Tema: Re: mafiozas + / -
Autorius: a
Data: 2010-10-29 13:41:38
Truputi as pridesiu.

1992 m. buvau pakliuves i "dabokle". Komisariate. Kaip suprantu is viso
yra - 3 pakopos: 1) paciame komisariate; 2) tardymo izoliatorius (iki
teismo); 3) ikalinimo istaiga (po teismo). Manau, KPZ, reiskia 2 pakopa.

Komisariate buvo gal valandai uzdare. Gerokai po to supratau ir kiti
tvirtino, kad del to, jog jiems atvykus (gyvenau Tevo bute), rankos gestu
parodziau, kad palauktu, kol apsirengsiu. Gal truputi pirstu galais
prisilieciau, kai nepaklause mano prasymo. Ne mano sudeciai tada buvo
pastumti. Kudas 20 metu amziaus studenciokas buvau. ***Autoriteta, matai,
pareigunui pazeminau, kito kolegos (pavaldinio) akyse.***

Bet cia jau galima butu bet ka suprasti: pirma karta su daugeliu ju (bent
jau su tuo kuris vadovavo) "akis i aki" (nepazistami buvom), neuniformuoti
kriminalistai, savo noru pazymejimo neparode, tik zodziu paaiskino, kad
"ruosciausi vaziuoti issiaiskinti".

Ne vienas namie buvau. Aplinkybes susikloste, jauciu, kriminalistas suprato,
"pasikarsciaves". Reikalo neuzvilkino. Bet "pravare beveik pagal pilna
programa".

Nuveze: sustojome kazkokioje daugeliui pereinamoje patalpoje - "sesk,
palauk"; koks tai priejes policininkas pradejo "psichologine ataka"; tai
vieno dalyko klausineja, tai kito; klausimai siaip, apie Gyvenima; turiu
irodyti, kad studentas, nors tarpdury su knyga pasitikau is karto
atidarydamas; klausinejancio visa laika tonas pakeltas, lyg gasdintu, lyg
ispetu, jog nejuokauciau; laksto, kazkokius popierius, spausdintus masinele,
kuriuose nei antspaudo, nei paraso, kaisioja - "o cia kitaip parasyta"; lyg
uz kiekviena nesamone popieriuje as atsakingas; vis laksto, popierius
"organuzuoja".

Pirma karta, jei nekaltas, labai idomiai jautiesi: atsakinejau tiesa,
drebulys, susikoncentruoti neiseina - nestandartine situacija, nekasdiene.

Tada kvotimas: nuvede - "sesk, palauk"; patalpa didele; ateina vel
pasalinis, bet raumeningas, atsiseda kitame patalpos gale, ziurovas matai;
laukimas; kazkaip su tuo "raumeningu" isisnekam - papasakoju ka vakar
veikiau; manau, jis to ir paklause; tada jis iseina; sedziu vienas; po kurio
laiko vel "raumeningas" grizta; ateina krininallistas, kuris mane sulaike;
prasideda klausimai "vardas, pavarde, kaip tave vadina (pravarde)", veliau
"ka vakar veikiau"; po kurio laiko "raumeningas" iseina; toje patalpoje
"dubasina" (musa).

Po kvotimo mane sulaikes kriminalistas nuvede i kita patalpa ir pasisalino.
Daugiau jo nemaciau.

Atejo, matyt, atsakingas uz patalpinima i "1 pakopa" ir paleidima is jos, ir
pasake - "viska is kiseniu ant stalo, batu raisteliai ir dirzas taip pat...
kuria nors knyga gali pasiimti"; gal valanda pralaike; skaiciau knyga,
sakini ilgesni perskaitau - kas pradzioje pamirstu; suoliukas (ant ismuryto
pagrindo lentos), sviesa, plikos sienos, duryse "akute" - kaip jau zmogelis
cia ir minejo; nors kartais paduoda ir "svecia", kad butu ka prasitarti ar
"gauti i duda".

Po kokios valandos - durys atsidaro. "Einam". "Pasirasyk kad viska gavai".
"Laisvas". Nei nukentejusiosios maciau, nors organizavo mane sulaikes
kriminalistas transporta jai atvezti. Gana efektyviai organizavo. Paleidimo
metu mane apsitiko kai kas is namiskiu. Jauciu, ilgiau buciau buves.
Namiskiai sake, kad nukentejusios is matymo nepazista, nors pagal
kriminalisto aiskinima - turejo pazinoti.

Atgal - savo transportu.

Ir visa tai, kad "norejau kvailai padeti issiaiskinti, kad pareigunai
negaistu laiko".

Dabar viskas truputi kitaip, igaliotiniai yra, bet vistek, siulau su jais
YPAC ATSARGIAI. Taktiskai. Papildomos informacijos - neteikti.

Policija - interesu kryzkele. Jei ne su pazistamais reikala tvarkai, gali
labai ivairiai pakrypti.

***

Dar ivykis ~2000 metus buvo. Tevas pasakojo, kad "skambina i duris
neuniformuoti". Tevas DURU NEATIDARE, nors buto savininkas. 1 aukstas, sako,
"vyrukai, eikit prie lango, ten ir pakalbesim". Pasirodo, atejo KRATA
daryti. Tevas paziuri "popierius" - NAMO NUMERIS NE TAS.  Isverstu viska
"aukstyn kojom" - tvarka pats darytum.