kalbant apie StarTrek - man įspūdį padarė ne TOS, ne lazeriai ir žaisliukai, ne VOY ir ne kas nors, o būtent tik TNG - kur buvo aukštinamas žmogiškumas ir ypač aukšta moralės ir elgesio etika, dažnai pereinanti į trans-humanizmo sferas, kur technika ir stebuklai yra tik komplimentas, bet ne vinis.

> ne, ash nekvestionuoju ju mokslines svarbos. Taip pat suprantu, kad siust
> zhmogu, ten gur gali buti pasiusta mashina yra kvaila - bet robotizuoti
> probai nedaro tokios itakos jaunajai kartai

Be jokios abejonės. Įtaką daro optimalus elgesys, kuris yra patvirtinamas evoliuciškai. Ar galime per 10 metų sėkmingai nusodinti Marse 10 žmonių? Taip, visiškai be jokio abejonės, galime! Tik likęs pasaulis mis šaknelėmis ir balos vandeniu.

Ar aš noriu maitinti jaunąją kartą iliuzijomis, kad ji atsigręžtų prieš mane patį? Niekaip ne. Bolševizmas tą puikiai įrodo. Kaip ir įrodo "nepriklausoma Lietuva", tik mažesniu mastu.

> - blyn, mythbusteriai matyt
> shiais laikais nusiunchia daugiau zhmoniu I fizinius mokslus nei zhinios ish
> spirit ir oportunity:(

Skirtumas tik gebėjime pasakoti istorijas. Jos yra mūsų civilizacijos ir kultūros pagrindas. Mitų griovėjai - tik tam tikro "ekonominio" ciklo einamojo raidos etapo elementas, o ne šerdis. Jų nebuvo, jie yra, jų vėl nebus. O natūralus žingeidumas, padiktuotas su sveiku protu nesusipykusios valios siekti galios poreikis išliks, kaip optimali išlikimo strategija.