Tema: Re: Disko suskirstymas Linux'e (žalias klausimas)
Autorius: Jonas Jonaitis
Data: 2009-11-07 11:35:47
Plačiau: (Linux) File system hierarchy standard:
http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html

"bullka" <bullka@gmail.com> wrote in message
> Sveikas,
> Greitai peržiūrėjau nuorodą.. bet ten tik bendros žinios apie
> partitioningą ir pan. Šitą aš viską mokų ir suprantu.
>
> Man labiau rūpi:
> - Kur laikyti filmus?
> - Kur laikyti doc'us?
> - Kur visokie downloads'ai turi eiti?

Visi su vartotojais susiję failai turi keliauti po /home, į atitinkamo
vartotojo namų direktoriją. Galima pagalvoti apie kažkokią bendrą
direktoriją, jei to reikia.

> - Ką reiškia tie visi var, usr ir pan. Ar ten programos su savo duomenimis
> dedasi ar ten ir savo kažką turėčiau dėtis?

Žr. linką viršuje. Šiaip /usr yra sisteminiai failai, pati failų sistema
gali būti read-only (išskyrus tuo metu, kai atnaujinama)
/var -- kintantys OS failai -- logai, laikini failai ir pan.
/etc -- konfigūracija
/tmp -- laikini failai
/root -- root vartotojo namų direktorijoje
/bin, /sbin, /lib -- programos, reikalingos startuojant OS -- negali būti
atskiram partitione.

> - Kiek maždaug plius minus kiekvienai failinei defaultinei sistemai skirti
> vietos (na sisteminėms ir toms, kur instaliuosis visos programos)? Na
> išskyrus mano duomenis (filmai, muzika, nuotraukos). Pastariesiems skirsiu
> tiek, kiek reikės.

Labai priklauso nuo to, ką instaliuosi, todėl sunku pasakyti. Užtai ir
rekomenduoju viską dėti i /, nebent atskirti /home. Paprastai instaliacijos
metu pasiūlomos kokios nors protingos reikšmės pagal nutylėjimą.

Gali bandyti skirti pvz. kokius 30G viskam, išskyrus /home -- manau bus per
akis. Aš pats naudoju gana specifinę konfigūraciją ir viskas telpa į
senobinį 40G HDD :)