Tema: Re: bega is Lt visi???
Autorius: abc
Data: 2009-12-09 02:01:16
Teisinga pastaba, gerai, kai valstybeje yra veikliu zmoniu. Nors kita
vertus - visais laikais jauni zmones ieskojo kur realizuoti savo potenciala,
tad zmoniu migracija tai naturalu – nes mes pasirasydami ES ir privalomo
euro ivedimo sutarti pasisakem uz laisva judejima. Pries ja nepapusi. Ir tai
nebutinai yra blogai, svarbu kad jie griztu igave patirtes. Bet valdzios
vyrai nuo 2004 metu namu darbu nepadare. Kitaip sakant – gavo pinigu, bet
nezinojo ka su jais veikti. Kas tokiems loterijose islosusiems
zmonems/valstybems nutinka - zinome. Vietoje to, kad statytu ekonomika ant
rimtu pagrindu, PVM nuo visu statybu labai smagiai pilde biudzeta, kol
burbulas nesprogo. Dabar atejo normalesne valdzia, bet laiko nebeliko. Kol
dabartine valdzia suprato/supras, kad laiko nebeliko jau ir saukstai po
pietu bus. Beje, nesuklysiu pasakes (matosi pagal dabartine politika), kad
dabartine valdzia pareme bankai, tad ji jiems irgi atsidekoja.

Zmones begantys cia tik viena medalio puse. Kita medalio puse – begantis
kapitalas. Jis pradejo begti dar 2007aisiais. Ka valdzia po rinkimu padare?
Sh ant pagaliuko padare, kad kapitalas neimtu begti. Nenuleido lito (padejo
atiduoti logistika Latvijoje konkurentams), susodino visus skolininkus ant
euriniu paskolu palaimindami toki kartelini VILIBOR, taigi ne tik numushe
zmoniu perkamaja galia isisiubavus krizei (algos tai litais), bet ir pareme
uzsienio gamintojus neparemdami savu (letai besipleciantis eksportas – musu
vienintelis likes kelias remti ekonomikai dabartinemis salygomis ir kito
kelio per 10 artimiausiu metu nebus). O Sarkinas – kvailys, tiesa sakant –
nesugebejo atidejimu didesniu padeti ir 0.1% pramiegojo. Dabar rezultate
neturesim mes euro 100% ir cia visos pasakos valdzios yra makaronu
kabinimas, nes iki 2013 europa taip uzinfliuos, kad maza nepasirodys.  Tie,
kas bega – toli nenubegs, nes Europai geros ateities nezadama (o ir skolos
virur dideles), tad kainoms sukilus visi, neturintys turto (o tokiu 90%)
begs atgal (ir tures dar daugiau nevilties).

Istatymiskai tu vadu nepaspausi, nes teisine sistema Lietuvoj yra kreiva.
Kol nebus supratimo, kad norint gerai gyventi reikia tureti salyje kapitalo
(ir stengtis padidinti ji) ir kad tureti kapitalo visiems – net ir valdziai,
ir banditams, ir kysius megstantiems apsimoka, kad geriausias kapitalui
didinimo kelias yra ne skolos pravalgymui, o skolos investicijoms ir sukurta
laisva rinka vidutiniam ir smulkiam verslui, tol nieko nebus. Dabar valdzia
gesina ugni keldama mokescius, kai reiketu ne tik mokescius kelti, bet ir
palengva  lita zeminti bei visus nieko nekainuojancius suvarzymus (kaip Vido
minetose statybose) mesti pro langa, nes jie labai trukdo uzsiimti veikla.

Visi megsta paklykaut kokie jie yra patriotai ir kad jie pries rusus, bet
kai pasiziuri i darbus – tai juokas ima, ir tiek. Tad ka gi veikia zmones,
palike Lietuvoje? Jie sau perka kura ir kt energetinius isteklius (uz kuri
pinigai iskeliauja i uzsieni), jie atostogu turi vos ne daugiausiai
pasaulyje (uz kurias, beje, irgi sumoka uzsieniui – pastaraisiais metais
tapo ypac populiaru), jie skolinasi is uzsienio banku ir tuo paciu
kiekvienas bent 1/3 savo lietuvisko atlygio isveza i uzsieni, jie ramiai
perka plazminius ekranus, lenkiskus obuolius, sveicariska sokolada ir
neremia lietuvisku prekiu, tuo paciu paskatindami salies kapitala mazeti.
(Gerai buvo, kai tas mazejimas kompensavosi eksportu, emigrantu pinigais ar
lengvu skolu refinansavimu). O lietuviskos prekes/paslaugos prastai
konkuruoja su uzsienio, nes valdziai pashvilpt – svaru lentynos butu pilnos,
o jau ten lietuviskos ar uzsienio = vienodai. Tiesa, valdzia ir negali
protekcionizmu uzsiimineti (ES pagrumos), bet a) galejo issidereti
pereinamaji laikotarpi derybose ir b) gali bent panaikinti tuos idiotiskus
suvarzymus verslui o zmones patys parems sava preke, susivoke kas gi vyksta
c) paremti eksportuojancius ir padidinti salies kapitala. Nebus kapitalo,
nebus ir vidines rinkos, ypac jei pirksime importuotas prekes… O ta konservu
asaru pakalne, kad jie nedrista numushti pensiju jaunoms mamytems ir
pensininkams bent -20% padaryt atsilieps nemokumu netolimoje ateityje,
kuomet pjausim staigiai ir DAUG (daug daugiau nei 20%). Kitaip tariant – as
konservus suprantu (vistik rinkejai), bet nepateisinu. Be reikalo jie bijo,
nes nuo siol visi, esantys valdzioje (pradedant Kiriklu), bus politiniai
lavonai, tas jau buvo aisku pries 2008 rinkimus. Kaip galima tureti 31
milijarda islaidu, kai gauni 24 milijardus pajamu. Cia net desimtokas
atsakytu, ka reikia daryti. Kai salis taps nemoki, tuomet is tiesu
pasimatys, kiek gi to tikro verslo cia yra, o kiek gi buvo valstybiniu
uzsakymu is skolintu pinigu kuriu daugiau nebebus. Ir patikekit, skaiciai
tikrai bus liudni. Darbo uzteks tik kas 2am. O tada tai prasides tikras
laukinis kapitalistinis gyvenimas…

Va, matote, kaip musu gyvenimas pasikeite istojus i ES. Net ir nebunant jos
nariais turbut uzdustumeme savo shvogerystes liune. Negi dar yra tikinciu,
kad tos skolos uzsienio valiuta bus kada nors grazintos?