Tema: Re: Ai, parašysiu...
Autorius: RaR
Data: 2012-06-29 14:03:02
Tai man kažkaip nesitiki kad taip ilgai ją rems. Tuo labiau kad bus
sektinų pavyzdžių - visų, ypač didesnių šalių, tokiais mastais neparems.
Kaip-nekaip, taupyti jiems vis tiek reikės ir dabar jau daug graikų dėl
to verkia. Iš pradžių sakė "niekur jie nedings, priversti mus remti",
bet užteko keleto rimtesnių signalų iš Vokietijos kad taip nebus, ir
populistai jau nebesurinko daugumos. Vis tik alternatyva graikams labai
skaudi - bankrotas ar net grįžimas prie drachmos momentaliai užsuktų
visus pinigų kranelius, o jų pajamos ir santaupos iš karto sumažėtų
keletą kartų. Tad baimė, kad taip gali atsitikti vis tik nugalėjo prieš
viltį, kad to nebus. Taigi, graikai išlaidavimo pasekmes vis tiek turės
pajausti, ir tai nebus labai viliojantis pavyzdys kitiems.

Kitas dalykas - ką daryti, kad taip vėl neatsitiktų. Gal užuot kūrus
trilijoninius pagalbos fondus, bendras eurozonos obligacijas ir labiau
integruojant finansus, palikti vien skolinimąsi rinkoje su sankcijomis
tiek valstybėms, kurios per daug prisiskolina, tiek fondams-bankams
(bent jau informuoti jų klientus, ar net nutraukti tokių bankų indėlių
draudimą), kurie tokių šalių obligacijas perka. O jei tikrai atsitiko
kokia finansinė nelaimė ir reikia pagalbos - tam yra TVF. Pvz. Latvija
su juo gan sėkmingai subendradarbiavo. Kažkaip nė viena šalis su TVF
nežaidė taip kaip Graikija su ES - nevykdai sąlygų, negauni pinigų. Ten
taisyklės labai aiškios ir visi jas žino.