Tema: Re: butinoji gintis nuo isibrovimo i busta
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-01-13 17:26:33
Manau, šiuo atveju grotų ir papildomas veiksnys - lango išdaužimas. Čia jei mes teoriniame lygmenyje vis dar. T.y., išdaužė langą+lenda į vidų, jei nėra savininko valios pasikviesti tą asmenį į vidų - tolygu brovimuisi. Brovimasis - pavojingas.

Jei jau gvildenti - tai reiktų panašiai dar panagrinėti atvejus, kai savininko nėra namie. T.y., ten "vagis" įlindo, su tikslu apšvarinti butą. Tuo metu grįžta namo šeimininkas, užeina į kambarį - o ten stovi pasimetęs vagis. Tokiu atveju staigiai jį nušovus ne tik kad neturėtų pripažinti peržengus būtinosios ginties ribas, bet netgi nepripažintų pačios BG. Gintis - yra GINTIS NUO brovimosi, o ne išprašinėti.
Ginkdie tai nereiškia, kad, normalaus brovimosi atveju (šeiminkas kovoja, neįleidžia, bet plėšikas jį nugali ir pilnai abiem kojom įžengia į namą ir uždaro duris) nebūtų BG - atvirkščiai, tokiom aplinkybėm kaip tik būtų BG. Bet vat su vagimi - ne tas atvejis. Net jei rėksi ant vagies, kad tas nešdintųsi (nes nušausi), o jis, prisitriedęs, sustings vietoje ir žiūrės į tave BAISIOM akim - tai nebūtų BG.

Dar apie šeimininko (ar kito "legalaus" asmens) buvimą būste vagies/plėšiko brovimosi į patalpą pro išdaužtą langą metu. Matai, BG, nors ir užsimenama apie "turto apsaugą" bendrais atvejais, tačiau šiuo konkrečiu atveju aš norėčiau įžvelgti daugiau grėsmę ASMENIUI, o ne turtui. Nes jei vagis įlindo pavogti tavo antikvarinį juostinį magnetofoną, ir tu jam tiesiog iš droboviko krūtinę suplėšysi - irgi abejotina, kad pripažintų BG (o jei pripažintų, tai kažin ar pripažintų NEbuvus ribų peržengimo).

Taigi, reziumuojant, bandom įsivaizduoti apie garantuotai neperžengtą BG (nušovus įsibrovėlį):
žudikas, kuris, šeimininkams esant namie (ir žudikas tai galėjo numanyti), naglai kirviu kapojo laukujas duris, o tuo metu jo sėbrai sustoję ratu palei langus siokino, kad kas nepabėgtų.

Tačiau jei vagis, manydamas, kad namie nieko nėra (skambino, beldė - niekas neatidarė), išdaužia langą, ir lenda vidun ko nors pavogti, nes namie jo 4 alkani vaikai laukia, tai naglas šūvis snukin NEturėtų būti laikomas kaip NEperžengtos ribos, bet visgi esant BG.

Netingint dar galima nemažai kalbėtis apie "pavojaus realumą" (pvz, 1: stovi žaliūkas prie pušies ir loja "ateini čia, užmušiu", ir 2: žaliūkas, rėkdamas "sukaposiu", su kirviu rankose staigiai artinasi link tavęs).