Tema: Re: Pajamu deklaravimas dirbant uzsienyje
Autorius: lengvai
Data: 2009-01-19 10:30:34
"ALORA" <aloros@kompas.de> wrote in message
news:gl1cr7$9os$1@trimpas.omnitel.net...
> jeigu negauni pajam, sumokt "Lietuvos teritorijoje", nieko tau
> deklaruoti nereikia.

k tik paraiau pagrind, nra skirtumo pajamas tau sumokjo Lietuvoj, ES,
JAV ar Ryt Timore, jei esi _nuolatinis Lietuvos gyventojas_, tai laikoma B
klass pajamomis, bei atsiranda prievol teikti deklaracij.

> Jeigu esi ivyks galutinai, privalai pateikti galutin deklaracij.
> Nesiskaitai ivyks galutinai, jei Lietuvoje turi versl ar nekilnojam
> turt,  kur gali bet kuriuo metu sugrti (neinuomot).

Nurodytoj situacijoj utenka nusirodyti, esi nuolatinis ar nenuolatinis
Lietuvos gyventojas. Gali neteiks 'galutins deklaracijos' patapti
nenuolatiniu Lietuvos gyventoju.

> Deklaruoti galima interentu - labai patogu, pairk VMI tinklalapyje.
> Turi nurodyti sumas, kurioms turi pagrindiamuosius dokumentus.
> Teisingiau, atvirkiai - turi turti pagrindiamuosius dokumentus savo
> gautoms pajamoms.:) Dabar j pateikinti kartu su deklaracija nereikia,
> bet kartais gali pareikalauti j atskirai. Jeigu tau buvo sumoktos
> pajamos "Lietuvos teritorijoje", jos bus jau nurodytos tavo deklaracijoje,
> nes jei mokjo mon, ji turjo tai deklaruoti kas mnes.

ia kaip ir aiku.

> Jei tavo pajamos usienyje legaliai apmokestintos, tu nieko neprivalai
> teikti Lietuvai.

Raai neties, teisin pagrind vlgi nurodiau, pirmas dalykas,
apmokestintos ar neapmokestinos, tai yra B klass pajamos ir _nuolatiniam
Lietuvos gyventojui_ atsiranda prievol teikti metin GPM deklaracij. Kitas
dalykas su mokesiais, pvz jei tai pajamos i ES, nuo kuri buvo
iskaiiuotas mokestis (iskyrus kai kuriose valstybse gautus honorarus ir
dividendus), Lietuvos biudetui mokesi mokti nereikia. Jei tai pajamos i
Venesuelos, kad ir legaliai apmokestintos ten buvo, Lietuvoje reiks antr
kart susimokti GPM pagal pas mus galiojanius tarifus.
Tiesa, gaunantiems tam tikras pajamas i usienio (bijau pameluoti, regis
palkanas ir stipendijas i ES valstybini universitet) iki tam tikros
sumos, nebuvo ir regis nra prievols teikti GPM deklaracijos.

> Pernai band mane VMI grasinamaisiais laikais bauginti, kad privalau
> teikti deklaracij, nors gyvenu usienyje ir mano verslas usienyje, kur
> ir mokesius moku. Pasirodo, vieni klientai neteisingai savo deklaracijoje
> buvo nurod, kad sumokjo man kaip Lietuvos subjektui, o vita i VMI
> nesugebjo tos klaidos itaisyti

'Vita' neprivalo, be to ir neturi teiss taisyti tavo klient klaid, tai
yra tavo ir klient santykiai. Kokius duomenis LT registruotos mons
perduoda VMI, tokiais inspekcija ir vadovauja. Jei apie tave pateikti
duomenys klaidingi, civiline tvarka asmuo turi pats aikintis su neteisingai
duomenis deklaravusiais asmenim.

> ir band priversti mane deklaruoti tas pajamas ir dar kart apmokestinti
> Lietuvoje. Argumentas buvo "taigi vis tiek susidengs su suma, kuri gautum
> u gyvybs draudim":)

Argumentas, kas be ko, neteisingas, norjo pasukti lengviausiu keliu.

> Papraiau teisinio pagrindo, prisiunt ji man debes dokument, pagal
> kuriuos pagrindiau, kad visai nieko nei deklaruoti, nei mokti
> neprivalau, taip ir liko:)

Jei isiaikino, kad mokesi mokti tikrai neprivalai, nebesicackino dl
deklaracijos teikimo :)

> odiu, jei nesi tikras, su savo konkreiu atveju kreipkis  VMI, tau
> privalo pateikti atsakym. Jei kas nors tartina, prayk teisinio
> pagrindo.

Taip, geriausia yra kreiptis ratu  vietimo ir konsultavimo skyri, ratas
gali bti pagrindas, nors dabar jie gudriai prirao "paaikjus bet kokioms
naujoms aplinkybms, VMI pasilieka teis situacij vertinti kitaip bla