Tema: Re: klausimas čystiems lietuvisams
Autorius: ALORA
Data: 2011-02-23 12:33:05
Kalba yra normali, visos europietiškos kalbos yra daugmaž neloginės, todėl (mano džiaugsmui :) jų neįmanoma aprašyti nuliukais su
vienetukais ir sukišti į automatinio vertimo programą :)
Vertimų problema yra ta, kad lietuvių kalba antra vertus yra labai konkreti. O anglų ne. Pvz., traukiam frazę iš konteksto:
Bipolar Resection Footswitch connector -
dvipol-ĖS rezekcijos kojinio jungiklio jungtis
dvipol-IO rezekcijos kojinio jungiklio jungtis
dvipol-Ė rezekcijos kojinio jungiklio jungtis
gramatiškai visi variantai teisingi ir dauguma vertėjų nesiterlios ieškodami, kas gi ten yra dvipolis. Ta prasme, norint versti iš
mažiau konkretizuojančios kalbos į daugiau konkretizuojančią, reikia gerai išmanyti dalyką.  Tas pats ir dėl terminijos sudarymo.
Bet kuriuo atveju pagrindinė naujų terminų kepimo kalba dabar yra anglų. Joje vienas tais pačiais ženklais užrašytas žodis turi 20
techninių reikšmių. Lietuviškai tokių žodžių nėra, todėl vienas angliškas terminais, kad tiktų, turi būti verčiamas pagal situaciją
bent 2-3 LT terminais. To vėlgi nesuvirškina automatinės vertimo arba ypač kokybės užtikrinimo programos. Tokiu atveju, kaip dažnai
ir daroma, angliški žodžiai perrašomi lietuviškais, kad užsakovas (nemokantis lietuviškai) nesikabintų, nors galutinis naudotojas
gauna tekstą, kurio neina suprasti :)
O kalbą kažkam saugot reikia, ir kurti jos taisykles, tik tiek, kad kalba vystosi greičiau, nei tam pritaikomos taisyklės :)