Tema: Re: Sveicarija - ka aplankyti
Autorius: T:\)
Data: 2010-07-27 10:39:52
Sveiki,
Del Zermatto - tai yra vienas is daugelio graziu miesteliu. Galima lyginti su tuo paciu Grindelwaldu - is esmes niekuo daug nesiskiria tik kad jis yra kalnu akligatvyhe ir ten masinu nera. Vazineja su arkliais arba su elektromobiliais. Patekimas is ji is Tash (nesupykite jei kur pavadinimus su klaidomis parasysiu ant koio mapso atsirinksite apie kuri sneku :) su traukiniu. Alternatyva galima eiti takeliu kuris is principo vinguriuoja salia begiu. Labai faina paeiti,dalis trasos misku, tai nekarsta eiti net ir sauleta diena. Kilometru nepamenu, bet gal kokie 5 bus. Tiesa, dar viena alternatyva vaziuoja vietinis mikriukas is kempingo (apie ji toliau)  irgi smagi pramoga palekti su vietiniu vietiniu kalnu keliuku :) Pats Zermatas kaip ir sakiau miestukas kaip ir dauguma kitu, man grazus, su savo shramu. Tiesa turistu daug, pastaruoju metu vis statosi nauji viesbutukai, gal ir po kokiu dar 10 metu ir jau bus truputi nuvalkiotas :) Is vietiniu atrakciju tai berods kiekviena diena per miesta gena kalnu ozku/oziu banda :) Bet smagiau buna kai uztaikai ant kokios miesto sventes - veitines kapelos, lyditas suris... :) Bet pacio Zermato vinis yra galimybe pasikelti i bent tris virsunes (jei geria pamenu). Pati auksciausia kleine matehorn. Ten ir slidinejimo trasos veikiancios visus metus. Pasikelimas nepigus, tad geriau keltis kai nera aplink debesu. Jei kelsites iki virsuas (galima ir iki tarpiniu stoteliu) pasiimkite siltus rubus. Musu ekipiruote buvo apacioje maikonas trumpom rankovem - virsuje slidinejimo striukes, kepure pirstines :) Biski graudu ziureti i kokius uzklidusisu turistus pamelusius su sortais ir maikute :) Pries pirkdami bilietus pasikelimui paziurekite ar giedra diena. Buvome pasikele kai virsuje buvo audra - sunku nustoveti, sniegas, tureklai ir trosai aplipe 5 cm ledo storiu. Visai sauni pramoga :) Dar buvo variantas kai kol kelemes uzslinko debesys (na jau buvo siek tiek debesuota). Jei gerai pamenu keliantis iki virsaus i kleine matehorn paskui gali tarpineje stoteleje pasikelti i truputi i sona uz ta pacia kaina pasizvalgyti po apylinkes ir nuo ten jau galima pestute nusileisti i Zermata. Dar labai nebloga pramoga keltis i Gornergrad virsune. Pasikelimas traukinuku, virsuje grazi panorama, ne taip salta (bet siltesnis rubas nepamaisytu ypac jei vejuota). Pasikelimas kainuoja pigiau, tai jei truputi pataupant tai labai gera alternatyva kleine matehorno pasikelimui. Vel gi galima nuo virsaus leistis pestute. Kadangi traukinukas stoja bent 3 tarpinese stotelese tai turint bilieta i virsu ir i apacia galima pvz pasikelus i virsu paeiti zemyn iki tarpines stoteles ir nuo ten jau toliau leistis traukinuku. Galima is viso pirkti bilieta tik i virsu, o gryzti pestute. Arba atvirksciai, zodziu pasirinkimo laisve :)
Del apsistojimo Zermato apylinkese. Viesbuciu daug ten, tiek paciame zermate tiek pries ji esanciame tasch (gal jame ir pigiau ir ramiau). Bet kadangi Sveicarijoje kempingu daug ir tai vienas geriausiu mano galva keliavimo budu biudzetine klase (mes geriau sutaupome ant viesbucio, bet daugiau pasikeliame i virsunes, daugiau pavazinejam), tai geriausia apsistoti Randa kempinge. Jis nors ir vadinasi Randa kempingu bet yra arciau Tasch miestelio (tarp Randos ir Tasch). Labai fainas kempingas, daug daug vietos, tvarkingi dusai, toletai ir kainos neblogos. Jei dirba senasis administratorius tai kur lietuva zino :) Salia (is kempingo nesimato, bet netoli paejus) yra ezerelis kur galima atsipusti kokia dienele. Vanduo - skaidrus grazios zalsvos spalvos o jo temperatura... na vietiniai vaikai maudosi, mes tik pabraidem nes pasirode per saltas :) Kiti kempingai yra paciame Tacsh ir Zermatte. Bet jie ten miniatiuriniai ir prie pat gelezinkelio stoties, tokioje galima sakyti industrineje aplinkoje. Na man pasirode juose butu buve labai nefaina, nei vietos nei vaizdo.
Tai va tiek apie zermatta. Kai raisu laiko dar papasakosiu apie aplankytas kitas vietas, kuriose teko pabuvoti.
Beje, nepamenu dabar tiksliai marsruto i Zermatta (reiktu mapsus paziureti ir prisiminti, bet nera laiko) bet pakeliui yra visai nebloga atrakcija kai tave su masina perveza traukinuku. Kam pirmas kartas visai smagu kai uzvaziuoji ant platformos ir sededamas masinoje leki traukiniu tuneliu tamsoje :) Pastebejimas kai kelsites traukiniu (yra dar pora vietu kur galima taip sutaupyti kelio ir laiko) nesustokite ant vagonu sujungimo ypac jei su kokiu kemperiu, nes posukiuose pasisukus vagonams gali aplamdyti sonus. "Pasikraunant" siulyciau neprilipti prie priekyje esncio uodegos :)

Info internete http://www.zermatt.ch/en/
Kempingo psl. http://www.camping-randa.ch/som_e.htm

T:)