Tema: Re: Basturma per kietas (?)
Autorius: BigM
Data: 2010-04-01 16:37:46
Tai receptas paprastas.
Kadangi jautienos išpjova brangi, o man jos skonis neypatingai skyrėsi nuo
kiaulienos, tai abejoju ar su jautiena ir bedarysiu.

Taigi, kiaulienos nugarinės gabalas. Svoris būna ~1kg +/-

Imam daug druskos, į ją dedam truputį cukraus (1-2 valg. šaukštai) ir gana
daug delnuose sutrintų laurų lapų. Į indą pilam druskos mišinį, dedam mėsos
šmotą ir ant viršaus padengiam druskos likučiu - žodžiu visa mėsa turi būti
druskoje. Vieną kartą į parą apverčiam, susikaupusį skystimą nupilam.

Po ~savaitės imam šmotą ir kišam į šaltą vandenį. Laikom ~4 paras kartą į
parą pakeičiant šviežiu šaltu vandeniu.

Po to traukiam iš vandens ir pakabinam apdžiovinimui. Galimas variantas,
kurį aš ir dariau - prieš apdžiovinimą perpjauti mėsos šmotą per pusę
(išilgai). Galima ir aplamai prieš sūdymą tą padaryt. Džiovinam  ~2-3
dienas.

Prieskoniai. Čia jau galima improvizacija. Aš naudojau:
- saldžios paprikos milteliai ~60g (kiti maišo per pusę su aitriąja, bet kai
ne mėgėjas aštriai, tai atsisakiau)
- kvapnieji pipirai ~60g
- juodieji pipirai (man patinka švelniau, nes antrą partiją darant
padauginau, tai jau per aštru, todėl taip ~0.5-1 a.s.)
- smulkinto česnako (galvutė)
- maltos ožragės milteliai ~30g
- maltas kuminas ~5g
- druskos 1-2 a.s.

Iš šių prieskonių mišinio skiedžiant drungnu vandeniu padaroma tiršta lipni
masė - nedaryt per skystos, paskui neis užlipint ant mėsos.

Na ir galiausiai apdžiuvusį mėsos šmotą aplipinam prieskoniais ir padžiaunam
porai savaičių. Aš kabinau palubyje prie šildymo sistemos vamzdžio.

Po to belieka ragauti :)