Tema: Re: del atostoginiu
Autorius: Johnas
Data: 2009-02-04 12:21:06
Hm, priminti negaliu, nes nei pats dariau kada nors taip, nei tu tikriausiai.:))

Bandau paspėlioti apie sektinus veiksmus.
Gauni pinigus į sąskaitą (ar iš kasos). Jau turi šiokį tokį dokumentą.
Šiaip tas straipsnis taip parašytas, lyg kalba būtų apie vienu šmotu suteiktas visas 28 kalendorines dienas.
Taigi, parašai pisulką administracijos vadovui apie tai, kad, "Dėl to, kad apmokėjimą už atostogas gavau tik XX dieną (t.y., 6 dienom vėliau, nei nustatyta LR DK blabla), prašau pratęsti mano kasmetines atostogas dar 6 dienomis, mokant už jas visą darbo užmokestį."

Atkreiptinas dėmesys į mano nebūtinai pernelyg laisvą įstatymo traktavimą. Aš įsitikinęs, kad formuluotė "kasmetinės atostogos pratęsiamos tiek dienų" reiškia tokį pasakymą :):
jeigu tu paėmei 2 sav, o tau vėlavo išmokėti 2 sav, ir dėl to tu atostogavai viso 4 sav., tai neturėtų būti laikoma, kad tu jau savo 4 sav tais metais išnaudojai. Tai reiškia, kad tavo visas priklausantis tais metais atostogų laikas yra padidinamas 2 savaitėmis. Ir vietoj normalių 4 sav, tau priklauso 6 sav.

Gana drąsiai tvirtinu,  kad iš esmės atostogų maksimali trukmė per metus NĖRA reglamentuota jokiu įstatymu. DK šnekama tik apie minimalius privalomus laikotarpius, kurie skirti darbuotojo darbingumui atgauti.
Jeigu susitariama su darbdaviu, kad tu atostogausi 6 mėn per metus - prašom. Jokia valstybinė įstaiga tau dėl to nepriekaištaus. Nes mokesčiai mokami, darbuotojas neskriaudžiamas, o vat biznio reikalai - tai jau privatus reikalas. Ką ir kaip aš samdau ir kiek jam moku už darbą - ne VMI reikalas, jiems tik įdomu gauti savo liūto dalį. (Įdarbinu žmoną, paleidžiu ją 12 mėn per metus atostogauti, ir viskas čiki.)