Tema: Re: Zuikio teises ir pareigos
Autorius: Laimis
Data: 2011-12-13 10:22:04
KEdas rašė:
> Laimi, gal gali plačiau apie tą turto ir saugos įstatymą? Jei esi
> skaitęs, tai ir pritemptino straipsnio numeris nepamaišytų.

Tai asmens ir turto saugos įstatymas:
http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=404448

Jo paskirtis:

„Šis įstatymas reglamentuoja privačių juridinių asmenų, užsienio
juridinių asmenų filialų ir valstybės bei savivaldybių įmonių vykdomą
ginkluotą ir neginkluotą asmens ir turto saugą, ją vykdančių apsaugos
darbuotojų teises bei pareigas, fizinės prievartos, specialiųjų
priemonių bei šaunamųjų ginklų panaudojimo teisėtumo sąlygas, asmens ir
turto saugos pagrindines licencijavimo nuostatas ir šios veiklos
valstybinę priežiūrą. “

„Saugomas objektas – saugomas statinys arba teritorija, juose ar už jų
ribų esantis kilnojamasis daiktas.“

Apsaugos darbuotojų teisės:
4) sulaikyti įtariamą teisės pažeidėją, užkluptą darant administracinį
teisės pažeidimą ar nusikalstamą veiką, susijusią su saugomu objektu
arba subjektu, ar tuoj po to. Sulaikytas asmuo nedelsiant turi būti
perduotas policijai;

Apsaugos ryšys su kontrolieriais iš žiniasklaidos: apie vargšus vaikus,
kuriuos kontrolieriai sulaikę, pažeisdami jų teises pristatydavo
policijai Šiauliuose:
http://www.snaujienos.lt/the-newslt/miesto-naujienos/1491-kontrolieriai-ir-toliau-gsdina-vaikus

Esminis momentas — kontrolieriai buvo ir gal dar tebėra *saugos* firma,
kuriai ir pačiam sutarties objektui su savivaldybe galioja/taikomas
minėtas įstatymas. Nors Čilinskas apie tai irgi buvo pasisakęs (apie
ATPK neįrašytą teisę sulaikyti privatiems kontrolieriams, t.y. ne
pareigūnams), tačiau, man atrodo, čia gali būti kabliukas.