Tema: Re: Boreliozė
Autorius: RaR
Data: 2012-06-18 21:27:14
Dėl autoimuninių ligų susiejimo su kontakto su užkratais nebuvimu - tai
čia nėra ko plėstis, tai tik kai kurių asmenų hipotezė be rimtesnių įrodymų.

Dėl skiepų ir autoimuninių ligų - tai irgi tik prielaidos. Galbūt, jos
kyla iš to, kad bent kai kurių autoimuninių ligų kilmė aiškinama
"molekulinės mimikrijos" hipoteze. T.y. jei svetimkūnis turi panašų
epitopą į esantį kuriame nors šeimininko baltyme, tai imuninis atsakas,
kilęs prieš svetimkūnio baltymą, vėliau gali būti nukreiptas ir prieš
panašų epitopą turintį žmogaus baltymą ("cross-reactivity"). Taip
imuninis atsakas prieš vieną streptokoko glikoproteiną susietas su
imuninės sistemos ataka prieš tam tikrą šeimininko širdies vožtuvo
baltymą, dėl kurio išsivysto širdies nepakankamumas. Yra rimtų sąsajų
tarp kai kurių virusinių ir bakterinių infekcijų, netgi maiste esančių
baltymų ir tam tikrų autoimuninių ligų išsivystymo. Tad teoriškai ir
vakcinoje esantis baltymas tokiu būdu galėtų sukelti autoimuninį atsaką.
Bet tą patį greičiausiai turėtų daryti ir pati infekcija, nuo kurios
skiepijama. Bet kuriuo atveju, jei būtų kažkokių duomenų apie tokį
poveikį, tokia vakcina būtų uždrausta. O šiaip jau autoimuninių ligų
priežastys iki šiol dar labai miglotai suprantamos, kaip ir daug ko
nežinoma apie imuninės sistemos reguliavimą.