Tema: Re: Q: Androidas ir privatumas/konfidencialumas
Autorius: padugne
Data: 2011-08-14 22:03:39
On Sun, 14 Aug 2011 19:35:50 +0300, Vasaris wrote:

> Čia pvz.?

Na tarkim gmailas. Nemokamas, bet uztat jie vezinasi per tavo emailus.
Tebunie ju ir neskaito, bet kazkokia statistika renka. Arba tarkim visi
tie ju online adresbukai, kalendoriai ir t.t. Arba tarkim gugliaus dokai,
kurie irgi nemokami. Arba tarkim pozicijos nustatymas wifi/gsm bokstu
pagalba.

Bet juk niekas nevercia jais naudotis.

> Beje dėl sinchronizacijos - SyncML, kaip suprantu, numiręs. O kaip su
> Androido synch'u? Kaip jis bendrauja su Exchange - per ActiveSynch? yra
> kokios specifikos ar ne? Pvz.: ar veikia tokios "smulkmenos", kaip
> Exchange stiliaus "pakvietimai susitikti" su accep/decline/not decided?
> WinMo apie tai neparašyta niekur aišku (su visišku dokumentacijos
> trūkumu, kaip visada) - bet tai veikia ir buvo malonus siurprizas.

"Out of the box" telefonas palaiko gugliaus servisus, tai pat pop3/imap
ir exchanga.
Bent jau man darbinis exchange konnektorius veikia visai neblogai, taip
pat ir integravimas su adresbuku, kalendorium, pakvietimai ir t.t.
Bet visada gali atsirasti situaciju, kada kazkas veikia nevisai taip kaip
reiketu. Vistik mazaminkscio exchange ir androidas yra 2 skirtingi
pasauliai.

Seip kiek maciau markete yra ir SyncML bei CalDAV konnektoriu. Kiek gerai
jie veikia - nezinau, reik bandyt.

> Aha. O kaip su aplikacijomis - ar eina jas kaip nors parsisiųsti offline
> (ala .cab'as) ir susidiegti? Kaip apskritai viskas vyksta? Ir gal yra

..apk. Jei rasi kur ju paimt tai gali parsisiust ir susidiegt. Bet
paprastai niekas neuzsiimineja fignia ir tiesiog traukiasi ir marketo.

> koks nors normalus visų dabartinių gyvų platformų gidas paskaitinėjimui?
> Nes ten aifonus laužyt jau nebesinori. Užteko winmo flashinimų.

Teks paciam guglint :) Ir turet omeny, kad labai daznai sutinkama prastai
uzmaskuota fanbojiska demagogija.

Seip nelabai tu platformu ir yra, labai gyvos tik 2: iphone ir android.
Dar yra WinPho, bet tik todel, kad uz nugaros stovi mazaminkstis. Bet jie
per metus vistiek nesugebejo net sustabdyt kritimo ir dabar teturi apie
pora % rinkos. Kas turint omeny platformos bukle seip visai nestebina.
Dar yra Palm/HP WebOS, bet jie irgi mazi. Nors pats OS visai neblogas.

> Na kaip čia pasakius. Pyragėliai ir visa kita. Juk jeigu naudoji - tai
> kaip minimum "pasilabini".

Tai visi be isimties siais laikais pasilabina, kazkokio didelio pavojaus
privatumui tame nematau. Va omniterlis/bite/tele2 apie tave zino
nepalyginamai daugiau. Ir jei ziuret is praktines puses, kadangi jie yra
vietiniai bizniai, tai su tavo duomenim jie gali nuveikt gerokai daugiau
nei koks guglius :)

> Aš kaip supratau, jie uždarė kodą? O jeigu uždarė - tai kas galėtų
> paneigti kad... Juk jų esminis biznis tai duomenys iš vartotojų, o ne
> koks nors ten telefonas ar pan.

Uzdare tik tabletini Honeycomb. Tiksliau atidejo paviesinima. Ir tai
daugiau todel, kad jis daug kur nedadarytas ir niekas nenori, kad kokie
nors kinieciai pridroztu kruva kreivu tabletkiu. Jau ir taip juos visi
kas netingi tarkuoja del pernelyg "liberalios" politikos oem'u atzvilgiu.

Dar "closed source" yra pacio gugliaus appsai, tokie kaip gmail ar tarkim
marketo klientas. Na, jei jau visai smaugia paranoja, tai gali naudotis
kokiu nors grynai is open sourco sukompiliuota androido versija be tu
visu closed source dalyku. Gali ir pats sukompiliuot savo :)

Seip net ir uzdarius koda visokios kiaulystes nesunkiai islenda i
pavirsiu. Nes norint turet is ju naudos reikia jas reguliariai kresti.
Todel nepaslepsi. Koks nors mazaminkstis su abaleis turi pakankamai
pinigu ir motyvacijos jas atrasti.

> O čia per-install/per-launch/per-access klausiama?

Per install. Arba sutinki arba ieskai kitos programos. Nors teoriskai
turbut noretusi galet uzdraust atskiras operacijas. Bet praktiskai tai
daugiau noras del noro, nes arba pasitiki developeriu ir naudojiesi jo
appsais arba nepasitiki ir nesinaudoji.

> Kas vyksta, jeigu nesutinki? T.y. ar dedant apps'ą į turgelį ir

Tada neinstaliuoji ir tiek.

> deklaravus prieigos poreikius, tai automatiškai reiškia, kad vartotojas
> privalo sutikti su viskuom, kas uždeklaruota, ba kitaip appsas neveiks
> kaip priklauso...

Jo.

--
kthxbai.