Tema: Re: CROSS: VStudio "specifikacija"
Autorius: ejs
Data: 2014-04-09 15:46:07
2014-04-09 15:22, MRT rašė:

> https://2007.cpo.lt/kategorijos/programinranga/s19345/
>
> Specifikacija
> (SW1.1) Operacinė sistema Microsoft Windows 8 Professional arba
> lygiavertė (OEM, naujausia versija)
>
> tarsi negalima konkretaus, bet "arba lygiavertė" (taikoma tam tikrais
> atvejais) sprendzia problema.

galbūt tai galima pagrįsti suderinamumu su turimomis sistemomis ir PĮ.
Bet 'plikame lauke' toks reikalavimas yra perteklinis.

> nors http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=266987 ta
> punkta perraso:
>
> „4. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje draudžiama
> nurodyti konkrečią prekę, gamintoją (pavyzdžiui, AMD, Intel) ar tiekimo
> šaltinį, gamybos procesą, prekės ženklą (pavyzdžiui, Athlon™ 64, Intel®
> Pentium® 4), patentą, kilmės šalį ar bet kokią kitą potencialiai
> diskriminacinę charakteristiką.“.
>
> ... po pakeitimo neliko to, ka derejo palikt.

dabar man kaip tik tenka užsiimti specifikacijų rašymu bei tikslinimu.

Nurodant konkretų gamintoją, modelį ar panašią informaciją yra
aprobojamas galimas pasirinkimas. Šis žingsnis turi dvi puses:
  1. atmetami produktai, kurie negali užtikrinti reikiamo kokybės lygio.

  2. yra apribojamas pasirinkimas ir potencialūs tiekėjai gali pakelti
kainas, tuo padidindami kąštus. Tuomet konkuruoja ne gamintojai, bet
tiekėjai. Ir gali susidatyti situacija, kai tiekėjų kainos skirtumas yra
1-2% (nes kito gaminio nebus galima pirkti), o skirtumas lyginant su
artimaiusiu konkurentų gaminiu yra pvz 20%.

Todėl visuomet specifikacijose reikai įdėti pagrįstus apribojimus.
Kaip pavyzdys: išorinių durų, kurių garso izoliacija 45dB ir atsparumas
įsilaužimui WK6 kaina yra kosminė. Nuleidus garso izoliaciją iki 35 dB,
pasirinkimas ir kainos gerokai draugiškesnės. Dar geriau gaunasi
nuleidus atsparumą įsilaužimui iki pvz WK4.

--
ejs