Tema: Re: atviromis akimis
Autorius: Ruta
Data: 2009-09-29 16:47:41
GK schrieb:

> Ačiū už pastaba.  Įdomu kodėl, „ne dažnai“, „ne visuomet“, „ne veltui“,
> tačiau „nebūtinai“.

Dėl "nedažnai" tai tu tikrai klysti (tinka, kaip ir su būtinai), dėl
"nevisuomet" nesu tokia tikra, bet man atrodo, kad irgi klysti :) Apie
"ne veltui" kažkada (lyg čia) buvo diskusija, čia toks kaip ir ypatingas
atvejis, nes tas "pamatinis" žodis "veltas" kaip ir numiręs
(nebevartojamas), bet nebepamenu, kas ir kaip ten buvo pagrįsta.

> Ar nėra niuansinio skirtumo tarp teigimo, kad kažkas „nebūtinas“
> (optional    permissive    dispensable    elective    severable), ir
> teigimo, kad tas daiktas „nėra būtinas“ (not: necessary    essential
> indispensable    urgent    integral    obligatory    prerequisite
> stringent    bound    required    requisite    imperative    needful
> imperious    exigent    unexpendable) ?

Taip, yra, nors ir nedidelis.

Bet čia prieveiksmis (būtinai). Todėl gali būti ir "nebūtinai" ir "ne
būtinai", priklausomai nuo konteksto. Pirmu atveju yra tai, ką tu ir
norėjai pasakyti. Antras atvejis tada, kai keli būtinumui priešpriešą:
"ne būtinai, o laisvu pasirinkumu".