Tema: Re: Fleimas: Girtas dviratininkas ir vairuotojo teises
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-03-27 19:54:39
Na kam tu taip viską sujauki ir prirašai nereikalingų žodžių:)
1. mano "Nesutinku" - yra konkrečiai tik į pareiškimą "vairuotojo teisių atėmimas niekaip neapribotų tavo galimybės važiuoti dviračiu vėl".
2. Matau trumpais pasisakymais neišsisuksiu, ir reikia kelti įstatymus. :(
3. ATPK bendroji dalis:
21 straipsnis. Administracinių nuobaudų rūšys

Už administracinių teisės pažeidimų padarymą gali būti skiriamos šios administracinės nuobaudos:

1) įspėjimas;

2) bauda;

3) daikto, kuris buvo administracinio teisės pažeidimo padarymo įrankis arba tiesioginis objektas, ir pajamų, kurios buvo gautos administracinio teisės pažeidimo padarymu, konfiskavimas;

4) specialiosios teisės (teisės vairuoti transporto priemones, teisės skraidyti orlaivio įgulos nariu, atlikti orlaivių techninę priežiūrą, dirbti skrydžių vadovu, teisės medžioti arba užsiimti žvejyba, teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemones, teisės valdyti geležinkelių riedmenis, teisės naudoti arba įvežti aparatūrą, įrenginius, radijo siuntimo arba radijo stebėsenos įrenginius, naudoti elektroninių ryšių išteklius, užsiimti radijo mėgėjų ir kitų radijo stočių naudotojų veikla, teisės eiti tam tikras pareigas jūrų laive, teisės projektuoti statinius ar atlikti statinių projektų ekspertizę) atėmimas;

<... etc>

Taigi, nepradedam painioti orlaivių, teisių projektuoti statinius, valčių, ir TRANSPORTO PRIEMONIŲ.
4. Toliau, 27 str. - apie spec teises

5. Toliau, pvz.
"123 straipsnis. Transporto priemonių vairavimo tvarkos pažeidimas"

čia kaip galima nuobauda paminėta ir "teisės vairuoti tr.pr. atėmimas".

TAČIAU, straipsnio pastaboje:

"Pastaba. Šio kodekso 51(11), 123-130, 132, 132(1), 133 straipsniuose minimomis transporto priemonėmis reikia laikyti visų rūšių automobilius, traktorius ir kitokias savaeiges mašinas, troleibusus, priekabas, puspriekabes, taip pat motociklus ir kitas motorines transporto priemones, išskyrus mopedus ir motorinius dviračius."

Taigi, galima tvirtinti, jog išvardintų straipsnių hipotezėje vartojamas žodžių junginys "transporto priemonė" yra apibrėžtas/nustatytas/išaiškintas 123str. pastaboje.
Tačiau klausimas - ar tas pats apibrėžimas galioja ir tų straipsnių sankcijoms?

6.
131 straipsnis. Pėsčiųjų ir kitų kelių eismo dalyvių padarytas Kelių eismo taisyklių

pažeidimas

<...>

Dviračių ir mopedų vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, esant asmenims neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, kai nustatomas lengvas neblaivumo (girtumo) laipsnis, –

užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų litų.

Dviračių ir mopedų vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, esant asmenims neblaiviems, kai nustatomas vidutinis arba sunkus neblaivumo (girtumo) laipsnis, –

užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki septynių šimtų litų.

<...>

7. Dar nepamirštam 26 str. apie konfiskavimą. Pagal jį - 131 st. nepatenka, reiškia įstatymas nesuteikia teisės konfiskuoti nei dviračio, nei automobilio, jei nusižengta pagal 131.

8. REZIUMUOJU.
A. Jei važiavai dviračiu - tau negręsia 123-130 straipsniai, nes jų hipotezėse minimas vairavimas tik tam tikrų tr.pr.
B. Jei girtas važiavai automobiliu - tau gręsia 123-130 straipsniai. Kadangi jų sankcijose yra numatytas atėmimas vairuoti tr.pr, tačiau nėra išsamiai išaiškinta, KOKIOS būtent tr.pr. vairavimo teisės, tai laikytina, jog ši sankcija apima ir teisės vairuoti dviratį atėmimą.

Johnas.