Tema: Re: PSD
Autorius: G.
Data: 2010-04-05 17:01:02
Man VMI yra emailu atsakiusi, kad moketi nereikes (isvykimo deklaraves
neesu). Tik idomu kaip praktiskai jiems reikes irodyti darbo uzsienio salyje
fakta. Taip pat, siame atsakyme kalbama tik apie darba ES, Islandijoje,
Norvegijoje, Lichtensteine ir Sveicarijoje.

Is VMI:

"1. Ar privalo moketi privalomojo sveikatos draudimo imokas Lietuvoje, jei
faktiskai siuo metu seima Lietuvoje negyvena.
(...)
 Asmenu, kuriems buvo taikomi keliu ES valstybiu nariu teises aktai arba
kurie persikelia gyventi is vienos ES valstybes nares i kita, socialine
apsauga reglamentuoja 1971 m. birzelio 14 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr.
1408/71 del socialines apsaugos sistemu taikymo pagal darbo sutarti
dirbantiems asmenims, savarankiskai dirbantiems asmenims ir ju seimos
nariams, judantiems bendrijoje (toliau - Reglamentas (EEB) Nr. 1408/71) (OL
2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius, 1 tomas, p. 35), ir 1972 m. kovo 21
d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 574/72, nustatantis pirmojo reglamento
igyvendinimo tvarka (OL 2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius , 1 tomas,
p. 83).  Vadovaujantis Reglamento (EEB) Nr. 1408/71 13 str. 1 dalies
nuostatomis, asmeniui gali buti taikomi tik vienos valstybes nares teises
aktai. Tarybos reglamentas nustato pagrindine taisykle: asmuo yra
draudziamas sveikatos draudimu pagal darbo vieta, t. y. vadinamasis lex loci
laboris principas. Asmeniui gali buti taikomi tik vienos valstybes
socialinio ir sveikatos draudimo teises aktai, t. y. asmuo vienu metu gali
buti draudziamas socialinio ir sveikatos draudimu tik vienoje ES, EEE
valstybeje nareje ar Sveicarijoje. Tarybos Reglamentas (EEB) Nr. 1408/71
garantuoja, kad migruojantiems asmenims nereikes moketi dvigubu socialinio
ir sveikatos draudimo imoku ir kad jie gales gauti socialines ismokas bei
sveikatos prieziuros paslaugas ne tik toje Europos Sajungos salyje, kurioje
dirba ir yra apdrausti socialinio bei sveikatos draudimu.
Vadinasi, paklausime pateiktu atveju, kadangi Lietuvoje nuolat negyvenate ir
nedirbate, o socialiniu ir sveikatos draudimu esate drausti kitoje salyje,
Lietuvoje savarankiskai PSD imoku moketi neprivalote."

G.