Tema: Re: Kaip siai laikais ieskoma darbo?
Autorius: Darius Styra
Data: 2011-01-14 02:01:14
   Taip, pajamu yra progresinis lenkijoj, bet dar yra ir kitu mokesciu:
emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe, zdrowotne.  Na - vnz nuo
popieriaus iki gryno i kisene skirtumas yra - lenkai man nuskaiciuodavo 37%.
Taip kad nuo tarkim nuo vidutinio 3400PLN po mokesciu lieka 2142PLN kisene,
kas siuo metu pagal kursa yra 1906Lt - ciantuo atveju, kai zlotas jau velei
pabranges, o kas buvo krizes ikarstyje - tuomet 1PLN buvo 0.73Lt, tada
gaunas lenkai kisenen gaudavo 1564Lt.
   Lrenkijoj del kurso nuvertejimo nukentejo labiausiai tie, kas buvo NT
paskolas eme sveicarijos frankais - ten sita valiuta imt buvo galima, o dar
paskola kad gaut is banko - reikejo ne 6 ar 3 menesiu but isdirbu LT, bet
2-3 metus - daug griezciau buvo i tai ziurima (kas apsaugojo juos - nzn: ar
patys bankai, ar koksai valdzios istatymas).

   LT atsidure uzpakalyje, nes turi stabilu EUR/LT kursa - jei but ivykus
devalvacja - butumem su lenkais kartu, bet tuomet but pralose bankai (Swed,
seb), kurie atejo su eurais, juo konvertavo i LT ir paskolas dalino litais.
But nukenteje tik tie kas, kas rizikuodami eme paskolas eurais - kaip kad
lenkijoj.  Aisku kursas butu krites - eur atzvilgiu, bet tuomet Litais butu
kaip lenkijo -galetumem kelt pensijas, dideint atlyginima, turet NT
infliacija (o ne defliacija).  Aisku but sunku su importu - degalai
uzbrangtu, tuo pat ir kitos prekes, bet uztatai zmones neprarastu darbu ir
t.t.
   Manau kad cia nesvariai suzaide valdzia patepta didziuju banku - vietoj
to kad nukentetu bankai (kurie tikedamiesi pelno rizikavo - investavo i NT
paskolas) - lietuvius padare atpirkimo oziais, t.y. lietuviai isgelbejo
svedijos bankus.  Taip kad galima dekot ir sakyt kaip oziai: beeee beeee
beeee, tada svedijos bankam but buve kaip amerikos bankam - bet LT juos
isgelbejo.  Beee beee beee.

 Styra