Tema: Re: Batai iki 7000m - gal yra cia besilankanciu "kalnieciu"?
Autorius: keksas
Data: 2011-09-01 10:01:15
> gal yra kas su kalnu patirtim?

Yra.

> Ruosiuos vel i kalnus - uzbure... mano geras sovietiniu kelioniu zinovas
> tetis perspejo, kad taip bus :)
> Kolkas auksciausiai buvau Ekvadore Cotopaxi virsunej ir viskas butu buve
> daug smagiau, jei ne nuomoti batai. Neistveriau ir atsirisau tuos tikrai
> siltus, bet ziauriai nepatogius plastikinius( be ju neleidzia lipt i
> kalna) batus. Esu beveik tikras, kad neatsirises buciau nepasiekes
> virsunes. Tada zinoma jau nebesilaike ir "gaiters" (nezinau, kaip
> lietuviskai) prikrito sniego ir atgal lipau su pilnais batais vandens.

Kodel neissirinkai patogiu batu? Plastikus Lotynuose bruka ciajnikams, kurie
nenutuokia apie kalninius batus. Arba gal kitoku neturi, teko matyti koks
ten oldskulas. Europoje tokius tik muziejuj sutiksi.
Kas trukde uzsisegti bachilus (gaiters) ant praristu batu?

> Aklimatizacijos kalnuose vos ne uzbegau ten kur vadas rode ir sededavau
> laukdamas kolegu, nes buvau savo normaliais vaiksciojimo batais.

Aukstyje svarbiau yra judeti letai, bet ilgai ir nuosekliai be sustojimu.
Nei lekti ir sedeti, ilsetis privargus. Pvz jei vertikalu kilometra uzvarai
per valanda su keletu sustojimu ir rovimu nera geriau nei nuosekliai be
poilsio uzlipti per 3val.

> Siemet lipsiu i Chimborazo ir nebenoriu pakartot tos pacios klaidos, beto
> planuoju lipt i Aconcagua kitais metais, jei atostogu uzteks ir galvoju
> nusipirkt savo plastmasinius, su jais kazkiek pavaiksciot kalvom, kad koja
> priprastu.

Plastikai is principo reikalingi ziemai. Skiturui, techniniam alpinizmui ar
ledo laipiojimui. Kur nereikia daug vaikscioti. Trekingas su plastikais -
kancia.
Yra daug geru batu gamintoju ir modeliu. Klasikinis ir vieni geriausiu
modeliu iki 7000m - La Sportiva Nepal (extreme arba evo gtx).