Tema: Re: http://www.lrytas.lt/-12849777091283503062-k-prunskien%C4%97s-partija-ketina-su-v-putino-viening%C4%85ja-rusija-pasira%C5%A1yti-bendradarbiavimo-sutart%C4%AF.htm
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2010-09-21 21:01:45
> Man tai idomu, ko ji dar vis ish vis kazhko siekia. Sena tarka, tuoj 70,
> prisidirbus iki ausu, jokiu ten politiniu perspektyvu, ir shiaip jokiu
> perspektyvu – kapstytus sau su kauptuku toj savo sodyboj, tokio senumo ir
> kegebistus berods jau pencijon ishleidzhia. Bet tai ne, reik piaro dar
> jai, tfu.

šatrijos atominis biznis, 2010 08 14 11:57
IAE generalinis direktorius Viktoras Ševaldinas pripažino, kad tarpininkai
už gabenimą pasiėmė savo dalį, tačiau, kad toji dalis kelis šimtus kartų
skyrėsi nuo gamyklos kainos patvirtinti negalėjo, nes nebeprisiminė
svarbiausių elektrinės mechanizmų kainos.
V.Ševaldinas: Na ką jūs, kelis šimtus kartų negali būti. Žinoma, tarpininkai
savo išlaidas, susijusias su pervežimu iš Sankt Peterburgo iki elektrinės,
muitinės ir transporto mokesčius prisideda, bet mes faktiškai stebim
gamyklos kainą.
Žurnalistas: Ar galite pasakyti, kiek jūs mokėjote platintojams, ir kiek…?
V.Ševaldinas: Oi, dabar neturiu šitų skaičių, negaliu pasakyti.
Į kamerą nenorėję kalbėti pareigūnai tvirtino, kad tokie verslai Lietuvoje
įmanomi tik su politikų žinia, tačiau ir su firma-tarpininke siejami
politikai nieko nepasakojo apie atominį biznį.
„Aš tikrai nei firmos nežinau, nei jų tiekimų, nei jų kontraktų, nei kur
veža, nei kam veža, nei iš kur“, - tvirtino K. Prusnkienė
Kai “Energetikos tiekimo baze” ėmė domėtis Valstybės saugumas bei kitos
institucijos, branduolinė jėgainė vėl ėmė vežtis servopavaras pati tiesiai
iš gamyklos ir mokėti už jas kelis tūkstančius dolerių vietoje kelių
milijonų.
„Mes dabar turime tiesioginę sutartį su gamykla. Šiais metais ji mums tiekia
tiesiogiai“, - teigė V. Ševaldinas
Branduolinę įrangą tiekusi firma tarpininkė dabar liko tik muitininkų
akiratyje, mat kompanija atsidūrė absurdiškoje situacijoje: muitinė nori jai
grąžinti permokėtus 3 milijonus litų muito, nes nustatė, kad prekės kaina
buvusi didesnė nei rinkos, tuo tarpu firma pinigų atsisako.
„Įmonė nesutinka su tokiu mūsų sprendimu ir apskundė jį teismui. Tai yra
labai keista – įmonė nenori atsiimti papildomų 3 milijonų litų“, - stebėjosi
R. Jurgaitis
Manoma, kad IAE įrangą tiekusi įmonė “Energetikos tiekimo bazė” atsisako
milijonų, nes prekės bus pervertintos tikrąja rinkos kaina ir paaiškės, kad
mechanizmus elektrinei ji turėjo parduoti ne už milijonus, bet už kelis
tūkstančius litų.