Tema: Re: Fleimas: Girtas dviratininkas ir vairuotojo teises
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-03-27 20:33:21
Pažymėjimą "sulaiko", ir išduoda (-davo) talonėlį, kuris liudija, kad tavo teisė vairuoti tr.pr. NĖRA atimta.
Jei neturi su savimi paso, tai tu jau nepilietis? FAIL, tu pilietis, tiesiog su pasu rankose tą lengviau įrodyti.
Pažymėjimas - greitesnis būdas įrodyti pareigūnui, kad tau suteikta teisė vairuoti TP. Jei jo neturi su savimi - tavo teisė niekur nedingusi, tiesiog varysi namo arba į komisariatą ir tada jie asmenybę nustatys ir patikrins tavo teisę. Jei ji nebuvo atimta - tau bauda tik už pažymėjimo nepateikimą, o ne už vairavimą neturint teisės vairuoti tr.pr.

Įrodinėk atvirkščiai dabar. :)

2. dėl teisės vairuoti dviratį LR keliuose - ar man dabar ištraukinėti įstatymus, kuriuose ta teisė nustatyta? Sutinku, vairuoti dviratį savo sodyboje ar paupy - tai dzin. Bet vairuoti keliuose yra reikalavimai įstatymuose.

3. Sutinku, jei važiuosi DVIRAČIU, tai teisės vairuoti tr.pr. neatims, nėra tokios nuobaudos. Bet jei važiuosi girtas automobiliu - tai [gali] atims teisę vairuoti tr.pr. O kokią konkrečiai tr.pr. vairuoti tau neleis? Ar visgi BET KURIĄ tr.pr., ar tik tą, kuriai tu buvai gavęs spec. leidimą?

4. Patraktuojam toliau, jei tik tą, kuriai buvai gavęs spec leidimą, tada nauji dirvonai. Yra str. apie vairavimą neturint teisės, ir yra str. apie vairavimą, kai ta teisė buvo suteikta, bet ATIMTA. Antru atveju griežtesnė nuobauda, ir pažeidimas griežtesnis.
Taigi, ką turim: jei turėjau B teises, atėmė už girtumą, vėl vairuoju B kategorijos tr.pr. - tada man griežta bausmė. O jei vairuoju AUTOBUSĄ, tai ką? lengvesnę reiktų taikyti? Nes juk vairuoti autobusą man niekas nebuvo suteikęs teisės, reiškia, aš vairavau NEpraradęs prieš tai jos, negalėjau prarasti, nes net neturėjau. Reiškia, tokiu atveju, taikytinas švelnesnis straipsnis?

Tas pats su dvyrka, jei dviratis apibrėžiamas kaip Transporto Priemonė.
T.y., tiek autobusas, tiek dviratis yra tr.pr. Jeigu man spec. teisė niekada nebuvo suteikta, reiškia, ir jos atimti negalima. :))))

5. Dėl pažymėjimo atėmimo. Jei aš tvirtinsiu naglai, kad NEDUOSIU pažymėjimo, neturiu, pamečiau, etc. Tai reiškia, kad ir atimti jo iš manęs negalės, sutinki? Ar darys kratą namie? Todėl tavo žodžių junginys "atimami abu" gali būti visai hipotetinis. Ir tuo įrodau, kad galima atimti vieną, neatimant kito. Galima atimti pažymėjimą, bet neatimti teisės. Paieškok LVAT bylų apie tai, kad tuo atveju, jei pažeidėjui gali grėsti teisės vairuoti atėmimas, pareigūnas gali tik paimti pažymėjimą (sulaikyti, kad nepaslėptum vėliau namie), tačiau išrašyti tau lapuką-leidimą-įrodymą, kuris liudija tavo turimą (nes jos dar niekas neatėmė) teisę. Po nuosprendžio priėmimo, turi 5d. skundui, ir jei apskundi - nutarimas atimti spec.teisę neįsigalioja, reiškia ir toliau turi teisę vairuoti, tačiau pažymėjimo vis dar neprivalo gražinti, važinėji su lapuku.

J.

"Bronco" <TRINTI_bronco.mai@gmail.com> wrote in message news:gqj4n4$rke$1@trimpas.omnitel.net...
Jonas Sergejenka wrote:
> Nesutinku. Pažymėjimo atėmimas nereiškia teisės vairuoti TP atėmimo.

Rimtai? :) O tai kam tada tas pažymėjimas ir kam jį atima? Turbūt šiaip
sau :)

Vairuotojo pažymėjimas yra dokumentas, liudijantis, jog tau suteikta
specialioji teisė vairuoti padidinto pavojingumo transporto priemonę.
T.y. visos transporto priemonės, kurių variklio darbinis tūris yra virš
tam tikro įstatymais nustatyto lygio. Todėl įstatymų numatytais atvejais
tau "atima tą specialią teisę", o kadangi pažymėjimas yra jos turėjimo
įrodymas, tai atimamas ir jis. Kadangi dviratis, riedučiai, bačka ant
ratukų ir pan. nėra padidinto pavojingumo transporto priemonės, tai jas
vairuoti jokių specialių teisių turėti nereikia. Važiuok nors 10 kartų
girtas, iš tavęs važiavimo dviračiu teisės niekas neatims, bet būsi
baudžiamas kitais administracinės teisės, o gal ir baudžiamosios,
pagrindais.

> Pažymėjimas tik liudija tavo teisę, bet vairuoti juk gali ir palikęs namie, tik gausi baudą už dokumentų nepateikimą.

FAIL. Paliktas pažymėjimas nereiškia, jog palikai namie TEISĘ, o ATIMTAS
įstatymų numatytą tvarką yra įrodymas,jog teisę praradai. Palikti namie
gali ir pasą, bet tai nereikš, jog tau atimta Lietuvos pilietybė.

> Girtam atimama teisė vairuoti TP, o ne pažymėjimas su nuotrauka.

Deja, vėl esi tik iš dalies teisus, nes atimami abu šie dalykai. Pirmas,
kaip esminis, antras kaip pirmo turėjimo teisės įrodymas.