Tema: Re: Ai, parašysiu...
Autorius: RaR
Data: 2012-06-28 10:46:43
Tais burbulais iš principo galima laikyti valstybių skolų didėjimą kai
investuotojai pirko obligacijas nelabai kreipdami dėmesio į valstybių
sugebėjimą jas išpirkti. Tie milžiniškų valstybės skolų finansavimai -
tai tipiški burbulai: tai kas, kad valstybė jau turi 100% BVP skolą,
kaip nors pasiskolins iki 130% BVP ir dar išpirks mano obligacijas -
tipiška piramidė. Kai tuos burbulus nustojo pūsti patys rizikingiausi
investuotojai, juos toliau pučia politikai. O jie dar gali juos ilgai
pūsti - pritrūkus mokesčių mokėtojų pinigų, gali tiesiog pradėti gaminti
pinigus mainais į bevertes obligacijas. Tuo labiau, kad už tai atsakingi
patiria vis didesnį spaudimą tiek iš kitų politikų, tiek iš gausybės
investuotojų, bijančių burbulo sprogimo.

O tiek prisiskolino pagrinde dėl to, kad per praėjusią (tebesitęsiančią)
krizę jos poveikį buvo stengiamasi sušvelninti pasiskolinant pinigus iš
tų, kurie gamina produkciją ar šiaip turi tų pinigų ir atiduoti tiems,
kas pradėjo nebepirkti produkcijos dėl pinigų stygiaus. Kai turi
sukaupęs rezervų ar skolą didini iki protingos ribos, keinsiizmas gali
suveikti, bet jeigu įklimpsti į neišbrendamas skolas, tai tokia politika
tik atidedi neišvengiamą kapitalo perskirstymą (per bankrotus ar per
smarkią infliaciją) ir krizę bei padidini jų mastą.