Tema: Re: Pajamu deklaravimas dirbant uzsienyje
Autorius: ALORA
Data: 2009-01-19 10:15:35
jeigu negauni pajamų, sumokėtų "Lietuvos teritorijoje", nieko tau deklaruoti
nereikia. Jeigu esi išvykęs galutinai, privalai pateikti galutinę
deklaraciją. Nesiskaitai išvykęs galutinai, jei Lietuvoje turi verslą ar
nekilnojamą turtą, į kurį gali bet kuriuo metu sugrįžti (neišnuomotą).

Deklaruoti galima interentu - labai patogu, pažiūrėk VMI tinklalapyje. Turi
nurodyti sumas, kurioms turi pagrindžiamuosius dokumentus. Teisingiau,
atvirkščiai - turi turėti pagrindžiamuosius dokumentus savo gautoms
pajamoms.:) Dabar jų pateikinėti kartu su deklaracija nereikia, bet kartais
gali pareikalauti jų atskirai. Jeigu tau buvo sumokėtos pajamos "Lietuvos
teritorijoje", jos bus jau nurodytos tavo deklaracijoje, nes jei mokėjo
įmonė, ji turėjo tai deklaruoti kas mėnesį.

Jei tavo pajamos užsienyje legaliai apmokestintos, tu nieko neprivalai
teikti Lietuvai. Pernai bandė mane VMI grasinamaisiais laiškais bauginti,
kad privalau teikti deklaraciją, nors gyvenu užsienyje ir mano verslas
užsienyje, kur ir mokesčius moku. Pasirodo, vieni klientai neteisingai savo
deklaracijoje buvo nurodę, kad sumokėjo man kaip Lietuvos subjektui, o višta
iš VMI nesugebėjo tos klaidos ištaisyti ir bandė priversti mane deklaruoti
tas pajamas ir dar kartą apmokestinti Lietuvoje. Argumentas buvo "taigi vis
tiek susidengs su suma, kurią gautum už gyvybės draudimą":) Paprašiau
teisinio pagrindo, prisiuntė ji man debesį dokumentų, pagal kuriuos
pagrindžiau, kad visai nieko nei deklaruoti, nei mokėti neprivalau, taip ir
liko:) Žodžiu, jei nesi tikras, su savo konkrečiu atveju kreipkis į VMI, tau
privalo pateikti atsakymą. Jei kas nors įtartina, prašyk teisinio pagrindo.