Tema: Re: Amega168 ir ADC
Autorius: Laimis
Data: 2011-07-16 02:29:59
Tomas D. rašė:
> "Laimis"<wiela@centras.lt>  wrote in message
>
> Kad is esmes tie "naujadarai", tai per N metu anglu kalboje nusistoveje, o
> pas mus dar tik turetu atsirast. Kas tuos vertimus sugalvos? Mes patys? Kam

Aš apie kitką. Jei jau smegenys padžiuvusios išreikšti/įvardinti žinomą
reiškinį/daiktą sava kalba ir net nesinori to daryti (priešingai, tai
daryti atrodo kvaila, visiškai netikslinga, beprasmiška!), tai...?

> buvo tokia "profesines kalbos kultura", tai kai mano pasakyma "ausinimo
> skystis" sulietuvino i aushalas, nes tepimo skysti tai vartojam tepala,
> atjungiau as musu brangia lietuviu kalba nuo savo profesijos. Viskas butu

O kas blogai? Galėtų būti tikrai neblogas terminas. Kuo tau jis
nepatiko? Kad neįprastas? Kad galvoje jau įkaltas cooling liquid? Ar
охлаждающая жидкость?
Galėtų būti charakteringas pavyzdys, beje, kai nesąmoningai priešinamasi
savo kalbos gyvumui, nes smegenys jau uzurpuotos kitakalbių
atitikmenų/klišių...

> gerai, jei tuos naujadarus sugalvotu prasmingus, bet dabar visa kuryba
> vyksta ireminta lietuviu kalbos taisyklese (e.g. turim sauja
> priesagu -ut,-et, etc.) ir is ju bandom kazka konstruot, nes kitu atveju tai

O kokia dar turėtų būti kūryba? Kai pats eini, tai eini. Su tuo žodžiu
ir jo prasmių aibe eini jau gal kelis tūkstančius metų. Iš jo kilo
ėjimas ir gausi aibė kitų išvestinių. Įmanoma net pagal „fašistines“
bendrinės kalbos normas pasakyti labai įvairiai, tiksliai ir subtiliai
(taip tiksliai, subtiliai ir įvairiai, kad, garantuoju, tevartoji galbūt
tik dešimtadalį tų formų, geriausiu atveju) . Tai negi dabar reikia
sugalvoti kokį walker'į ir jį priimti dėl mados, kaip lietuvišką,
prasmingą, savą, jei jis iš esmės yra svetimas ir mūsų kalboje neprasmingas?

> nebus lietuviska. Debilizmas. Nuo to, kad paskelbtu toki termina "ivarze",
> tai visi tik juoktusi, islazdavotu i "isvarza" ir tikrai nevartotu, face the
> facts! (faktais tau i snuki! - nors ir tai nelietuviska).

Mažiausiai reikia kreipti dėmesį į tai, kad kažkas juoktųsi. Tegu
juokiasi. Ypač tie, kurių žodynas ir taip labai skurdus, kaip Elos
Ščiukinos. Neprigis, tai neprigis. Yra aibės sėkmingų pavyzdžių, kai
prigijo išjuokti naujadarai. Garantuoju, kad ne vieną ir ne du ir pats
dabar dažnai ar nuolat (pa)vartoji, net nesusimąstydamas apie jo
juokingumą...