Tema: Re: Kiauliu gripas
Autorius: :::::###:::::
Data: 2009-04-30 13:46:01
Nenoriu cia skleist panikos, bet turiu pasakyti, kad vaizdelis gali but ne
koks, ir geriau elgtis apdairiai. Jei lyginti su 1918 m. ispaniskojo gripo
epidemija, o panasumu kaip suprantu, yra, tai tuomet statistika buvo tokia,
kad per epidemija, anksciau ar veliau, uzsikrete apie puse gyventoju. Tarpe
tu uzsikretusiu, mirtingumas buvo nuo 2,5 iki 20% - cia ivairiose salyse
skirtingai, bet maza neatrodo. Tarp tu vargsu mirusiuju, abosliuti dauguma
(99%) buvo jauni stiprus zmones, o puse is ju 20-40 m amziaus. Kodel taip
yra, mokslas turbut iki siol nelabai susigaudo. Siaip 'eiliniu' gripu atveju
buna priesingai, labiau mirsta seneliai arba kudikiai iki 2 m. Mirstama ne
tiek nuo paties gripo, o nuo jo komplikacijos - plauciu uzdegimo. Bet
ispaniskojo gripo atveju didele dalis mire ir nuo hemoragijos, kuri buvo
budinga butent tam virusui.
Na, suprantama, dar reiktu prideti sioki toki ekonomini chaosa, nes apie
pusmeti, kol buvo pandemijos pakilimas, sutriko daugelio sriciu veikla; kita
vertus, kai kurie nedideli atokesni regionai, kurie galejo sau leisti ivesti
griezta izoliacijos rezima, neisileisti jokiu atvykeliu ir t.t., sekmingai
isvenge epidemijos, tik deja tokiu nebuvo daug, paprastai visokios salos ir
pan.

1957-58 ir 1968 m. pandemiju statistika geresne, bet is esmes labiausiai
nukentejo taip pat jaunimas.
Saltiniu cia nepateiksiu, ju pilna internete, bet pries pora metu teko
rasyti darba ta tema tai vis dar prisimenu :)
Zodziu, jaunimas, sedekit namie ir ruoskit "merliukus"