Tema: Re: Kada Lietuvoje bus EUR'as ?
Autorius: Darius Styra
Data: 2011-01-20 08:03:05
> [...]
> gyveno taupiai ir turi santaupas, tiems, kas gyveno i skola, t.y. dar
> vienas spyris i subine zmonems, kurie iki siol dar, del visai siais
> laikais nesuprantamu priezasciu, kazkodel dar gyvena racionaliai ir pagal
> savo isgales. Tai dar butu spyris ir ekonomikos ir teises sistemos
> prognozuojamumui, kai staiga imami ir pacherinami istatymai, kurie verslui
> anksciau dave signala, jog su litu niekas nenutiks. T.y. jei ir yra
> pliusu, tai pasiziurejus i minusus, ypac, jei mastyt strategiskai, tai jie
> tokio dydzio, jog pliusai salia ju yra blusos dydzio.

Santaupos Litais - taip, viskas teisingai.
BET:
- tos nejudancios gerbiamojo santaupos ir yra stabdis ekonomikos, taip pat
kaip ir mano santaupos ir kitu, tai irankis kurti nauja preke, versla,
eksporta ir t.t.
- Litai buvo gerokai didesnes palukanos, bet buvo devalvacijos rizika.  Kas
maziau rizikavo - mazesnes palukana gavo, kas daugiau - didesnes, jei buvo
laikytas indelis.

Dar - prasom isvardint tuo savo MINUSUS!!! Nematau nei vieno ir nerandu info
apie nei viena minusa!!!  Taigi  kur tie minusai?
Pririsimas buvo gerai, kai buvo didziule infliacija kuris - pririsimas
infliacijos laikais buvo geriusias Lietuvos sprendimas per 20
nepriklausomybes metu, neatrisimas per/pries krize - blogiausias sprendimas
per tuos pat 20 metu.

> Fiksuotas kursas ar lankstus, ir kiek lankstus, turi buti strategine
> finansu valdymo priemone, o ne taktine, kai staiga stengiamasi uz jos
> uzsikabinti kaip uz gelbejimosi rato. Pataisykite mane, jei klystu, bet
> lenkai, kurie cia vis ivardinami kaip pavyzdys, lankstu kursa turejo ir
> anksciau, o ne griebesi jo staiga, spjove i savo zloto stabilumo ar pan.
> istatymus...

Kai nebuvo sukurta finansu valdymo priemone, kuri leistu staigiai mazinti
atlyginimus (kuri turejo but sukurta pririsus valiuta), ki nebuvo sukurta
priemone mazint valstybes ilaida - vienintelis kelias buvo devalvacija.
Del lenku - taip jie visuomet turejo judanti kursa, kai zloto kursas pradejo
stiproiai kristi (nuo 3.2pln/eur iki4.9pln/eur per pusmeti) lenkai buvo
pradeje kalbet apie pririsimas su paslankumu 15% , bet jie sio klaidingo tuo
metu neprieme.

> Ir dar. Neverta painioti valstybes finansu padeties su zmoniu "laime" siuo
> klausimu. Jei paklausinetum lenku ar jie labai yra patenkinti tuo, kas
> ivyko, gautum gana smagiu atsakymu ir ismoktum nauju lenkisku
> keiksmazodziu. Anyway, jei mano santaupos staiga nuvertetu 30-50%, bet
> uztat butu "grazus" BVP, tai klausimas, kiek as del to buciau patenkintas,
> mm?

Taip - prasom paklaust lenku - keiksnojosi tik nedaugelis, tik tie kurie
skolinosi CHF, o dauguma girdejau besidziaugiant - vienas sake "mano
santaupois eurais", kitas "mano santaupos CHF" - taip zmones, betr ziouret i
visa lenkija ir jos ekonomika - visi tik dziaugiasi.
Kai zmones nemato ateitiesl laimes, kai nera vilties (skola tik dideja -
kuria reiks grazinti, ekonomika griuva - neaisku kada ir kaip kils) ir t.t.
tai viskas eina ne i gera: emigracija, mazeja gimstatumas, bedarbyste - visa
tai yra pasekmes prarastos vilties kad bus geriau!!!

Ir visi stabdziai ijungti - kas isjudins viska? - gal netiketas EUR'o
ivedimas? - bet visi jo bijo, nes visur jis atnese kainu pakilima.  Tai kas
tada isjudins?

Styra
P.S. Pagrindinis lenku keismazodis - kurva, kuri jie daznai pakeicia
kitokiu: kurda, kurczak ir t.t.