Tema: Re: Palaipiot po kalnus
Autorius: Dainius
Data: 2009-06-04 09:52:06
O aš pasiūlyčiau daryti šiek tiek kitaip, nei kad dauguma patarinėja.
Vienam, į kalnus, pirmą kartą? Nereikia taip juokauti, kalnus reikia gerbti,
tada ir jie tau bus geri. Be jokios patirties einant į klnus vienam gali
tekti ir gelbėtojų šauktis dėl elementaraus nežinojimo, savo jėgų
pervertinimo ir pan. Pvz gali būti daug. Nesakau, kad pirmą kartą į kalnus
ir vienas be jokios patirties gali važiuoti tik potencialus savižudis, bet
jeigu ikišiolinė keliavimo patirtis yra tik automobiliu iki ežero ir
palapinė kempinge, tai net ir nedideli kalnai gali pateikti daug nemalonių
siurprizų. Pvz. sunku įvertinti kokį atstumą nukeliausi per tam tikrą laiką,
tada gali nespėti nusileisti iki sutams nuo kalno; nelabai žinosi kaip
pasistatyti palapinę vietovėje, kur vien akmenys ir t.t. ir pan.

Mano pasiūlymas būtų važiuoti su grupe, tarkim
http://www.bartika.com/index.php?strid=1960 ar
http://www.ditma.lt/index.php/kalnu-zygiai.html. Kainos juokingos. Jeigu
erzina ir vargina kelionė su grupe autobusu iki vietos, tai gali iki išėjimo
vietos nuvažiuoti pats ir ten prisijungti prie grupės.
Tokių kelionių privalumai:
- padaromas instruktažas, bent minimaliai supažindinant su kelionių kalnais
pagrindais, įranga, inventoriaus poreikiu ir pan
- grupes veda daugiau ar mažiau patyrę vadovai, kurie ne pirmą kartą
kalnuose ir tikrai žino daugiau nei naujokai
- į tokias keliones važiuoja nemažai vienišų žmonių (abiejų lyčių, čia
atsiliepiant į žinutę, kad krizė ne Lietuvoje, o šeimoje ;))
Tokių kelionių minusai:
- kiek teko asmeniškai dalyvauti ir kiek girdėti iš pasakojimų (žmona yra
buvusi su grupe Šveicarijoje, kartu buvome "Norvegijos širdyje") tai šių
firmų organizuojamose kelionėse taupumo sumetimais būna šiek tiek aukojama
higiena, t.y. užuot nakvojus kalnų užeigose už mokestį ir ten naudojantis
dušais ir pan., nakvojama palapinėse, kasdien nusiprausti galimšbės ne
visada būna. Gal pirmą ar antrą dieną jautiesi "sutriumi", bet paskui
pripranti - "higiena - vrag turista" :) Trečią dieną jau palendi po lediniu
kriokliu :)
- grupėje gali būti ir visiškai atsitiktinai atsidūrusių kalnuose žmonių,
kurie ir kuprinės nepaneša, ir kelia daug visokių nerealių reikalavimų, pvz.
"aš galvojau, kad čia bus asfaltuoti takeliai" arba "o kur tiltas per šį
upelį? nėra? aš nebrisiu!"
- oro neužsakysi, gali kelias dienas lyti lietus. Tada kyla mintys "šlapia.
šalta. per savo atostogas. už savo pinigus. ir koks durnius tai sugalvojo?
kodėl ne į Turkiją į all included viešbutį?"
- vėl gi taupumo sumetimais kelionės autobusu iki kalnų metu dažnai
pusryčiai, pietūs, vakarienė būna gaminama autobusui sustojus kokioje nors
pakelės aikštelėje - verdama arbata, sriuba ir t.t. Įpratus valgyti tik
maitinimo įstaigose ir matant keistus austrų ar norvegų žvilgsnius, galima
jaustis nejaukiai :)

Pakeliavus tokiu būdu ir sukaupus minimalią patirtį, į kalnus galima jau
suprasti, kas labiau domina (ar techninis kopimas, ar trekingas, ar tiesiog
pasivaikščiojimai). O tada jau galima būtų išsiruošti su mažesne grupe ar
vienam.

Dainius