Tema: Re: Kada Lietuvoje bus EUR'as ?
Autorius: Bronco
Data: 2011-01-20 20:40:07
On 2011-01-20 15:56, Darius Styra wrote:
> OK,
> Tai del krizes sumazejo eksportas i uzsienius, atpiginus exporta - but ne
> taip stipriai mazejes.  Klaidingas valstybes sprendimas, tada reiktu daryt
> kaip ir simtmeciu atgal:  zasies taisykle - blogai nusprendusiam
> valduininui - privalomas zasies pirkimas.  Zasi keisk kuo nori.  Gal kas
> zinot ta istorija ir placiau pakomentuosit?
>
> Styra

Tau jau ne kartą sakyta yra, jog džiaugtis padidėjusiu eksportu negalima
atskirus jį nuo importo! Taip, devalvavus litą pradiniame etape
eksportas padidėtų, bet importas viso to naudą sunaikintų, nes tą pačią
akimirką, kai lito kursas kristų, Lietuva už viską, ką importuoja,
mokėtų žymiai daugiau litais. Dabar pasikelk statistinius duomenis prieš
krizę ir pažiūrėk koks importo - eksporto santykis LT ir Lenkijoje. Gal
paprastam lenkui tai ir nelabai pastebima, nes jis parduotuvėje pirko ir
perka pagrinde lenkiškas prekes, kurių daug ir jų kaina zlotais po
devalvavimo nepakito, o ką darytų analogiškoje situacijoje lietuvis,
nuėjęs į parduotuvę, kai net "lietuviška" mėsa, sako, yra iš
Lenkijos???? Na kaip nedaeina pačiam, aš nesuprantu.

Lietuva atliko lygiai tą pačią devalvaciją, tik iš kito galo, tai yra
sumažino atlyginimus beveik visuose sektoriuose, sumažino valstybės
biudžeto išlaidas, kas šioje situacijoje buvo dar sunkesnis kelis, nei
banalus popieriukų spausdinimas. Daug kas netikėjo, jog Lietuvai tas
pavyks, o pavyko. Ir tuo Lietuva prisidėjo prie viso regiono įvaizdžio
gerinimo. Gerai sakoma, jog jei ne Lietuva, tai ir Estijai euro nematyti
būtų šiai dienai.