Tema: Re: Del nesaziningos komercines veiklos
Autorius: Gintas
Data: 2009-09-28 11:23:43
o i zmoniu kalba isvertus-koks to rasto rezultatas suma -sumarum?

"mariuss" <mariuss@i.siuksliu.deze.lt> wrote in message news:h9poh8$9m0$1@trimpas.omnitel.net...
> Vartotoju komisijos atsakymas i uzklausa
> 
> gal kam pravers/suteiks nauju ziniu
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> Laba diena,
> 
> Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) gavo Jūsų 
> užklausimą elektroniniu paštu.
> 
> Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.357 straipsnyje nustatyta:
> 
> 1. Daiktų pirkimo–pardavimo sutartis, sudaryta ne prekybai skirtose 
> patalpose, yra sutartis, kurią pardavėjas ir vartotojas sudaro pardavėjo 
> organizuotos išvykos už jo verslo patalpų metu arba pardavėjo vizito į to 
> vartotojo gyvenamąją patalpą, jo darbo, mokymosi ar kitą vietą metu. Šio 
> straipsnio nuostatos mutatis mutandis taikomos ir vartojimo paslaugų 
> sutartims.
> 
> 2. Daiktų pardavimo ne prekybai skirtose patalpose taisykles tvirtina 
> Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
> 
> 3. Šis straipsnis netaikomas sutartims:
> 
> 1) dėl maisto produktų ar kitų kasdieniam vartojimui skirtų daiktų 
> pirkimo–pardavimo ir (arba) pristatymo;
> 
> 2) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pardavėjas ar 
> paslaugų teikėjas atvyksta pagal aiškiai pareikštą vartotojo prašymą, 
> išskyrus atveju, jeigu vartotojui pateikiami kiti daiktai ar paslaugos, nei 
> jis prašė;
> 
> 3) dėl draudimo paslaugų teikimo;
> 
> 4) dėl vertybinių popierių pirkimo–pardavimo;
> 
> 5) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pagal sudarytą 
> sutartį vartotojas turi mokėti ne daugiau kaip du šimtus litų;
> 
> 6) kai buvo sudaryta notarinės formos sutartis.
> 
> 4. Pardavėjas, parduodamas daiktą ne prekybai skirtose patalpose, privalo 
> įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta:
> 
> 1) dokumento įteikimo vartotojui data;
> 
> 2) daikto pavadinimas;
> 
> 3) daikto kaina, įskaitant visus mokesčius;
> 
> 4) pardavėjo pavadinimas ir adresas;
> 
> 5) asmens, kurio vardu sutarties atsisakęs vartotojas gali adresuoti savo 
> atsisakymą, pavadinimas (vardas, pavardė);
> 
> 6) vartotojo teisė nutraukti sutartį šio straipsnio 6–11 dalyse numatyta 
> tvarka.
> 
> 5. Pareiga įrodyti, kad šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas buvo 
> įteiktas vartotojui, tenka pardavėjui.
> 
> 6. Pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties (nutraukti sutartį), sudarytos 
> ne prekybai skirtose patalpose, apie tai pranešdamas raštu pardavėjui per 
> septynias dienas nuo šio straipsnio 4 dalyje nurodyto dokumento gavimo 
> dienos. Šios pirkėjo teisės negalima suvaržyti jokiais papildomais 
> įsipareigojimais ar įmokomis arba bet kokiu kitu būdu apriboti ar 
> panaikinti. Jeigu šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas pirkėjui 
> nebuvo įteiktas, pirkėjas turi teisę nutraukti sutartį per tris mėnesius nuo 
> sutarties sudarymo dienos.
> 
> 7. Šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise pirkėjas turi teisę pasinaudoti, 
> jeigu daiktas nebuvo sugadintas ar jo išvaizda iš esmės nepasikeitė. Daikto 
> ar jo pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą 
> daiktą, negalima laikyti esminiais daikto išvaizdos pakeitimais. Kai kyla 
> ginčas dėl daikto išvaizdos, gali būti skiriam ekspertizė. Jos išlaidas 
> atlygina kaltoji šalis.
> 
> 8. Pirkėjas negali pasinaudoti šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise 
> nutraukti sutartį, jeigu sutartis buvo sudaryta dėl paslaugų, kurios 
> vartotojo sutikimu pradėtos teikti nepasibaigus šio straipsnio 6 dalyje 
> nurodytam terminui.
> 
> 9. Pardavėjas, gavęs šio straipsnio 6 dalyje numatytą pranešimą apie 
> sutarties nutraukimą, per penkiolika dienų privalo atsiimti pirkėjo grąžintą 
> daiktą ir grąžinti pirkėjui už daiktą sumokėtą pinigų sumą. Šalys savo 
> prievoles šiuo atveju privalo įvykdyti kartu.
> 
> 10. Jeigu pirkėjas šio straipsnio 6 dalyje numatyta tvarka atsisakė 
> sutarties, bet daiktas negali būti grąžintas, nes jis žuvo ar sugedo dėl 
> pirkėjo kaltės, tai pirkėjas turi grąžinti jo vertę ar vertės sumažėjimą. 
> Kai pažeidžiant šio straipsnio 4 dalies reikalavimus pirkėjui nebuvo 
> tinkamai pranešta apie jo teisę atsisakyti sutarties, pirkėjas privalo 
> grąžinti žuvusio ar sugadinto daikto vertę arba jos sumažėjimą tik tuo 
> atveju, jeigu jis nebuvo tiek rūpestingas, koks būtų buvęs rūpestingas turto 
> saugotojas.
> 
> 11. Už daikto naudojimą bei kitas paslaugas, suteiktas iki teisės atsisakyti 
> sutarties įgyvendinimo momento, pirkėjas turi sumokėti pagal jų vertę. 
> Tačiau pirkėjas neprivalo atlyginti daikto vertės sumažėjimo dėl jo 
> naudojimo pagal paskirtį.
> 
> 12. Šalių susitarimai, neatitinkantys šio straipsnio nuostatų ir 
> pabloginantys vartotojo padėtį, negalioja.
> 
> Vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 2007, Nr. 12-488) 20 straipsnio 1 
> dalis nustato, kad „Vartotojas manydamas, kad pardavėjas, paslaugų tiekėjas 
> pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į 
> pardavėją, paslaugų tiekėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas, 
> paslaugų tiekėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo 
> teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir raštu 
> išdėstyti savo reikalavimus“.
> 
> Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 20 straipsnio 2 dalis nurodo, kad 
> „Pardavėjas, paslaugų tiekėjas, nesutikdami su vartotojo reikalavimais, 
> privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, 
> pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą 
> dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, 
> paslaugų tiekėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, 
> nagrinėja nemokamai“.
> 
> Kitai sutarties šaliai geruoju neįvykdžius aukščiau minėtų sąlygų, siūlome 
> raštu pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, 
> kuriame nurodytumėte savo adresą ir tel. nr. Prie prašymo pridėkite turimų 
> dokumentų (kreipimosi į bendrovę ir, jei turite, jos atsakymą) kopijas. 
> Prašymas turi būti Jūsų pasirašytas. Jūsų patogumui, galite iš Valstybinės 
> vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainės atsispausdinti 
> vartotojo prašymo formą, kurią reikėtų užpildžius atsiųsti arba atnešti į 
> Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
> 
> Dėl iškilusių papildomų klausimų Jūs galite kreiptis į Valstybinę vartotojų 
> teisių apsaugos tarnybą telefonu (8-5) 262 67 60. Tarnybos darbo laikas 
> 8.00-17.00val.
> 
>